Gå til innhold

Ledningsnett BMW 316 E36

Ranger emnet

banybakke

Anbefalte innlegg

det hadde vært kjempefint hvis du hadde gjort det. Vi har satt inn en 95 modell motor i en 92 modell bil, men det mangler strøm i noen av kontaktene inn på hjernen. Bilen står på et ikke BMW verksted nå for å få start på den. Det er ikke mye hjelp å få fra BMW når de ringer og spør ang ledningsnettet, sender deg Email adr på PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Hjelp! Er det noen som har tegning av ledningsnettet på en 92 E36 316 og fra en 95 modell av samme bil, Om ingen har noe så kanskje dere har tips om hvor jeg ev kan finne det på nettet.

Har du fått med hjernen fra den 95-motoren?

Til opplysning kom ESWII rundt 95ca. Dette er startsperre.

Du kan sjekke om ECU'en har startsperre ved å sjekke klistrelappen som sitter på den. Mener å huske at Sølv var MED sperre, og Rød var UTEN sperre.

Uten ESWII-boksen vil du ikke få liv i bilen.. Og får du tak i en slik boks, så må den kodes om slik at den passer mot ecu og nøkkel.

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke min bil. Jeg har bare blitt satt på saken med å få liv i den. Jeg er ganske sikker på at det er 92 hjernen som sitter der. Må vi ha 95 hjernen?

Det er jeg usikker på. Har ikke jobbet med ledningsnett fra 95-motor, så tør ikke si noe for sikkert.

Jeg har testet med forskjellige hjerner på min egen motor (12/94, solgt som 95-mod), og det funket bare bra.

Er det kontakter på ledningsnettet hvor det mangler ting?

Kan du beskrive disse, eller ta bilde av de? Har du VIN (Vehicle identification number) fra bilen/motoren dere skal sette i?

Fant du ut om det var rød eller sølv-lapp på ECU?

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg vet er at i følge Mekonomen så mangler det strøm i noen av punktene på kontakta til hjernen. Jeg skal få sjekka det du spør om, men det er 10 mil å kjøre dit bilen står nå, så jeg kommer tilbake til det når jeg har sjekka litt, Det eneste jeg vet er at alle kontaktene som var i bruk på gamle motorn er på plass på den nye. men det er ingen strøm til pluggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Eieren til denne bilen har kjøpt en 95 modell motor som har startsperre å satt i en 92 modell uten startsperre. Det verste er at høgern som solgte motorn ikke fortalte at han måtte ha med tenningslås, original nøkkel og ledningsnettet for å noen gang få liv i motoren. Nå har vi gitt opp å få liv i dritten. Må hive ut 95 motoren å kjøpe en motor uten startsperre å sette i. Etter det jeg har forstått så er 95 modell motoren bare til å plukke deler av i og med at startsperra er umulig å fjerne. Vi prøvde med å fjerne inspruten å sette på den fra den gamle motoren, men da ender vi opp med en fordeler som vi ikke kan lure. På gamle motoren så sitter fordelern på enden av toppen, men på 95 motoren så sitter fordeleren ikke i motoren. Har noen noen gode forslag. Mulig vi kunne kjøpt topplokk fra en motor med fordelern i toppen, men da er det vel like greit å bytte hele skiten

Lenke til kommentar
Del på andre sider