opel freak Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 Som tittelen sier...... Når jeg mener egnet mener jeg raskest mulig til å produsere trykk og holde det lengst mulig..... Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 hmmm etter planen skal eg bruke en t28, dem er orginal på 200sx, skal holde til en 300hk hvertfall :) billig og lett og få tak i det... Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Drømmer sjøl om en GT28 RS (max 350hk) eller en GT2871R (max 400hk) (naturligvis med tilhørende modifikasjoner) Disse er kulelagrede og skal vistnok begynne å lade nesten like tidlig som min nåværende Schwitzer T28 clone (max 260hk) den passerer 0 streken ved ca 1700 o/m og når 0,5 bar ved ca 2300 o/m på 5 gear. bilen føles faktisk som om det skulle sitte en turtallsvillig 3,0L-3,5L 6`er under panseret T28 og GT28 R er sikkert også gode alternativer om man ønsker en motor med bunndrag http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=tp&Category_Code=GRT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedMan^ Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 og viss man satser på 300 - 350hk i en fe3, hvilken turbo ville du anbefalt ? (elanzer her) Siter - Audi 90 Coupe - Mazda 323F bg (Prosjekt) x Ford orion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Jeg tror faktisk GT28RS ville være første valget da. Men jeg ville tatt opp saken med en innenfor tuning bransjen før jeg hadde bestemt meg for vilket A/R eksoshuset skulle ha på en FE3 for å gi den beste balansen mellom bunndrag og toppytelse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 har skiftet litt på planene mine nå.. tenker større... hva med en T3/4 ? tror den vil bli bra :P Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Desember 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Hvilken diameter bør det være på eksos manifold rørene hvist du bygger den selv da f.eks? Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 har skiftet litt på planene mine nå.. tenker større... hva med en T3/4 ? tror den vil bli bra :P Jeg spøker ikke når jeg sier at det finnes hundrevis, kanskje tusenvis av forskjellige T3/T4-hybrid-turbo-kombinasjoner her i verden. På eksossiden får du alt fra det minste knøttehjulet, som får VAG's KKK K03 til å virke enormt i forhold, til det grove 76-trim T350 "Stage 5"-hjulet som ved flere anledninger har flowet eksos nok til å lage over 700 hester på hjulene på visse biler. Men for all del - turbinsiden er latterlig enkel å velge ifht. kompressorsiden hvor du har tilgang på alt fra et lite 50-trim-hjul med 54 millimeter inducer til et R-trim T67-hjul med 67 millimeters innløp godt for rett over 700 hester på hjulene. Eller hva med et hjul fra Garrett sin nye GT4202 med 74 millimeter innløp og 102 millimeter ut? Dette skulle holde til rundt regnet en 1200 hester på hjulene - og gjett hva? Det er fortsatt klassifisert som et T4. Og så skal man på toppen av det hele begynne å blande inn effektivitet, luftmassekravberegning og A/R på både turbin- og kompressorhus. Det sier seg selv at her er det mye å velge i, og man må ha for seg klare krav til hva man trenger. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 hmm... slikt nevte aldri HF når han sa at en T3/4 ;) hehe Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.