Gå til innhold

Min 740 TIC

Ranger emnet


Erik Holdaas

Anbefalte innlegg

Takker burnproof, var sånn jeg tenkte jeg skulle gjøre det ja. ang vakum til dumpventilen, kan jeg bare montere et t-stykke på en av de vakum slangene som går på innsuget ifra før, og koble den til der?

Og et spm til, er det noen som har noen bilder av en fiks løsning for montering av turbotrykksmåler, for å få det litt fint ?

Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer)

Volvo 740 TIC - 87 Modell

WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker burnproof, var sånn jeg tenkte jeg skulle gjøre det ja. ang vakum til dumpventilen, kan jeg bare montere et t-stykke på en av de vakum slangene som går på innsuget ifra før, og koble den til der?

Og et spm til, er det noen som har noen bilder av en fiks løsning for montering av turbotrykksmåler, for å få det litt fint ?

 

Du må ta vekk den originale avlastningsventilen (resirk-ventilen) og blende av for den. Så kan du bruke vakuum-slangen fra den. -Går fint med T-stykke og ja.

 

Du kan og montere måleren mellom bryteren til varemapparatet og de to feltene der det er satt av plass for brytere ved tenningsnøkkelen. (bare å bruke en hullsag og skjære ut, men pass på hva som er bak der før du begynner). Det blir fint :cocain:

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er det. Sitter en slange på det svarte 90graders-rørbendet ut fra turboen, og går til en metalldings (ventilen) og en slange fra den og inn mellom innsug på turbo og luftmengdemåleren. Skal du ha åpen dump, må du fjerne denne og blende av alle slanger og hull i rør.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta vekk den originale avlastningsventilen (resirk-ventilen) og blende av for den. Så kan du bruke vakuum-slangen fra den. -Går fint med T-stykke og ja.

 

Du kan og montere måleren mellom bryteren til varemapparatet og de to feltene der det er satt av plass for brytere ved tenningsnøkkelen. (bare å bruke en hullsag og skjære ut, men pass på hva som er bak der før du begynner). Det blir fint :cocain:

 

Lagde slik holder til min 940 turbo, det samme gjorde j også til en 740 turbo...

DCP03355.jpg

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er det. Sitter en slange på det svarte 90graders-rørbendet ut fra turboen, og går til en metalldings (ventilen) og en slange fra den og inn mellom innsug på turbo og luftmengdemåleren. Skal du ha åpen dump, må du fjerne denne og blende av alle slanger og hull i rør.

 

Hos meg går det en ganske tykk slange fra det bendet du snakker om, og inn til ventilen, og derrifra går det en like tykk slange inn i nedre del av intercooleren. kan det stemme? og disse to må blendes av?

Og så går det en slange ifra ventilen inn på innsuget, kan jeg bruke den på den nye dumpventilen ?

 

er litt fersk på turbo området, så må spørre bare for å være sikker.

 

er det noe mere som må tettes igjen/blendes nå, eller er det bare plug and play etter at dette er gjort ?

Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer)

Volvo 740 TIC - 87 Modell

WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du kobler ut resirkventilen må du plugge begge rørene ja, mulig du bare kan la hele driten stå på også, er ikke sikker. Når jeg skule ha blåselyder på tic'n min bygde jeg bare på resirkventilen litt og plugget det røret som går tilbake før turboen..mye billigere da:-)

Men vist du skal ha ny dumpventil tror jeg nok du bare kan la resirkventilen stå og bruke vakumslangen fra resirkventilen på nydumpen...

Aladin Oil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg går det en ganske tykk slange fra det bendet du snakker om, og inn til ventilen, og derrifra går det en like tykk slange inn i nedre del av intercooleren. kan det stemme? og disse to må blendes av?

Og så går det en slange ifra ventilen inn på innsuget, kan jeg bruke den på den nye dumpventilen ?

 

er litt fersk på turbo området, så må spørre bare for å være sikker.

 

er det noe mere som må tettes igjen/blendes nå, eller er det bare plug and play etter at dette er gjort ?

 

Stemmer det, de to der må blendes av / plugges med noe. Den lille slangen fra innsuget bruker du til den nye dumpventilen som du plasserer på andre siden av intercooleren, (på røret over der dynamoen er sånn ca.)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du kobler ut resirkventilen må du plugge begge rørene ja, mulig du bare kan la hele driten stå på også, er ikke sikker. Når jeg skule ha blåselyder på tic'n min bygde jeg bare på resirkventilen litt og plugget det røret som går tilbake før turboen..mye billigere da:-)

Men vist du skal ha ny dumpventil tror jeg nok du bare kan la resirkventilen stå og bruke vakumslangen fra resirkventilen på nydumpen...

 

Mulig det går, så sant den holder seg stengt når turbotrykket kommer. det finner du ut. Jeg ville værtfall blendet den av for å være på den sikre siden! Kjipt å få halve lufta hjennom den originale ventilen og resten ut fra den nye :(

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BurnProof: Takker for info.

Og du BaronBlod, jeg har vært og sett på nye baklykter, og jeg regner med de kommer tidlig på nyåret en gang, samtidig som jeg skal bytte bakluke, og ta noe smårust.

Fant sånne nyere lykter hos en lokal sjappe i nærheten der jeg bor til 970,-/stk

Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer)

Volvo 740 TIC - 87 Modell

WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har nå drevet på i et par dager med montering av høyttalere i framdørene (Infinity Kappa 50.5CS), og i bakdørene (Infinity Reference 5012i), og har tatt noen bilder av det som jeg tenkte jeg skulle slenge ut her. ikke sikkert det er så veldig interessant, men jeg gjør det likevel.

Beklager kvaliteten på bildene, da de er tatt med mobilen.

 

Erik(23).jpg

 

Erik(24).jpg

 

Erik(25).jpg

 

Erik(26).jpg

 

Erik(27).jpg

 

Erik(28).jpg

 

Erik(29).jpg

 

Erik(30).jpg

 

Erik(31).jpg

 

Erik(32).jpg

 

Erik(33).jpg

 

Erik(34).jpg

 

Erik(35).jpg

 

Erik(36).jpg

 

Erik(37).jpg

 

Har midlertidig lagt delefilterene i hanskerommet, men skal få flytta de senere.

 

Kan fortelle at det ble en helt annen lyd i bilen hvertfall, ble meget fornøyd med de to settene jeg har kjøpt.

 

Skal få tat bedre bilder når jeg bytter til sort interiør i bilen, og skal få tatt noen bilder når alt er helt 100% ferdig, fått på gittrene foran høyttalerene osv.

 

Skal også til å bygge hattehylle nå i nærmeste framtid, noen som har noen forslag til hvordan jeg bygger denne ?

Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer)

Volvo 740 TIC - 87 Modell

WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, dette var som å se meg for 1,5 år siden, når jeg bygde anlegg i bilen min :) Av med bakseteryggen, opp med lister, trekking av kabler, skjæring i hatthylla... mye rart.

Brukte 4,5 time på alt sammen, men gjode en "jalla-hatte-hylle"-løsning though... trudde 6x9 gikk rett nedi, men det gjorde det IKKE.. :)

 

Anyway, ser bra ut dette!

JEg satte delefilterene på plast-dekselene nærmest dørene på bilen... eks; plast-dekselet forran Bensin-hjernen på Høyresiden av bilen.

Ett delefilter på hver side, ble greit det ass... med rask access om noe skulle skjære seg! :) Står litt mer utsatt til da... for folk som somler med beina, men ser helt greit ut! Kan se om jeg legger inn et bilde for deg litt senere.

 

mvh

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens det er snakk om anlegg så må jeg spørre: Det du Erik gjør blir jo konge, men ikke noe jeg har planer om. Men om mann bytter ut volvo orginal med noen andre ( har sett på pioneer til 1000 kr, diskant+mellom tone) blir dette bra, eller kan det ikke måles med det som du gjør? Tenker isåfall å ha nye i bakdører også, totalt 6 høytalere med 6x9

 

Om noen gidder å svare så blir jeg glad :) , he he

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

 

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår