Gå til innhold

Nippon.no - tråd #1

Ranger emnet

Tsbusa

Anbefalte innlegg

Tja, om det er uproffesjonelt av Club-Honda kan vel diskuteres. Jeg kjenner ikke til saken, men når nippon ikke vil snakke med de, er det ofte nødvendig å legge litt "press" på personen... Og det er vel det det der er et forsøk på... Og om det er sant det som står der, vil jeg si det er mer uproffesjonelt av nippon, eller Tore Kvittem... Og da er det jo rett å advare mot han, så folk vet hva han har gjort før de eventuelt handler hos han.

Fortsatt er det idiotisk å blande club-honda og nippon.

Særlig det å offentligjøre saken og blande inn flere er helt på tryne :deng

Det finnes isåfall mer proffesjonelle måter å legge "press".

Latterlig....

Nippon er en seriøst bedrift man kan stole på, uansett hvordan man vrir og vender på det.

Fortsatt 100% støtte til Nippon.

- Honda CRX Del Sol VTi EG2 - 1992

- Honda Prelude 2.0i - 1993 - SOLGT

- Renault Laguna 1.8RT - 1997 - SOLGT

- Honda Civic VTi EG9 - 1992 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det mange her glemmer er jo det at de sterkeste virkemidlene som er, er å bruke norsk lov. Hvis CH har krav på penger så kan de gå til politi, de kan gå til advokat, de kan gå til skattemyndighetene for å se om Nippon har skattet på pengene for å presse han fra den siden.

Så de skrev at de var registrert i brønnøysund. Ja da kan de jo faktisk fakturere.

Her er da gangen.

1. Faktura

2. Faktura/Purring

3. Inkasso varsel

4. Inkasso

Nå som saken er hos inkasso må han betale eller tviste saken med advokat. Noe som kan koste mye mer en de 30 000. Å det vil advokaten opplyse om. Så hvis han da skulle tape må han ut med enda mer. Det er faktisk ikke sånn i Norge at du får slettet et krav som ikke stemmer sånn helt uten vidre. Ikke hvis innkrever står på sitt!!

Dette kom jeg på på den tiden jeg brukte å skrive dette.

Ville tro at ALLE virkemidlene er mye mer effektive en sms og forum skriving.

De som vil sverte andre sitt navn gjør det her.

De som vil at rett skal være rett gjør det andre steder som bringer dem nærmere et resultat og ikke en tvist!

Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Club-Honda gikk ut med denne saken har ingen ting med et ønske om å sverte Tore eller Nippon.no, om dere leser det orginale innlegget på CH-forumet.

Men som alle andre klubber har CH et ansvar overfor sine medlemmer, og det er grenser for hvor lenge man med samvittighet kan holde skjult for medlemmene at klubben står uten store deler av klubbkassa. Det er en forening, man kan ikke bare holde hemmelig at mange tusen kroner har forduftet.

CH har holdt denne saken skjult i godt over et halvt år, i påvente av en ordning, men enhver må da kunne forstå at det er grenser for hvor lenge man kan føre sine egne medlemmer bak lyset. Folk lurer jo på "hvorfor ble klubbtreffet avlyst?" osv.

Om folk faktisk leser hva CH har gått ut med istedenfor å bare rope ut drit så hadde denne saken vært mye lettere. CH har gitt Tore MER enn nok tid til å ordne opp, og CH presiserer helt klart at denne saken ikke har noe med Nippon å gjøre.

Og jeg uttaler meg på generelt grunnlag, ikke på vegne av CH, siden jeg selv er aktiv i styret til en tilsvarende klubb, og vet at man som et klubbstyre faktisk har et ansvar overfor medlemmene.

Hostmaster http://www.200sx-ogn.org

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere gjør det på denne måten går jeg utifra at dere ikke har noe særlig dokumetasjon på hvor mye penger som er borte. Hadde dere hatt det hadde dere jo krevd disse pengene av Tore.

Å opplyse medlemmer gjøres ikke slik som dere gjør i CH.

Når man gjør det burde man også legge frem litt fakta.

Vise til hvor mye penger det eventuelt er snakk om.

Hvor pengene er.

Hvorfor man ikke får pengene man har krav på.

Konkrete tilltak som er utført. (mail er faktisk ikke det samme som et brev)

Bevis for at pengene har kommet inn og ikke er på rett sted.

osv.

Har lest hva CH lederen skriver. Å alt jeg ser er masse sysning.

Aner ikke hvem han Tore er jeg, mulig han har tatt penger, men tror dere at dere kommer nærmere en løsning ved å skrive det dere har gjort? Tror vel heller han bare blir sur og prøver enda mer å slippe betaling!

Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere gjør det på denne måten går jeg utifra at dere ikke har noe særlig dokumetasjon på hvor mye penger som er borte. Hadde dere hatt det hadde dere jo krevd disse pengene av Tore.

Å opplyse medlemmer gjøres ikke slik som dere gjør i CH.

Når man gjør det burde man også legge frem litt fakta.

Vise til hvor mye penger det eventuelt er snakk om.

Hvor pengene er.

Hvorfor man ikke får pengene man har krav på.

Konkrete tilltak som er utført. (mail er faktisk ikke det samme som et brev)

Bevis for at pengene har kommet inn og ikke er på rett sted.

osv.

Har lest hva CH lederen skriver. Å alt jeg ser er masse sysning.

Aner ikke hvem han Tore er jeg, mulig han har tatt penger, men tror dere at dere kommer nærmere en løsning ved å skrive det dere har gjort? Tror vel heller han bare blir sur og prøver enda mer å slippe betaling!

Syntes du det er galt av CH styret å opplyse medlemmene sine om at tidligere klubbleder ikke vil gi fra seg klubbkassa?

Det er jo på en måte medlemmene sine penger...

`99 Integra Type R #03082

`93 Del Sol VTi (Solgt)

`98 Integra Type R #03740 (Solgt)

`98 Integra Type R #01212 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes du det er galt av CH styret å opplyse medlemmene sine om at tidligere klubbleder ikke vil gi fra seg klubbkassa?

Nei. Mener ikke at det er galt. Det er faktisk helt rett.

Eneste jeg har reagert på er at i det jeg leste, ikke kunne se at noen formelle kanaler har blitt benyttet for å få pengene tilbake.

Ringe og e-post er liksom ikke den helt proffe måten å gå frem på.

Å uten å legge frem bevis så er jo dette bare tull!

Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig med zel. Uten at jeg vet hva som er fakta i denne saken, så er jeg iallefall enig i at medlemmene burde få rett til å vite hva som skjer.

Men da mener jeg medlemmene, og ikke hele bilforumet her.

Hvordan ting gjøres er også ganske merklig.

Lite proffesjonelt.

Men skjedde med denne tråden da?

Nå som mange er enig i at dette er dumt å diskutere offentlig.. vi skulle ikke bare slutta å blande oss, og la de det gjelder løse det for seg selv på hvilken som helst måte de måtte foretrekke :crazysant

Til du som starta den.. Ja, Nippon er et trygt sted å handle..

Jess.

- Fredrik / VTi yummy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vent til saken har blitt oppklart før man beskylder den ene etter den andre ?

Nippon.no er absolutt en trygg plass å handle hos og du får tross alt 3 måneders garanti noe som er sjeldent å se hos en importør. Nippon.no har hjulpet meg laaaaangt over garanti tiden også og er kjempefornøyd med servicen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vent til saken har blitt oppklart før man beskylder den ene etter den andre ?

Nippon.no er absolutt en trygg plass å handle hos og du får tross alt 3 måneders garanti noe som er sjeldent å se hos en importør. Nippon.no har hjulpet meg laaaaangt over garanti tiden også og er kjempefornøyd med servicen .

Det er norsk lov å gi 3 måneders garanti ved salg fra forhandler/bedrift (noe man er dersom man importerer og selger et visst antall biler), så om du mener det er mange som ikke gir dette, så har du faktisk krav på det. :)

(jamfør det noen tidligere skriver i denne tråden)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok funnet meg en forhandler med litt mere vilje til å gjøre opp for seg, og med litt bedre holdninger.

Men vet du 100% hva som er fakta i denne saken da?

Drit i å bland nippon og club-honda. :deng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vet du 100% hva som er fakta i denne saken da?

Drit i å bland nippon og club-honda. :deng

Deng? hehehe

Jaja. Hver sin mening. Vi får nå se. Jeg driter egentlig i det, er ikke medlem i klubben, men liker ikke uærlighet.. Og mannen driver Nippon, derfor må man forholde seg til han ved å kjøpe bil der.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deng? hehehe

Jaja. Hver sin mening. Vi får nå se. Jeg driter egentlig i det, er ikke medlem i klubben, men liker ikke uærlighet.. Og mannen driver Nippon, derfor må man forholde seg til han ved å kjøpe bil der.

Hehe.. ja! Den smilyn er så genial! Må brukes!

Jess! Denne diskusjonen burde vel egentlig ikke vært her i det hele tatt!

Det får gå som det går. Måtte den ærligeste vinne :P

*kosemed*

Lenke til kommentar
Del på andre sider