Gå til innhold

Hva bør jeg sjekke når jeg kjøper Golf IV

Ranger emnet

Mute

Anbefalte innlegg

Det som er at det er ikke mange feil å finne på en TDI 00-02. Disse bilene tåler noe helt vanvittig trøkk. TDI maskinene til VW klarer man ikke å ødlegge om man vil. Og jeg regner med og snakker for alle som eier en golf iv tdi at man tar godt vare på en slik GOBIL!.

Det du kan se etter er slitasje på interiør. km stand. vedlikeholdt.

-Bjelland

[X]Golf 4 TDI Highline

[X]VW Corrado VR6 =)=)

Golf MK1 GTI -- Golf MK2 bruksbilla

Opel Combo - Perfekt Båtsøkke

Sport lukter bensin,idrett lukter svette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er at det er ikke mange feil å finne på en TDI 00-02. Disse bilene tåler noe helt vanvittig trøkk. TDI maskinene til VW klarer man ikke å ødlegge om man vil. Og jeg regner med og snakker for alle som eier en golf iv tdi at man tar godt vare på en slik GOBIL!.

Det du kan se etter er slitasje på interiør. km stand. vedlikeholdt.

-Bjelland

Takk for at du tok deg tid til å svare, setter pris på det.

Er det riktig å si at det er lite feil på disse bilene? og at man bør se service heftet før man legger penga på bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig :)

Ja det er greit vis service heftet er fulgt opp. Eller om han du skal kjøpe bil av har peiling og tatt servicer selv. Er du veldig i tvil koster det 995 for en "kjøpsrådgaranti" hos naf, da dekker di utgifter vis det skal være noe di har oversett. De går da grundig igjennom bilen og leter etter feil, og om det da kommer noen feil har du gode prutningsmuligheter :)

-Bjelland

Lykke til med kjøp av golf tdi :)

[X]Golf 4 TDI Highline

[X]VW Corrado VR6 =)=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig :)

Ja det er greit vis service heftet er fulgt opp. Eller om han du skal kjøpe bil av har peiling og tatt servicer selv. Er du veldig i tvil koster det 995 for en "kjøpsrådgaranti" hos naf, da dekker di utgifter vis det skal være noe di har oversett. De går da grundig igjennom bilen og leter etter feil, og om det da kommer noen feil har du gode prutningsmuligheter :)

-Bjelland

Lykke til med kjøp av golf tdi :)

Tror du det vil lønne seg å hente en slik i tyskland? er sikker værre med å få sjekke vedlikehold å slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg hentet min i tyskland.. Jeg skjekket opp all info om bilen før jeg hentet den. Morfar til en kompis av meg jobber i veivesenet :)

-Bjelland

Hvordan sjekker man slike ting? Er litt usikker på hva som er praksis for å importere biler til Norge. Er det slik at man lett kan regne ut bilens total pris bare med å bruke kalkulatoren på http://www.toll.no ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte dinside.no/motor sin kalkulator.... man må inn på ett system som skjekker opp skiltnummer i tyskland så kommer det opp eier osv... min var det også komplett service hefte med.

[X]Golf 4 TDI Highline

[X]VW Corrado VR6 =)=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider