Gå til innhold

Da får våre danske venner lov til å kjøre fort..

Ranger emnet

Pacmania

Anbefalte innlegg

Originally posted by 31337

Tror jeg hadde foretrukket 110-grense, lave bøter, og hvor lappen ikke ryker før nærmer 200 km/h, fremfor det som skulle innføres nå, 130-grense, høye bøter, og lappen ryker ved 160.

Jupp.. hadde vært digg å hatt det sånn i norge!

man ypper ikke med meg med mindre man vil ha bråk senere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxgets

Han som holder teorikurset jeg går på nå sa 36 over grensa i alt over 70 så ryker lappen

Lista:

60 eller lavere: Lappen ryker 26km/h over grensa.

70 eller høyere: lappen ryker 36km/h over grensa.

90 eller høyere, motorvei Kl.A: Lappen ryker 41km/h over grensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by funkes

Lappen ryker hvis du kjører 36 over i 70 sone og oppover ja...men her oppi har vi ikke 100 sone så den vet jeg ikke noe om :)

Det gjelder helt spesielle regler for den 100 sona, såvidt jeg har forstått.

Det er riktig som noen sier, at lappen ikke blir tatt på stedet før du er over 140km/t, men over 135km/t eller noe slikt, så må du møte i retten og kan bli idømt fengselsstraff, om de da har anledning til å ta fra deg lappen også det vet jeg ikke.

For meg synes det merkelig at man kjører to paralelle regler på en måte, måtte jo vært bedre å ha bare EN ting å forholde seg til.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider