Gå til innhold

Hvorfor en Sierra ikke bør brukes i politijakter..

Ranger emnet

El-LoCo

Anbefalte innlegg

Som noen kanskje fikk med seg om de finleste opplysningsforumet så ble Sierraen min stjålet her natten 23.11 -> 24.11. Politiet ringte meg i går kveld og hadde da funnet bilen, den hadde vært innvolvert i et par politijakter og gjerningsmennene slapp til slutt unna.

Bilen derimot stakkar måtte bøte med livet. Jeg stakk innom Viking en tur i dag for å se på bilen og se om nøkklene til en annen bil og huset til modem jeg taktisk hadde glemt i bilen var der (noe de ikke var.. sukk). Så og si alt som ikke var boltet fast er borte, men de hadde latt to forsterkere, subben, og høytalerene stå igjen.

Borte er verktøy, spiller, osv. Litt smådill er også borte. Sukk. Fant også ut at forsikringen ikke dekker løse ting i bilen så da er det ganske mye cash borte bare der.

Anyway, poenget med hele tråden her var jo bilder og her er de, dette er hva som skjer når du :drive2 med en 14 år gammel bil ;).

Nytt hull:

luke_resize.jpg

Hele plasten her er most, holdt sammen av tape på venstre siden av bildet. Tenningen mangler også. Snedig.

tenning_resize.jpg

Casemod!

motor_1_liten.jpg

motor_2_liten.jpg

motor_3_liten.jpg

Så jeg satser tungt på en vraking av bilen, den er skikkelig kjip innvendig nå. Lukter dritt, gudene vet hva de har gjort der inne. Får se hva takstmannen sier på mandag.. Men å fikse alt dette kan fort bli dyrt.. Han virket positiv til en utbetaling. Når motoren ser sånn ut vil jeg ikke engang tenke på hvordan drivverket ser ut.

Finn også en feil på gasspedalen her:

pedaler.jpg

Den har alltid vært litt "løs" så jeg har vært forsiktig med den, men ser ut til at tyvene ikke har vært fullt så delikate som jeg har vært. Dette må sannsynligvis også fikses. Enda mer som koster penger..

Jaja, får som sagt se hva som skjer på mandagen.. Utrolig mye for dette, det hadde faktisk vært utrolig mye billigere å bare gi tyvene 10 lapper til å kjøpe sin egen sierra enn alt dette her til slutt koster meg. Uff. For noe tull.

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei skjønner faktisk ikke helt hva som har skjedd jeg heller, skulle tro register kjedet hadde røket men som man ser er det jo fortsatt på plass... noen som har noen ideer om hva som har skjedd her ?

Lurer litt på om kjedet kan ha røket men blitt dratt ned rundt ? Et eller annet har truffet greiene der inne med en god del kraft vertfall..!

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg lurer nesten på om kjedet har røket og blitt dratt ned igjen. Tror ikke jeg skal gidde å finne ut av det ved å åpne noe, og jeg tviler på at forsikringen vil gidde å sjekke heller... :)

Triste greier dette, bilen var jo fin og god å kjøre.. Men nå vil jeg bare ikke ha den tilbake, den føles bare "skitten" og herpa ut :(. Jaja. Blir spennende å se hva takstmannen kommer frem til på mandag.

Foresten noen som vet hvordan det fungerer? Det står en del anlegg igjen i bilen, når kan jeg få plukket ut det ?

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var, vel, ille.. Har Onkel Blå noen spor etter gjerningsmennene? Kondolerer med hele mitt hjerte.

De hadde vist en ide om hvem de var, men ikke så godt å si om det er standardsvaret eller om det faktisk var sant :P.

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis ikke bilforsikringen din dekker det løse inne i bilen så gjør reiseforsikringen din det. bare håpe på at den ikke ble stjålet hjemme.....

Doh!

Ble stjålet fra parkeringsplassen hjemme desverre.. :(

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider