Gå til innhold

Goodyear Eagle F1 VS Ventura

Ranger emnet

Fenris

Anbefalte innlegg

Du finner testen her:

http://www.motor.no/pdf/32_39_Mo0203.pdf

Edit: Aahh.. de testa ikke det andre Goodyeardekket der nei (Eagle F1)

Fattern gikk forøvrig for Continental sitt dekk i år.. Har kjørt på samme dekka i 7 år ;) Fattern trodde de var traktordekk han hadde fått seg da han så dem... mønsterdybda på nydekkene var nesten 8,1 mm større enn på de andre dekka:D

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det er no sinsykt dype riller og grovt mønster i Continental Prem. Contact dekka! Har sett på de sjøl, og det er enorme riller...

Har sjekka litt priser, og det viser seg at i dim 195/50VR15 (ZR på Eagle F1 dekka... Men bilen min går ikke så fort at jeg har no behov for ZR), så er Goodyear Ventura og Eagle F1 like dyre... Hvilket burde jeg i såfall kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo F1 toppmodellen (blandt gatedekk) til Goodyear, så de er vel å anta at de har bedre "high performance" ytelser enn Ventura. Se på hjemmesiden deres, så står det sikker beskrevet i profilen på de forskjellige dekkene.

:)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Fenris

Jeg leste i sommerdekktesten til Motor, at Goodyear Ventura var ganske bra dekk. Men hvordan er Eagle F1 dekket i forhold til Ventura og de andre merkene i den testen?? Hvordan er støyen på Eagle F1, og hva med vannplaning? Noen som veit??

GT

Eagle F1 er et dekk jeg vil fraråde alle å kjøpe.

Jeg har hatt det ved 2 anledninger, først på en Volvo 850, i dimensjonen 215/45-17.

Så et par år senere (i fjor) på en Volvo 760 Turbo 1989 modell (multilink), i samme dimensjon.

Dekkene sitter dårlig på veien, økte hastigheten gjennom Vålengatunnelen med 30km/h etter bytte til Michelin Pilot Sport istedet.

Dekkene var ikke runde.

Dekkene hadde sideveis ubalanse.

Dekkene var ganske enkelt elendige.

Vannplaning var de ganske greie på, men støynivået på den typen dekk er relativt høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Bridgestone Potenza S03. Sitter bra både på vått og tørt, og er faktisk ikke så ille dyrt heller. 1350,- for 215/40-17 hos Johs. Bjerke. Eneste minuset med dekkene er de vannvittig stive dekksidene som gjør at det er noe dritt å legge de om, spesielt i lave profiler. Men det spiller vel ingen rolle så lenge de ikke er du som skal legge de om. ;)

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Fenris

Jeg leste i sommerdekktesten til Motor, at Goodyear Ventura var ganske bra dekk. Men hvordan er Eagle F1 dekket i forhold til Ventura og de andre merkene i den testen?? Hvordan er støyen på Eagle F1, og hva med vannplaning? Noen som veit??

GT

hold deg langt unna Ventura.. hvis du ikke har god råd da...de slites vanvittig fort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjørte med Ventura 195/50-15 i 3 sesonger,og var veldig godt fornøyd! ble da ikke no fortere slitt enn andre dekk jeg har prøvd.

bakdekka (dette var på en fwd bil) varte i 2 1/2 sesong... gotta be happy with that ;)

framdekka bytta jeg vel et par ganger iløpet disse 3 sesongene..

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Eagle F1 på en Golf 16V - de har bra våtgrep men er litt uryddige på tørt føre. Overhetet voldsomt på Gatebil (fikk smeltetråder i dekkmønsteret og hang i tråder fra skjermbuene!) Byttet så til SP9000 - de er mykere, støyer mindre og ar bedre våtgrep enn F1. Nå har jeg byttet fra SP9000 til FK451 - de har overlegent tørrgrep, sitter omtrent like bra på vått og har bedre styrerespons, men støyer mer og er hardere å kjøre på.

Så jeg hadde droppet F1 og kjøpt noen billlig billige FK451 hos Sharifen - funker veldig bra og er jo borti halve prisen... Og FK451 var et ene av to supersportdekk i test hos Sport Auto som fikk karakteren "spesielt anbefalt" ut av seks dekk testet inklusive de fleste seriøse dekkene.

Det andre dekket? F1 GSD3... :)

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider