Gå til innhold

Bensintrykk&litt til

Ranger emnet


Radial

Anbefalte innlegg

hei

 

Lagde en tråd her i stad, men slettet den..hehe.. fannt ut det meste av det som stod der etter litt intensiv leiting på nettet ;)

men, har et par uløste spm :)

 

Holder pumpene& bensintrykket fra en vanlig B230F LH-2.4 til en FK-motor på FT-trykk? (165-170 hk)

 

Kan noen si meg om en M47 vil tåle disse kreftene? hehe. Gidder ikke bygge om fra mekanisk til hydraulisk clutch tror jeg... zzzz hehe

 

Og...det siste og mest spennende spørsmålet; Hva slags clutch skal jeg velge mellom disse komponentene!? FK-motoren min kommer nok med clutch fra en M90 kasse tror jeg, sklir denne rett på tro? :)

 

Takker for alle svar! :D

 

Mvh:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"men bytt btren værtfall. Hva mener du?

 

Hva slags clutch skal jeg bruke? en eller annen forsterket M47 clutch? Tips? :D

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

btr= bensintrykksregulatoren. den bør du vel ha enten fra FT/FK motoren evt. en grommere..

men det med klutsjen, sikker på at du ikke har hydraulisk da? jeg har også en 87' modell med LH2.4 og M47, og jeg har hydraulisk fant jeg ut..

 

åssen ser jeg det? Wire/slange inn til clutch kåpa?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du har hydraulisk eller wire er samme faen. passer ikke uansett. svinghjulet på motorer med m90 er større og passer ikke med m47. det svinghjulet er uansett altfor stort og tungt. bruk svinghjulet som passer med m47 og kjøp deg en sachs 655 trykkplate med orginal lamell. holder til 465nm...

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du har hydraulisk eller wire er samme faen. passer ikke uansett. svinghjulet på motorer med m90 er større og passer ikke med m47. det svinghjulet er uansett altfor stort og tungt. bruk svinghjulet som passer med m47 og kjøp deg en sachs 655 trykkplate med orginal lamell. holder til 465nm...

 

takk! :) Akkurat det svaret jeg venta på! Bruker svinghjulet fra B230F'en min eller en tilsvarende jeg da.

 

Hva slags motor har 655 trykkplate? Noen som har en, si ifra ;)

Regner med at når du sier "orginal-lamell" så mener du M47-lamellen?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m47 holder vel hvis du holder den orginal...tror ikke det er den beste kassen hvis du skal ha noen hester på den

 

Blir nok bare Standard FT-trykk jeg skrur opp til i første omgang.

 

Jeg skal undersøke om jeg kan bytte ut lagrene i M47-kassa til noen sterkere(som regel de som ryker..), med mindere friksjon(unngå mer varmegang hvertfal). en telefon til SKF kan hjelpe på det utroligste! Så kan jeg skru opp trykk etter eventuell vellykka overhaling/modifisering.

 

Noen som har gjort dette før forresten? Har bare lest meg til at det er folk som har gjort det :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den trykkplata får du på steder som selger cluth. feks oslo cluth og brems. ellers kan du få tak i en trykkplate fra orginal 230ET. denne holder ikke langt over 200hk men til orginal FT funker det greit. får nok tak i begge trykkplatene brukt på tpc forumet feks.. hadde ikke giddi å overhalt m47 kassa.. har en m46 kasse som går billig. denne holder litt lenger.. må bare være snill med ODen

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk FoX! 200 gamp holder i massevis for meg tror jeg... ikke planer om så mye mer enn max 190 (Trur det er det en FK-turbo klarer max?)

 

Sjekka hva slags clutch jeg hadde nå... får ikke blitt mer Wire-clutch enn det jeg hadde gitt! :) Så må nok bli "hybridclutch"-patenten til FoX :)

 

Angående holdbarhet:

Han ene som kjører B203FT/GT eller noe på forumet her, kjører også M47 vet jeg. Tror faktisk han gikk på skolen min i fjor, bilen hans ligner no jævelig hvertfal..hehe. Er vel 200 gamp han har.

Den holdt da et halvt år hvertfal...før jeg slutta.

 

Men hva er det man skal være forsiktig med? Girskiftet? eller å dra på i feil gir? Må være en kjedelig affære å ligge i en forbikjøring på E6 i 5'te giret... også bare skraper det når du legger jernet! damndamn Pene og presise girskift skal jeg nok klare! Men kjører en del E6 til og fra Gardermoen...kjipt å herpe 5'te giret i 120 under forbikjøring.. :(

 

får med en grei M47-kasse for 500 "svenske riksdaler" sa han på telefonen til meg i dag..hehe, trur jeg tar med en sånn en, for sikkerhets skyld hvertfal! :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår