maggvaardal Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 Boble har ikke selvbærende ramme. Den har separat bunnplate, men denne er ikke bærende alene. Når det gjelder buggyer får man de godkjente her fordi de allerede er godkjente i et annet EU-land(les Sverige). Da har faktisk ikke norske myndigheter lov til å underkjenne selve ombyggingen... Men desverre er ikke USA medlem av EU...... Mener du at wv boble ikke har en rammekonstruksjon?!?! som er uavhengig av karroseriet?! Det er en grunn til at du kan bytte dette ut med glasfiber!! det er foresten formet som en "X" ramme lr noe sånt.. mest brukt i 4wd nå.. mener den skal være veeeeldig mange prosent selvbærende etter hva jeg har forstått Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 Mener du at wv boble ikke har en rammekonstruksjon?!?! som er uavhengig av karroseriet?! Det er en grunn til at du kan bytte dette ut med glasfiber!! det er foresten formet som en "X" ramme lr noe sånt.. mest brukt i 4wd nå.. mener den skal være veeeeldig mange prosent selvbærende etter hva jeg har forstått Det jeg mener er at den har en separat bunnplate, som er uavhengig av karosseriet ja.... men den er ikke selvbærende. Grunnen til at man kan få godkjent et buggykarosseri i glassfiber er at det ikke har dører, og derfor er ganske vridningsstabilt. Andre Kit-cars for boble-understell kan ha dører, men da er "kanalene/sidepanelene" under dørene svært massive for å være sterke nok. Er mange som har brukt boble-understell som jordebil, og funnet ut at de lett knekker uten noe form for karosseri/bøyler... Btw: I min gamle prosjekttråd kan du se hvordan bunnplata til boble ser ut :) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=37656&highlight=buggy Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 For det første så kan Amcar brenne en vis plass! umulige å få tak i og begynner å bli pengegribber! Å SFOOR folket bør, finne seg noen kontorpultjobber laaaaaaaaaaaaaaaang inne i vegvesen bygningen....... ---------------------------------------------------- Men import av Ombygde biler...... Importerer du en f.eks ombygd bil i dag til Norge ,som ikke er 100% orginal, så må man skrive søknad til Sfoor, der de kan si sin mening..... Samme som å bygge på en Norsk bil. Men...... Er bilen regga etter 1.1.71 så begynner faenskapet, da krever det e.merka lys, belter, div og dokumentasjon i hue og ræva.....biler regga etter 1.1.74 er ennå mere styr med. Så gamlere bilen er jo bedre er det. Regelskiftet er også 3.6.1942..... å der står det ikke mye fornuftig :hello: Å er dere så heldige å dumpe over en bil som er "flyttegods" importert, (skal stå i Vognkortet), ja da er det nesten fritt fram! Untak tekninske regler..... Luzifer har en slik bil, å den skal BT slite med.... for INGEN vil ta annsvar om hva regelverket sier...... å i regelverket står det: Biler som oppfyller kravet som flyttegodsbil, ikke mulig lengre (men man måtte ha bodd 5 år i utlandet,å eid bilen i minst 1 år.) Skl godkjennes etter forskrifter fra 3.6.42 Å da er vi glade......for i slike vognkort så står det lengde,bredde, farge, hjul, chassinr.....ikke noe mere...hihiiiii :usa: aneglsmili Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemoda Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 hvis det er en uorginal veteranbil, som at man f.eks. bygger en accobra eller gt-40 , så vil dette ikke gå som veteran bil, bilen eller rammen må være registrert for over 30 år siden for at dette skal gå for veteranbil. kjøper man seg en ac-cobra eks og bygger den, vil rammen blir førstegangsregistrert da du registrer den og vil da ta 30 år før du kan registrere den som veteranbil. syns det er kjipt. Men hvis du haren camaro etc. som veteranbil og trimemr den, mener jeg man ikke kan ha den som veteran bil lengre, for da er den ikke orginal. det siste er jeg litt usikker på Siter Nissan 200sx 1990. X:1991 Peugeot 405 Mi16 (har fortsatt deler) X:1988 Peugeot 405 Mi16 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 hvis det er en uorginal veteranbil, som at man f.eks. bygger en accobra eller gt-40 , så vil dette ikke gå som veteran bil, bilen eller rammen må være registrert for over 30 år siden for at dette skal gå for veteranbil.kjøper man seg en ac-cobra eks og bygger den, vil rammen blir førstegangsregistrert da du registrer den og vil da ta 30 år før du kan registrere den som veteranbil. syns det er kjipt. Men hvis du haren camaro etc. som veteranbil og trimemr den, mener jeg man ikke kan ha den som veteran bil lengre, for da er den ikke orginal. det siste er jeg litt usikker på Riktig med det at nybygd GT 40 er / blir modell det året den registreres.... en 69 camaro er veteranbil uansett om den er orginal eller ikke...men mange selskaper/LMK godkjenner bare Orginalbiler som får "billig" forsikring, Amcar derimot har jo en forsikring for ombygde amcar biler.men den er litt dyrere enn orginalbilforsikringen, dette nok fordi ombygde biler har større verdi enn orginal kjerrehjulbiler. happyhappy Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 For det første så kan Amcar brenne en vis plass! umulige å få tak i og begynner å bli pengegribber! Å SFOOR folket bør, finne seg noen kontorpultjobber laaaaaaaaaaaaaaaang inne i vegvesen bygningen....... ACCN er hverken mer eller mindre pengegribber enn mange andre som driver i amcar bransjen. Dessuten har de unektelig såpass mye peiling at i det minste NOEN trafikkstasjoner vektlegger uttalelser fra de i forbindelse med søkander om ombygging osv. Og ovenfor de trafikkstasjonene som nekter å ta hensyn til ACCN-uttalelser, er ACCN behjelpelige med byråkrat-mat som også disse trafikkstasjonene kan godta. Personlig oppfatter jeg ACCN som relativt gubbete på lokalt nivå mange steder. Det blir altfor mye "kliss" om originale blankbiler, flipperspill, Cola-automater, glorete westernskjorter og Vikingarna musikk på engelsk. Men dette står i grell kontrast til ACCN sentralt som er SVÆRT oppegående og behjelpelige. Dette er særlig viktig for oss som ikke er del av et lokalt amcar/rod/bilbygge-miljø. Jeg hadde aldri hatt sjanse til å bygge rod uten ACCN sentralt og uten internett. Hva mange av oss mener om SFOOR folket er neppe noen hemmelighet. Men det ergelige er at det hjelper ingen verdens ting å fortelle om det. Eneste som hjelper mot slike typer er årelang kamp, seriøsitet og saklige argumenter. Ikke fra enkeltpersoner, men fra pressgrupper (som f.eks ACCN.) Det er for tiden høyeste mote i deler av amcar/rod miljøet å kritisere ACCN. Mange skal liksom være den "tøffe, dyktige outsideren" som klarer seg sjøl og ser ned på "de organiserte" i ACCN. Har også sett klistremerker på gammelbiler som gir uttrykk for slik instilling. Da ler jeg godt. Det minner meg om små søte SV-jenter som demonstrerer mot høyt materielt forbruk iført siste moteklær fra H&M. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lowrider Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Har selv blitt anbefalt av biltilsynet på Risløkka å skaffe SFRO godkjenning fra Sverige, som de da ikke ville ha noe betenkeligheter med å godta... Har nevnt dette før, under et innlegg om luftfjæring! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Noen trafikkstasjoner har skjønt det. Bra. kiddie Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Mener du at wv boble ikke har en rammekonstruksjon?!?! som er uavhengig av karroseriet?! Det er en grunn til at du kan bytte dette ut med glasfiber!! det er foresten formet som en "X" ramme lr noe sånt.. mest brukt i 4wd nå.. mener den skal være veeeeldig mange prosent selvbærende etter hva jeg har forstått Bobbla har sentralrørsramme, men er nok en del avstivning i karosset ja... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonus Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 De saklige innleggene her er meget nyttig. Vurdrere selv etterhvert å anskaffe meg en Seven med Hayabusa motor. Snakket med en kar påTrafikkstasjonen i Trondheim og han mente at det skulle gå ann å importere om den var fabrikkbygd og godkjent i england. Da ville den falle inn under en spesiell regel (unntaksregelen eller noe sånt?). Ellers hadd edet vært morsomt å se om man fikk reg. den som en firhjulsmotorsykkel siden den har motorsykkelmotor og skulle kunne a nyttelast og veie under 550kg :D Siter prosjekttråd McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lowrider Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Angående bobla så foreslår jeg et forsøk.... Kapp av taket og kjør som bare f.... litt offroad på et jorde eller no!!! Åpne så begge dørene og prøv å lukk dem igjen etterpå.... Resultatet er selvopplevd! P.S. Alle glassfiber karroserier har en seriøs bjelke-konstruksjon som ligger på innersiden av dørstokken. Regner med at boble cab har det samme! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.