Gå til innhold

hvordan koble?

Ranger emnet


subarualfen

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

low input skal kobles til spillerens ut-signal bak på spilleren med en signalkabel.

REM er den tynne kabelen som er i mellom de fleste signalkabler for bil. denne brukes for å skru av og på forsterkeren med, sånn at forsterkeren skrus på når spilleren skrus på, og av når spilleren skrus av.

 

anbefaler deg å lese manualen Nøye om du er usikker på hva du skal gjøre. gjør du feil når du kobler opp, går det ikke på garantien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å være "frekk", men det er mye du kan gjøre galt ved montering av bilstereo. Du kan lett ødelegge utstyr og i verste fall sette fyr på bilen osv..

 

Med SÅ LTE kompetanse det virker som du har innen dette så anbefaler jeg på det sterkeste at du lar noen med peiling hjelpe deg litt.

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.. odda ?

 

REM(remote) skal kobles på remote utgangen på spilleren din.. den som sender signaler til eksterne ting som skal skru's på :)

 

In på forsterkeren skal på out på spilleren.. sikkert noen RCA utganger på den?

 

En kanal består av +/-, hvis kanal 1 ser sånn ut da:

 

+ -

| |

| |

--SUB

 

 

og kanal 2 ser sånn ut:

 

+ -

| |

| |

------6x9(1)

| |

----6x9(2)

 

 

så burde det fungere...

Hvis det stokker seg helt kan du jo evt. sende meg en pm så kan jeg prøve å tegne litt bedre ;)

 

Mvh

Espen

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jah! er det en spesiell farge på denn ledningen som er "remote" bak på spilleren eller varierer det hele tiden! er foresten sony Xplod!!!

 

menn er vell ikkje så stor fare for og gjøre galt(ødelegge) er sikring på ledingen eg legger fra bateriet og det er en sikring på forsterkeren:)???!

 

jah! det er utgang bak på spilleren:)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare du holder strømkabelen (+12V fra batteriet) LANGT unna alt annet enn +12 inngangen på frosterkeren så er det egentlig ikke så vanskelig å koble opp selv for en nybegynner. men anbefaler som nevnt over også hjelp ifra noen som har peiling på det. ikke for å gjøre det for deg, for det lærer du minimalt av, men for å bekrefte at det du gjør er riktig.

 

på en 2-kanaler er det Ikke anbefalt å koble på den måten du lurte på, med sub på den ene kanalen, og 6x9" på den andre. rett og slett fordi da vil du ikke få stereo lyd, og heller ikke mono engang. du vil for eks bare få bass om det er bass på høyre kanal, og musikk bare når det er musikk på venstre kanal...

det beste er å koble sub på forsterkeren, og 6x9" på spilleren i dette tilfellet. (med mindre forsterkeren din takler trio-kobling med sub i bro og 6x9 i stereo samtidig. mulig noen andre her vet det? jeg aner i allefall ikke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi! um, beklager å måtte si dette, for du vil neppe like det... men den forsterkeren ville jeg kastet i retur på den hadde kastet den etter meg.

jeg vet ikke hva du har gitt for den, men du er mest sannsynelig blitt lurt, som alle andre her som har vært borti den frosterkeren. om du har muligheten, BYTT DEN!

 

litt tilbake til topic, ja, med både sub og 6x9 på den vil det bli veldig dårlig ja. den er knapt nok krafig til å drive en av delene, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår