Gå til innhold

Hifonic - Renault 19

Ranger emnet

Hifonic

Anbefalte innlegg

Hifonic skrev:
Hmm :)

AUDIOBAHN-AWIS12P.jpg

Vet ikke hva som er tatt fra DD her..

Er laget ved samme fabrikk i USA... Er bekreftet av en fyr i Audiobahn også, men så er jo det bare god reklame for Audiobahn da. Hvor sant det er, er jo dermed uvisst.

Jeg er ikke sikker, men den er litt morsom syns jeg! :)

Uansett blir det nok en 9500, men MTX istedenfor DD. Hehe. Mye billigere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

BoomBoxx skrev:
Er laget ved samme fabrikk i USA... Er bekreftet av en fyr i Audiobahn også, men så er jo det bare god reklame for Audiobahn da. Hvor sant det er, er jo dermed uvisst.

Jeg er ikke sikker, men den er litt morsom syns jeg! :)

Uansett blir det nok en 9500, men MTX istedenfor DD. Hehe. Mye billigere! :)

DD lager da subbene sine på egen fabrikk for hånd etter hva jeg har skjønt :)

Joda, MTX er en del billigere, men også en del dårligere ;) DD spiller både finere og høyere :D

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hifonic skrev:
DD lager da subbene sine på egen fabrikk for hånd etter hva jeg har skjønt :)

Joda, MTX er en del billigere, men også en del dårligere ;) DD spiller både finere og høyere :D

For meg høres DD spesiellt og spennende ut! Har hørt at de lages for hånd ja...og at man kan få en custum laget på bestilling. :usa: Produktene ser også solide og RÅ ut!! :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, en liten oppdatering..

Planene for bilen er muligens forandret da jeg sikkert skal kjøpe ny bil.

Men har i alle fall bestilt to 7" lcd skjermer, aux-in på til spilleren, chip til ps2 og leter akkurat nå etter Audiocontrol Epic-160..

Har også montert opp annlegget på nytt etter at alt ble demontert. Tok 5 timer bare å få inn kassa i mørket med hodelykt på hodet og over 10 minusgrader.. Gidder ikke vise bilder da alt som er finish er tatt ut og brent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hifonic skrev:
Vel, en liten oppdatering..

Planene for bilen er muligens forandret da jeg sikkert skal kjøpe ny bil.

Men har i alle fall bestilt to 7" lcd skjermer, aux-in på til spilleren, chip til ps2 og leter akkurat nå etter Audiocontrol Epic-160..

Har også montert opp annlegget på nytt etter at alt ble demontert. Tok 5 timer bare å få inn kassa i mørket med hodelykt på hodet og over 10 minusgrader.. Gidder ikke vise bilder da alt som er finish er tatt ut og brent

? hvorfor gidde å stå ute i mørke og i 10 minus for å flytte på ei 2 tonns kasse ?

Du jobber vell på samme prinsipper som meg. skall **** ikke gji meg når eg

først har satt igang :hammer

Fixe finishen og koble ferdig annlegget ?

Bilder må vi ha vet du !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravstein skrev:
? hvorfor gidde å stå ute i mørke og i 10 minus for å flytte på ei 2 tonns kasse ?

Du jobber vell på samme prinsipper som meg. skall **** ikke gji meg når eg

først har satt igang :hammer

Fixe finishen og koble ferdig annlegget ?

Bilder må vi ha vet du !

Jeg ville ha lyd den dagen :D

Tror ikke finishen blir fikset på mer i denne bilen. Bedre å spare seg til nybilen :) Og glassfiber funker ikke bra i minusgrader:D

Nå står kassa baki bilen uten noe trekk og forsterkerne er skrudd fast i sponplater i gulvet, ikke spesielt vakkert :) Men fy som det spiller!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Ja nå har prosjektet mitt stått helt stille LENGE! Har montert skjermer i nakkestøtter og en 9" med tv-tuner framme, men har enda ikke brukt dette. Bilen skal også selges snart og da går nok annlegget ut for salg også. Skal kjøpe ny bil og der skal nytt annlegg bygges :)

Men i går hadde Team Low kassebyggekveld. Vi bygde kasse til en e36. Elementet var en DLS MW12. Fant ut at en kasse på 35liter netto tunet til 40hz ville funke bra.

Her er subben

IMAGE_00164.jpg

IMAGE_00181.jpg

Det var bare 30 blå ute så bekledninger var deretter :D Og eneste varmen vi hadde inne var det utstyret som bråkte noe jævlig i hjørnet på dette bildet:

IMAGE_00156.jpg

Tegninger hadde vi også. Og litt styrkende Fisherman's Friend

IMAGE_00158.jpg

Noen hadde kjøpt "tynne" plater.. (28mm)

IMAGE_00159.jpg

Når vi bygger så lages alt for hånd, derfor det kalles håndtverk! Da blir lyden mye bedre siden man har lagt sjelen i det..

IMAGE_00161.jpg

Eller så bruker vi sirkelsag og gjør at kassa faktisk blir tett :D

IMAGE_00162.jpg

Hmm, var mye fint å se på i garasjen der vi holdt på..

Yamaha RX-1... 4-takter 1000ccm :D eieren hadde glemt nøklene i.. kjedelig lyd damndamn

IMAGE_00163.jpg

Og sykkeldekk i dimensjon 275/35-19

IMAGE_00166.jpg

Vi klarte å styre oss på rett spor igjen etter lyden av en R1 motor i snøscooter og begynte å sette sammen kassa..

IMAGE_00168.jpg

IMAGE_00169.jpg

IMAGE_00171.jpg

Vi bygde slotport til denne kassa. Her er den bare lagt ned i kassa for å sjekke om den passer..

IMAGE_00178.jpg

IMAGE_00179.jpg

Nesten ferdig, men så kom vi på at vi ikke hadde høyttalerkabel.. Fint den lokale elektrosjappa har fleksible åpningstider (22.30)

IMAGE_00180.jpg

Så var endelig ruklet ferdig

IMAGE_00182.jpg

Da var det tid for leking

lol.gif

Og lyden ble faktisk helt rå! Nydelig toit bass som spilte dypere enn jeg trodde den skulle gjøre med 40hz tuning! Vellykket prosjekt, bare å kjøre hjem å *u*k*..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hifonic skrev:

IMAGE_00182.jpg

Usj, jeg grøsser når folk holder batteridrillen på den måten når man skrur fast et element, glipper bitsen der går noe til H******!!! :iconsm

Et lite tips er å holde en styrende finger nede ved bitset.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag-Johansen skrev:
Usj, jeg grøsser når folk holder batteridrillen på den måten når man skrur fast et element, glipper bitsen der går noe til H******!!! :iconsm

Et lite tips er å holde en styrende finger nede ved bitset.

Mvh

Dag Johansen

Er bare bildetattfor å viser at vi skrur. Bruktesponplate over membranet :)

dukenukem dukenukem dukenukem dukenukem dukenukem dukenukem

Lenke til kommentar
Del på andre sider