Gå til innhold

Manuell bak Chevy 350, hvilken?

Ranger emnet

VCE

Anbefalte innlegg

Det er vel som i de fleste miljøer; Noen tror alltid sine greier er "gull" og forlanger deretter. Sammenlignet med prisen Hot Rod fikk for sin kasse komplett med ytre tilbehør, burde de 4tr. kassene være overhalte og ferdig montert til å koste over 10K. Men selgerene finner vel alltids en stakkar som gir det de forlanger...

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

M-21 (1963-74) og M-22 (1967-74) har litt ukurrant giring syntes nå jeg. Kortstega kasser.

Ratio: 2.20 / 1.64 / 1.28 / 1.00

Har sjøl en M-21. 113km/t på første, og 248km/t på 4..... Teoretisk. Men sånn blir det jo når man bare har 4 gir å velge i. Bedre med 5 eller 6 da.

Men de Muncie-kassene er jo nesten skuddsikre da :usa:

Men jeg kunne godt tenkt meg ett gir til. Et nytt 1.ste gir.

Her er noen linker, så kan dere lese litt og sammenligne.

Gearzone.net

5speedtransmissions.com

Hmmmm... et lite regnestykke jeg fant....

"At 120 miles/h your engine RPM will be: 3rd: 6.217rpm, 4th: 4.857rpm"

Kan nok stemme det. ca 190km/t på 3.de

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m21 og 22 er ganske små kasser i ytre mål, t56 er endel større, th350 spline passa forresten i min 1998 ls1 med t56, men kassa er endel lengre enn 350 kassa jeg hadde så jeg må få kuttet og balansert mellomaksel. Var kanskje ikke så nyttig informasjon, men det var litt informasjon hvertfall.. Sitter å kjeder meg på kurs, må være litt postw****..

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider