opel freak Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Her moderatorer taushetsplikt når det kommer til sensitiv informasjon om medlemmene osv? Kan moderatorer kommentere om f.eks 2 eller flere brukere har samme IP adresse? K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Moderatorer har taushetsplikt ja Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Desember 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Moderatorer har taushetsplikt ja Men kan moderatorer kommentere om f.eks 2 eller flere brukere har samme IP adresse? K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Hei. Regner med at du hinter til tråden på bilstereo der jeg kommenterte at det var rart at 2 brukere hadde samme IP adresse, og en av dem ble registrert så og si samme dag som tråden utartet seg til krangling. Dette ble gjort for å hindre at det plutselig ble registrert flere brukere som kun skulle gi den ene eller andre av kranglefantene "back-up". Kan også presisere at den nye brukeren som ble registrert ikke har gitt lyd fra seg eller diskutert i andre tråder etter dette. Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Desember 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Hei.Regner med at du hinter til tråden på bilstereo der jeg kommenterte at det var rart at 2 brukere hadde samme IP adresse, og en av dem ble registrert så og si samme dag som tråden utartet seg til krangling. Dette ble gjort for å hindre at det plutselig ble registrert flere brukere som kun skulle gi den ene eller andre av kranglefantene "back-up". Kan også presisere at den nye brukeren som ble registrert ikke har gitt lyd fra seg eller diskutert i andre tråder etter dette. Hintet til den ja men det gjelder også i fremtiden. Taushetsplikt gjelder vel slik informasjon også vil jeg tro? Isåfall vil jeg påstå at det bør det være. Det kan være to personer som ikke kjenner hverandre som deler et trådløst nettverk i en blokk f.eks. Når dere/du sier at det er to personer som har samme IP adresse får alle med en gang mistanke om det det er noe muffens på gang selv om det ikke nøvdendigvis trenger å være det. Jeg mener dere bør trå forsiktig med og gi slik informasjon men det er bare min mening :) K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Hintet til den ja men det gjelder også i fremtiden.Jeg mener dere bør trå forsiktig med og gi slik informasjon men det er bare min mening :) Ja, det er tatt til etteretning og kommer ikke til å skje flere ganger fra min side.Dette er tatt opp med den aktuelle part og er opp og avgjort mht dette. Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lance Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Hei.Regner med at du hinter til tråden på bilstereo der jeg kommenterte at det var rart at 2 brukere hadde samme IP adresse, og en av dem ble registrert så og si samme dag som tråden utartet seg til krangling. Dette ble gjort for å hindre at det plutselig ble registrert flere brukere som kun skulle gi den ene eller andre av kranglefantene "back-up". Kan også presisere at den nye brukeren som ble registrert ikke har gitt lyd fra seg eller diskutert i andre tråder etter dette. Utspekulert type... Mvh Lance My 1st Ride My 2nd Ride Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Jeg synes ikke dette er sensitiv informasjon i det hele tatt. Vil heller si at det er høyrelevant i forhold til den situasjonen. Derimot ville det vært litt annerledes om IP-adressen hadde blitt offentliggjort. Men å si ifra om at du brukere har samme adresse ser jeg ingenting i veien med. 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilmann Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 Jeg synes ikke dette er sensitiv informasjon i det hele tatt.Vil heller si at det er høyrelevant i forhold til den situasjonen. Støtter den. Ip-adr. er vel ikke noe som er spesielt hemmelig uansett. Det er egentlig lett å finne for de som vet. Har ikke peiling hvordan reglene er her i forumet, men hvis en moderator finner ut akkurat det som Viking067 gjorde, synes jeg det er helt riktig å gå ut med informasjonen så lenge det ikke er andre sensitive opplysninger(adr. tlfnr, etc). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg