Gå til innhold

kjørecomputer 16v gti

Ranger emnet

Nedi

Anbefalte innlegg

har da digifiz som ikke funker,

derav en kjørecomp som sikkert funker, men displayet viser ikke meg en dritt...

i dag så kom det en pipelyd av display-greien, som i varsel,

minnet mye om at "det er mindre enn 0 grader, ta det med ro" lyd, men det var det da jeg startet opp og kjørte og...

noen idèer ?

her er for såvidt bilde av dritten

DSC01761.jpg

mvh nedi

Eyes don`t leave fingerprints

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minnet mye om at "det er mindre enn 0 grader, ta det med ro" lyd, men det var det da jeg startet opp og kjørte og...

noen idèer ?

DSC01761.jpg

mvh nedi

noen som har peiling på hvor man kan få tak i det instrument panelet der?

"Vorsprung Durch Technik"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen idèer ?

DSC01761.jpg

mvh nedi

Tror det er finito da ja. Mitt ene begynte å pipe sånn etter det tok kvelden.

Jeg har gitt opp. Gikk et par tusen ut vinduet der ja. Skal i nærmeste fremtid konvertere over til analogt. Føler med deg!

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså:

dette instr koster 11500kr hos Møller,

det finnes på ebay, jeg måtte betale 3500 for ett "nytt" på ebay når mitt gamle tok kvelden.

I følge selger så skal det funke, men dette funker altså ikke.

En sony-repratør her i byen har det gamle og har drevet å loddet på strømplaten, skal sette sammen de to jeg har til ett som funker, forhåpentligvis.

blir spennende å se, det kommer nok bilder osv om jeg får det til =)

å kjøpe dette, når du har analogt fra før vil jeg IKKE anbefale, hadde jeg hatt valget mellom to biler med og uten så hadde jeg tatt uten digifiz, selv om det er litt stilig når det funker...

koster for mye, er umulig å få tak i og det er noe dritt å bytte om til analogt...

ang GSI så tviler jeg sterkt på at strømplaten og komponentene (giverene) har samme verdier..i så tilfelle så har jeg fire GSI paneler å bruke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer og passer....er et eget ledningsnett til digifiz, så du må isåfall bygge om ledn.nettet til bilen din slik at det passer...men gjelder for dette som så mye annet, alt passer bare man plages lenge nok:)

Har ingenting med kassen å gjøre. Får en 8v-utgave som bare går til 7000rpm. 16v-utgaven går til 8k.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har blitt fortalt at den kun kom i 89mod 16v gti...om det stemmer får noen andre bekrefte eller avkrefte. den gang kostet den 12-14tusen som ekstrautstyr.

men der igjen, ja det finnes en som går til 7000rpm og...

den gir alt som de analoge klokkene gir,

fart, turtall, kilometerst., motortemp..kjørecomputer på den gir det samme, pluss klokkeslett, noe oljegreier..altså de fleste funksjoner som kjørecomp har, forbruk osv.

instrumentet er konge når det funker, jeg har ett håp igjen, får se hva som skjer der =)

søk digifiz på ebay.de så finner man sikkert noen få

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har blitt fortalt at den kun kom i 89mod 16v gti...om det stemmer får noen andre bekrefte eller avkrefte. den gang kostet den 12-14tusen som ekstrautstyr.

men der igjen, ja det finnes en som går til 7000rpm og...

den gir alt som de analoge klokkene gir,

fart, turtall, kilometerst., motortemp..kjørecomputer på den gir det samme, pluss klokkeslett, noe oljegreier..altså de fleste funksjoner som kjørecomp har, forbruk osv.

instrumentet er konge når det funker, jeg har ett håp igjen, får se hva som skjer der =)

søk digifiz på ebay.de så finner man sikkert noen få

Kom i 1985 både på 8 og 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider