Gå til innhold

Motor oppsett. Hva syns dere?

Ranger emnet


Per-Henrik

Anbefalte innlegg

Litt motor fakta:

 

-Utgangspunkt: B230K.

-Borret til 2,4L.

-Mahle stempler.

-Grovere råder.

-Balanserte råder og stempler sammen med veivaksling, svinghjul og clutch.

-Planet blokk.

-Portet topp.

-Ventiler felt opp i toppen for å ikke slå ned i

stemplene.

-Hvassere cam.

-To doble Weber 48mm forgassere med carbon

luftinntak.

-Grenrør, 4-2-1 .

-2,5'' eff. anlegg.

 

Delene er maskinert av Alf A. Eng. Er storfornøyd med denne motoren, ikke no tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt motor fakta:

 

-Utgangspunkt: B230K.

-Borret til 2,4L.

-Mahle stempler.

-Grovere råder.

-Balanserte råder og stempler sammen med veivaksling, svinghjul og clutch.

-Planet blokk.

-Portet topp.

-Ventiler felt opp i toppen for å ikke slå ned i

stemplene.

-Hvassere cam.

-To doble Weber 48mm forgassere med carbon

luftinntak.

-Grenrør, 4-2-1 .

-2,5'' eff. anlegg.

 

Delene er maskinert av Alf A. Eng. Er storfornøyd med denne motoren, ikke no tull.

 

Texascom først å framst må jeg bare si at du har en jæææævlig fin bil og artig at du ikke kjører turbo å i tileg greier å dra såpas ut av den ... har for meg at den der motorn din er brukbart tørst men det er mulig jeg bare inbiler meg det hehehe

 

men til bake til saken så hade det jvært jævlig intresankt å vista hvor mye man kune plane en orginal b230k å sånt med orginale stempel så det kan jo være en ide å sene en mail til en av di gutta\firmaene som driver med triming av volvoer ......

Har dysleksi så jeg Beklager alle skivefeil =P håper jeg gjør mei forståt... =)

Volvo power =) =)

X.volvo 244 dl 1977 model motor B19

X.volvo 360 gl 1987 model motor B200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Texascom først å framst må jeg bare si at du har en jæææævlig fin bil og artig at du ikke kjører turbo å i tileg greier å dra såpas ut av den ... har for meg at den der motorn din er brukbart tørst men det er mulig jeg bare inbiler meg det hehehe

 

men til bake til saken så hade det jvært jævlig intresankt å vista hvor mye man kune plane en orginal b230k å sånt med orginale stempel så det kan jo være en ide å sene en mail til en av di gutta\firmaene som driver med triming av volvoer ......

 

230k toppen kan du ikke plane så mye, forde at den er flat, forbrennings rommet er i stempla.

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår