Gå til innhold

Krise!!! Bytte til FT motor..

Ranger emnet

volvo power

Anbefalte innlegg

Har byttet til enn 95 mod FT motor i bilen min nå, enn 760 84 mod. , fekk også enn kar til å tilpasse ledningan for me... så d sku verra enkelt å koble te... Da allt va tekobla, sjedde ingenting, startan slæ kje inn, null gnist å bensinpumpa æ død!!! Nuggun tips um ke som kan vera gale??? Kan d verra startsperre på denna motorn??

Håper på raske svar:)

Holder vi oss til bokmål på forumet, er det litt lettere for folk å forstå hva man skriver. Ikke alle skriver eller snakker dialekten der man kommer fra.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt me dmotoren litt nå. kansje 5 mil, og har kjørt veldig pent.. trur ikkje e ha vorre over 4000 rpm. , men så plutseli bynte bilen å dra dårlig, fjuske litt, og mange rare lyder frå motoren, dette viste seg å vere turboen:( hadde på forhånd sjekka att turboen hadde olje trykk...

Men da e g henta motoren, var d litt olje i iC`n, kan det ha vert no galt me turboen frå før?? Evt tips eg bør sjekke på motoren..?

Og er det noen som har erfaringer med kosen Jønkøping bildemontering er med garantisaker, det var der eg kjøpte komplett motor!

Håper på svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt me dmotoren litt nå. kansje 5 mil, og har kjørt veldig pent.. trur ikkje e ha vorre over 4000 rpm. , men så plutseli bynte bilen å dra dårlig, fjuske litt, og mange rare lyder frå motoren, dette viste seg å vere turboen:( hadde på forhånd sjekka att turboen hadde olje trykk...

Men da e g henta motoren, var d litt olje i iC`n, kan det ha vert no galt me turboen frå før?? Evt tips eg bør sjekke på motoren..?

Og er det noen som har erfaringer med kosen Jønkøping bildemontering er med garantisaker, det var der eg kjøpte komplett motor!

Håper på svar:)

Den oljen i Ic`en er nokk fra veivhusventilasjon.. Det er derfor mange monterer en catch (sikkert skriveleif) tank.. Denne fanger opp oljen som du ellers ville ha fått i Icen..

Edit.. Kan jo selfølgelig være turboen den oljen å da..

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider