Gå til innhold

Problem med høyttaler

Ranger emnet


SirDogg

Anbefalte innlegg

Hei!!

 

Har kjøpt meg noen 200W høyttalere til bilen fra MDS .. jeg har spillt inn høyttalerne og allt sammen.. men har problemer med skurring i en av dem ... når det er høye toner f.eks plystring, så skurrer det.

 

Er det noen som har god peiling på høyttalere og kan si meg hva problemet er... ??

 

 

Takk uhhmmwhat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

 

Har kjøpt meg noen 200W høyttalere til bilen fra MDS .. jeg har spillt inn høyttalerne og allt sammen.. men har problemer med skurring i en av dem ... når det er høye toner f.eks plystring, så skurrer det.

 

Er det noen som har god peiling på høyttalere og kan si meg hva problemet er... ??

 

 

Takk uhhmmwhat?

 

Vi kan ikke si noen ting uten at vi vet noe mer. Spiller? Forsterker? Montert riktig? Løse kabler?

 

Spytt ut med så mye info som mulig så er det lettere, eller overhodet mulig, å komme med noen svar.

 

Mvh

Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har opplevd det samme med mange høyttalere. og kun de dyrere høyttalerene jeg har vært borti har faktisk klart alle frekvensene med høy lyd. mange av de billige jeg har hatt har ved ett eller annet pungt gitt samme symtomer som de du nevner på enkelte frekvenser.

men nøyaktig hvorfor vet jeg ikke. signalet til elementene jeg har hatt problemer med har alltid vært helt rent, og elementet installert riktig, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsterker: MDS Fanatic Power Amplifier F-4400

 

Subwoofer: MDS Fanatic

 

Høyttalere: MDS Fanatic FD216 (2-veis)

6,5" Fanatic koaxial 200W

Monteringshål: 142 mm

Monteringsdjup: 65 mm

Maxeffekt: 200 W

Effekt RMS: 100 W

Frekvensomfång: 28-25000 Hz

SPL dB 1W/1m: 93,9

Impedans: 4

Fs Hz: 35

 

Spiller: Sony MDX-C8970R (45Wx4, 4VPreout), en gammel en

Jeg har en CD-veksler også, med 10 plater..

 

Allt skal være montert riktig, hadde en jeg kjenner til å installere..

Er ingen løse kabler, men kan problemet være at ledningene fra høyttalerne til forsterkeren ikke er ordentlig fast? Underlig egentlig at kun en av de høyttalerne lager skurring..

Har satt på en støy-fanger, en sånn som tar bort dynamo-støyet.

 

Jeg hadde litt problemer med at ledningene datt ut fra den høyttaleren det er skurring på.. Så jeg måtte klemme den ene ledningen litt mer sammen, hvis du skjønner?? Kan dette ha noe å si???

 

Er egentlig ikke noe særlig god på akkurat dette med bilstereo.. Har for det meste fått anbefalinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen gode erfaringer med støyfiltre. Jeg kjøpte heller ny spiller med bedre utganger. DEH-p77mp har rundt 6v på alle utgangene, og da elimineres dynamostøyen.

 

Kansje du burde kjøpe nye signalkabler med bedre skjærming..

 

Og høyttallerledningene kan du lodde fast..

Org 90A 14,4v reg + Stinger SP1000

Pioneer DEH77mp :-)

Velocity VR450 2x150w + Phonocar Mono 1x1200w

Seas Lotus Performance + DY 9410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt på en støy-fanger, en sånn som tar bort dynamo-støyet.

 

Du har dynamostøy på anlegget og? Kan være greit å få fjernet dette samtidig. Ligger endel tråder her om akkurat dette :)

 

DEH-p77mp har rundt 6v på alle utgangene, og da elimineres dynamostøyen.

 

Er vel ikke akkurat fordi det er så høy spenning på disse utgangene at dynamostøy elimineres, kanskje det var noe galt med den andre spilleren? :)

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår