Gå til innhold

Best egnet turbo for fe3?

Ranger emnet

opel freak

Anbefalte innlegg

Drømmer sjøl om en GT28 RS (max 350hk) eller en GT2871R (max 400hk) (naturligvis med tilhørende modifikasjoner)

Disse er kulelagrede og skal vistnok begynne å lade nesten like tidlig som min nåværende Schwitzer T28 clone (max 260hk)

den passerer 0 streken ved ca 1700 o/m og når 0,5 bar ved ca 2300 o/m på 5 gear. bilen føles faktisk som om det skulle sitte en turtallsvillig 3,0L-3,5L 6`er under panseret

T28 og GT28 R er sikkert også gode alternativer om man ønsker en motor med bunndrag

http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=tp&Category_Code=GRT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har skiftet litt på planene mine nå.. tenker større... hva med en T3/4 ? tror den vil bli bra :P

Jeg spøker ikke når jeg sier at det finnes hundrevis, kanskje tusenvis av forskjellige T3/T4-hybrid-turbo-kombinasjoner her i verden. På eksossiden får du alt fra det minste knøttehjulet, som får VAG's KKK K03 til å virke enormt i forhold, til det grove 76-trim T350 "Stage 5"-hjulet som ved flere anledninger har flowet eksos nok til å lage over 700 hester på hjulene på visse biler. Men for all del - turbinsiden er latterlig enkel å velge ifht. kompressorsiden hvor du har tilgang på alt fra et lite 50-trim-hjul med 54 millimeter inducer til et R-trim T67-hjul med 67 millimeters innløp godt for rett over 700 hester på hjulene. Eller hva med et hjul fra Garrett sin nye GT4202 med 74 millimeter innløp og 102 millimeter ut? Dette skulle holde til rundt regnet en 1200 hester på hjulene - og gjett hva? Det er fortsatt klassifisert som et T4. Og så skal man på toppen av det hele begynne å blande inn effektivitet, luftmassekravberegning og A/R på både turbin- og kompressorhus. Det sier seg selv at her er det mye å velge i, og man må ha for seg klare krav til hva man trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider