Gå til innhold

Need som F... help :)

Ranger emnet

lector

Anbefalte innlegg

Link til prosjektet mitt:

...................................

FAENS DRITT STEREO... I GIVE UP!!!!

NEED HELP!

Noen som har godt peiling i oslo her????

Feilen kommer da jeg skrur opp litt volum

(absolut ikke mye, men akkurat så det blir litt trykk,

da "smeller det" eller "poff". Veit ikke helt hvordan jeg

skal si lyden er jeg. Lysene på bilen starter å blinke

med en gang. kan nesten ikke skru opp en dritt før

det blinker. Å det problemet hadde jeg ikke da jeg brukte

RF T2. Det starter å blinke på volum 8 med subzero og

volum 16 med RF t2. HUFF !!!!!!! HATE HATE HATE.

Får dem for lite strøm? Så subene "kutter" ??

Takker for alt av hjelp :)

MVH Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at det ikke er kortslutning noen plass , evt en kordell har kommet over på den motsatte polen slik at forsterkeren bruker noe inni h****** med strøm.. Evt kortslutinger andre plasser. Har vært borti noe ligende selv.

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at det ikke er kortslutning noen plass , evt en kordell har kommet over på den motsatte polen slik at forsterkeren bruker noe inni h****** med strøm.. Evt kortslutinger andre plasser. Har vært borti noe ligende selv.

Hva er kordell? hehe :D

Eneste jeg har gjort om er å bytte subene og kablene til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken forsterker bruker du og hvordan har du koblet det opp?

Mvh

Dag Johansen

Denne mono blokka bruker jeg : RF T2

Og sånn har jeg koblet det.

Magnetene står ut. Så jeg har snud fasen 180.

f7ba1c2e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mono blokka bruker jeg :

Og sånn har jeg koblet det.

Magnetene står ut. Så jeg har snud fasen 180.

Det smellet og poffinga du snakker om: går forsterkeren i protect? Blir det stille etterpå eller er det bare smelling i musikken?

Har du et multimeter eller ohm-meter?

Hvis du har, så koble høyttalerledningene fra forsterkeren og mål motstansen mellom pluss og minus på kabelen!

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det smellet og poffinga du snakker om: går forsterkeren i protect? Blir det stille etterpå eller er det bare smelling i musikken?

Har du et multimeter eller ohm-meter?

Hvis du har, så koble høyttalerledningene fra forsterkeren og mål motstansen mellom pluss og minus på kabelen!

Mvh

Dag Johansen

Går ikke i protect nei. Skjer ingenting utenom den lyden. Da skrur jeg volumet ned. Alt funker om jeg ikke skrur det opp så mye. Å jeg har kanskje skrudd det opp 10% av den subene bør tåle :) Multimeter har jeg. Skal forske litt imorgen. Må da faen få det til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke i protect nei. Skjer ingenting utenom den lyden. Da skrur jeg volumet ned. Alt funker om jeg ikke skrur det opp så mye. Å jeg har kanskje skrudd det opp 10% av den subene bør tåle :) Multimeter har jeg. Skal forske litt imorgen. Må da faen få det til :D

Litt avhengig av hvor i Oslo du holder til, så bor jeg ca.1 times kjøring unna.

Men prøv og obbeltsjekk at: at sikringene står som de skal og at du ikke har fått byttet om på pluss og minus.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde det ikke vært for at lysene blinket ville jeg gått over for å se etter dårlig kontakt i strømtilførselen. men her trekkes det tydligvis mye strøm som ikke går over til lyd... blir forsterkeren veldig varm om du spiller sånn en stund?

ville kontrollert impedansen i første omgang. samt skrudd opp forsterkeren for å være sikker på at den ikke er kortsluttet på innsiden. er mange forsterkere som ikke har en sperre inn til selve forsterkeren, så en høyttalerledning lett kan ha sluppet fra seg noen løse tråder inn i forsterkeren.

men selvfølgelig, har forsterkeren sperre for å dytte inn kabelen er det jo lite trolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du ekstra batteri bak??

Det har jeg ikke. Tror jeg nok trenger ny dynamo etc får jeg skal montere flere batterier. Ellers blir det vel tomt bakider ganske fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde det ikke vært for at lysene blinket ville jeg gått over for å se etter dårlig kontakt i strømtilførselen. men her trekkes det tydligvis mye strøm som ikke går over til lyd... blir forsterkeren veldig varm om du spiller sånn en stund?

ville kontrollert impedansen i første omgang. samt skrudd opp forsterkeren for å være sikker på at den ikke er kortsluttet på innsiden. er mange forsterkere som ikke har en sperre inn til selve forsterkeren, så en høyttalerledning lett kan ha sluppet fra seg noen løse tråder inn i forsterkeren.

men selvfølgelig, har forsterkeren sperre for å dytte inn kabelen er det jo lite trolig.

Opplegget er jo at jeg ikke kan spille no serlig. å da blir ikke forsterkerne varme. Har fått en del tips av "morel" så skal teste dette. Håper bare det fungerer. Tenkte selv på at det ikke ble nok strøm. Men rart det fungerte med RF T2 da? hm.. jaja.. sjekke litt imorgen tenker eg. Montere 1 og 1 sub. Se hvordan det blir da. Men bare å komme med mer tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det disse tipsene går ut på da, siden han ikke kan dele de med resten av oss?

Mvh

Dag Johansen

Det er fordi at vi har tatt dette på MSN, Dag. heyyou

Der er ikke alle som "bor" på dette forumet, skal du vite! uhhmmwhat?

Å gå over alle kopplinger er jo en selvfølge.

At alt er kopplet i henhold til RF tips er en fordel.

Tegningen til lector er også feil!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider