Gå til innhold

Min 740 TIC

Ranger emnet

Erik Holdaas

Anbefalte innlegg

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det skal være helt sikkert ja.

Når jeg skal bytte bakluka på grunn av litt rust, så har jeg også planer om å sveise igjen knappen på bakluka som åpner den, og montere en elektrisk åpner i stede, syns det er fint med bakluke uten emblemer og uten den åpner knappen.

Som jeg ser på bilen til KennethB, så har han sparklet igjen de små listene som ligger tvers over C-Stolpen (Tror den heter det), helt nederst der, jeg har litt rust over denne lista på ene siden. Så har jeg også tenkt å sparkle igjen den når jeg skal ta den rusten som er der. tror det begynner å bli bra da ja :)

Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer)

Volvo 740 TIC - 87 Modell

WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite blinkers på sidene kommer, og ja Glenn, kan stemme at du har sett den på autodb.

Addon tror jeg blir lakkert i samme farge som bilen, men skal også prøve å skaffe addon sidekjoler og bakfanger (Noen som har å selge? :) )

Skal også sparkle igjen hullene til viskerene, og lakkere disse.

Fargekoden er jeg usikker på, men kan sjekke opp det.

Er en original 230et dette.

Har ikke antispinn nei.

Utroli fin bil, ser velholdt ut ;)

Disse har en del, spør dem http://www.spoilershop.se/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, i går fikk jeg endelig bytta til et litt mindre ratt, av typen Luisi, syns det ble mye bedre enn originalt hvertfall.

Har også fått bytta termostat i dag, så nå blir bilen min endelig varm igjen. Termostaten hadde "gått av" i bak-kant, og lukket ikke i det hele tatt.

Har gått til anskaffelse av annen turbotrykksmåler (eller fått i gave fra dama, skulle egentlig være julegave, men hun klarte ikke å vente:) ), så den skal monteres i morgen. Plasserer den sånn midlertidig nede ved A-stolpen mellom dashbordet og stolpen, gidder ikke gjøre noe mere utav det foreløbig.

Har kjøpt meg dumpventil som jeg ikke har fått montert enda, da jeg ikke har fått noen til å sveise intercooler røret enda, så må vel prøve å få noen til å gjøre det i nærmeste fremtid også.

Må også bytte en eksos klemme i morgen, er en som er nesten borte, så dette skal også skje i morgen.

Kanskje ikke så veldig interessant info, men er en liten "fremgangsrapport :)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ut denna her. fine planer! Emblemfri bak er flott! Har el-åpner på luka mi jeg og, og den har det aldri vært noe kluss med i det heletatt... :)

Er det 230et-motor? -da går det ann med åpen dumpventil... Monter den rett før innsuget etter intercooleren.

Den nye måleren til trykket setter du inni dash'en der den gamle er. Ta ut den gamle (øverst til høyre) og monter den nye bak der... Blir mye finere enn å surre med holder i A-stolpen / på dash'en...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for finr ord BurnProof.

Tror min trykksmåler blir for stor for å montere inn i det originale hullet i speedometeret, så jeg må montere den i en holder på dashen.

Har midlertidig montert den i hullet under cd-spilleren (forresten en Pioneer DEH-P70BT), ser den litt dårlig der, men har muligheten til å se trykket når jeg skal justere litt.

Er en 230ET motor ja, og der du mente jeg kunne montere den, blir det på venstre siden av motoren ja (sett fra når man sitter inne i bilen)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, på venstre side når du sitter inne i kupeen. Greit å montere den ut rett ved dynamoen... Kjøp ventil (om du ikke har gjort det) lag hull og få noen til å sveise den på! Blir mye penere enn slangeklemme-stuket!

Her er bilde av hvordan jeg gjorde det:

motor.JPG

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider