Gå til innhold

Ikke rart Shariff er billig (i forhold til andre)

Ranger emnet

Polo Classic

Anbefalte innlegg

Originally posted by crx_no

Denne du tenkte på?

Sånn ja ;)

Paster teksten her jeg:

Mistenker dekkimportører for snusk

25. apr 09:24

Konkurransetilsynet mistenker prissnusk og ulovlig prissetting blant Norges største dekkimportører.

Konkurransetilsynet aksjonerte i går mot to dekkimportører i Oslo samt hos Dekkimportørenes forening på Bjørkelangen i Akershus, skriver VG. De frykter at importørene har hatt prissamarbeid som gjør at norske forbrukere har måttet betale for mye for sine nye dekk.

Firmaenes datamaskiner og papirer ble finkjemmet i jakten på beviser, og tilsynet gjorde beslag som nå skal gjennomgås.

Informasjonssjef Elin K. Kleven i Konkurransetilsynet bekrefter overfor avisen at de mistenker at flere bedrifter driver med ulovlig samarbeid og prisstyring av videreforhandlere.

– Dette er en omfattende og komplisert etterforskning ettersom vi leter etter skjult informasjon.

Dekkimportørenes forening og direktør Bjørne Byhring hos dekkimportøren Gjerding og Byhring avviser beskyldningene.

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Hmm, kanskje man burde skynte seg å bestille fra Shariffs da? Sånn at man får billige ting før det blir lagt ned etc..

Fikse feriepenger i dag! :)

Poenget var vel at Sharif er den ærlige i denne sammenhengen, og de andre har holdt prisene kunstig høye.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Leser ikke dere hele posten eller? ;)

My Bad!

Jeg vet ikke hvordan Sharif's driver, så jeg kan ikke svare på det. Derimot tror jeg han er ærlig å ikke driver noe pris samarbeid med andre importører. Han selger vel også uansett ikke så mye til andre forhandlere? Han kjøper jo en del fra andre importører(f.eks felg-import), så det er vel heller andre som prøver å fuske prisen. Tror ikke denne saken gjelder Sharif's som er den billigste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider