HiiP Skrevet April 25, 2003 Rapporter Share Skrevet April 25, 2003 Hvor gammel må en bil være for at den skal kunne være veteran? Slipper man Eu kontroll når bilen er veteran? Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet April 25, 2003 Rapporter Share Skrevet April 25, 2003 Grunnen til at jeg sier "tror" er at jeg har hørt rykter om at "noen" i Vegvesenet har begynt å bråke om denne grensa, da de mener at bilene utover på 70-tallet er "for moderne" til at de kan kalles veteranbiler. Har hørt om folk som har fått problemer med såkalt 30-års import av Amcars pga dette, men vet ikke om det kanskje er løst allerede. Det er EU kontroll på biler eldre enn 30 år ihvertfall. Om EU kontrollen bortfaller dersom bilen nedr-egistreres til veteranbil tviler jeg på. Det er jo kun et forsikringsmessig håndgrep. EU kontrollen på så gamle biler så lett at dersom en slik bil ikke går gjennom kontrollen ville ikke jeg kjørt med den ihvertfall! Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet April 25, 2003 Rapporter Share Skrevet April 25, 2003 For at bilen skal være "veteran" må den være 30 år eller eldre. Men dersom det er de gamle skilta med bare en bokstav du er ute etter, har de noen andre regler... tror bilen må være 71-modell eller eldre kanskje....:rolleyes: Kjøretøyer som er -59 modell eller eldre er fritatt for EU-kontroll, ellers skal alle inn uavhengig om de er veteran elller ikke. Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg