Gå til innhold

Bygge om fra automat til manuell kasse..

Ranger emnet

tmeland

Anbefalte innlegg

Lurer litt på om det er mye arbeid og evt hva som må gjørest for og sette i manuell kasse i ein Volvo 740 GLE 2,3l med automat gir?

Må jo legge opp til clutch og diverse da men hadde vert fint om noen kunne forklart litt nærmere hva som må til :)

Mvh

skal være så vanskelig du må bare ha en manuell kasse og skaffe deg pedalsettet + en ny clutch. det digeste er hvis du får tak i en 940 kasse å sette inn. er ikke noen modifikasjoner du trenger å gjøre siden festene er like

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du ha girkasse med clutchhus.Muligens nytt svinghjul, det er jeg ikke sikker på, men det er jo en lett jobb og ikke så altfor kostbart. :) Ny mellomaksel dersom du vil ha m46 m/overdrive. Ellers mener jeg den du har skal passe på m47 kassene. Nytt pedalsett.

Clutchpumpe dersom du vil ha hydraulisk. Eller bare no vaier saker, det er opp til deg selv. Og selvfølgelig clutch trykkplate m.m.

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lider av samme problemet selv.. litt kjekkere å ha den siste pedalen og gire når du vil selv.. men hvordan blir det sjåandes ut ved girspaken da? et stort tomrom?

Blir seendes ut slik som på vanlige 740'er med manuell. Må jo selvfølgelig ha plastdekselet som sitter der og. Noe jeg glemte og nevne i posten min + girstang feste til girstang osv.

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man må ha nytt svinghjul, ja - biler med automat har ikke svinghjul, de har en flexplate. dette er en tynn plate for å feste converter til motor. i ytterkant har den tenner til starteren.

Vet du om denne plata går overens mellom de forskjellige volvomotorene?

07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack

65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18

x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE

Selger: B28E kam (ny)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få tak i et svinghjul fra en manuell motor, skal du ha hydraulisk overføring på clutchen eller vaier? Hvis du skal ha hydraulisk på du har 2 pumper osv, det er mye jobb..

åssen motoer det snakk om?

mvh petter

Er da ikke mye jobb dette? har selv gjort dette. Er så og si bare plug and play.

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få tak i et svinghjul fra en manuell motor, skal du ha hydraulisk overføring på clutchen eller vaier? Hvis du skal ha hydraulisk på du har 2 pumper osv, det er mye jobb..

åssen motoer det snakk om?

mvh petter

du kan ta utganspunkt i en b230et ;)

volvo 740 turbo med borbet 9*16, chippet,filter osv.. 200+ hk

3" JT ønskes kjøpt

volvo 740TiC 87mod selges i deler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikkje si sikkert åssen motor det er.

Veit bare at det er 740GLE med 2,3liters motor og rundt 130hk.

Har ikkje fått henta bilen enda ser du..

Men det er bare og skaffe seg svinghjul, kasse, clutch og mellomaksling da altså?

Samme åssen clutch eg skal ha..

Går det ikkje med vanlig wire da?

Så lenge det funker er eg fornøyd.

Så det letteste blir og legge opp med wire da?

Og kor mye vil dette da koste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider