Gå til innhold

Bilder og en film på pikkisen

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Flotte bilder men linken til filmen funket ikke. Jeg skal avgårde i dag og hente en 80 Chevy Stepside som jeg kjøpte for mange måneder siden.Jeg har en 3.gen 5,3 stående som skal i sammen med en 700 eller 4L60.Går nok noen måneder før jeg får begynt på den, men håper å være klar til våren likevel...Blir en grei bruksbil om sommeren med brukbar guff (ca 330 hk) og forhåpentligvis greit forbruk.Har lurt på å kjøpe en trimkam til motoren men er usikker på hvor mye det vil gå utover forbruket?En standard ls-6 kam gjør kansje nytten.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei V8.

Filmen er i QuickTime format. Du må ha QuickTime innstalleret på din maskin for å se og høre videoen.

 

5.3 motor høres innteresant ut. Blir vell en del mekk med data tenker jeg :- )

Selv går jeg den andre veien men det har mer å gjøre med at jeg ikke har råd til å kjøpe et insprut i år. Men det kommer.....kanskje. Må (eller bør) du ikke ha en 4L60 på en slik motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte komplett innsug med spjeldhus, dyser ol fra Turn key i San diego.Fikk også med nytt komplett ledningsnett (ala Painless Wiring) og en liten grei PCM som er en tredjedel av størrelsen og med litt mer effekt enn orginalt.Skal være plug and play.Dette ledningsnettet har også utganger til elektriske kjølevifter.

Jeg har en 700 liggende som jeg nok bruker.Har også et par 4l60 er , men de er fra 4wd og må bygges en god del om før de kan brukes.(Utgående aksling og bakstussen)

Jeg har en 5,3 til som jeg vurdere å lage forgasser oppsett på.For ca 1000 dollar får du innsug,gasser og hjerne til å styre tenningen med.Sammen med en frisk kam bør den levere på rette siden av 400 hesters streken.Lurer på å sette den i 71'Firebirden.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder men linken til filmen funket ikke. Jeg skal avgårde i dag og hente en 80 Chevy Stepside som jeg kjøpte for mange måneder siden.Jeg har en 3.gen 5,3 stående som skal i sammen med en 700 eller 4L60.Går nok noen måneder før jeg får begynt på den, men håper å være klar til våren likevel...Blir en grei bruksbil om sommeren med brukbar guff (ca 330 hk) og forhåpentligvis greit forbruk.Har lurt på å kjøpe en trimkam til motoren men er usikker på hvor mye det vil gå utover forbruket?En standard ls-6 kam gjør kansje nytten.

 

Min erfaring med trimming er at jeg har gått ned i bensinforbruk. 400cid motoren jeg hadde gikk ikke under 1,5liter på mila. 455 med 200hk mer som jeg bruker nå bruker 1,2liter på langkjøring. Nå ser riktignok folk rart på meg når jeg sier at jeg kun bruker 1,2 på mila, så er mulig at jeg har vært serdeles heldig med kombinajsonen. :/

 

En annen ting er vell at hvis man trimer på en måte som gjør at man minster mye dreimoment på lavt turtall så blir det behov for stallspeed converter, da kan nok bensinforbruket fort bli stykt.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemi cuda her beit du vell i din egen hale :- )

Jeg er enig i det du sier, men det er ingen volvo 240 som bruker 2 liter mila. Hvis den gjør det er noe riv ruskendes galt. Min 240 -86 bruker literen på langkjøring. I byen vet jeg ikke.

Det er ikke langt fra hva en 350 tbi bruker, å den har nesten 100 hester til.

Jeg klarte å kjøre vanene (G20) på 1.3 med AC og cruse kunde sikkert kommit ned til 1.1+ uten disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min 240 var ganske så... rar...

 

var en B200K maskin med forgasser fra en B21, bilen hørtes ut som en rally bil, inkludert knitring i eksos og stikkflammer :p

 

vi hadde en Beauville med Camaro 350, den brukte faktisk mindre Bensin enn 240'n jeg hadde, tror faktisk Broncoen med 302E vi har nå også bruker mindre enn 240'n min gjorde :p

 

240'n som vi har nå, bruker ikke så mye da, er en 1993 mod, 2.3 Injection, så ligger vel faktisk på en ca 1.3 den, så ja, kommer an på bilen :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår