Gå til innhold

problemer med 95 chrysler neon 2.0LE

Ranger emnet

stabokken

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har peiling på neon? bilen min som har runda 250`km nå begynte å "fjuske" for en mndes tid siden. I dag stoppet den. har sjekket bensinpumpe\filter, Sett etter om det er dårlig kontakt der det går an å komme til....skifta plugger, de forrige var nedsølt av olje og lukta svidd som f...vet ikke hvordan det har kommi olje dit men...det er ikke vann\bensin i motorolje. Den veksla med å gå på 3 og 4 syl. også med nye plugger. Det høres ut som feiltenning eller at en eller annen vakum\luft-slange ikke er tett. noen som kan hjelpe meg litt her? takker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det kan jo allikevel hende at du har en defekt toppakning.

Jeg har det i hvertfall...

Men det trenger ikke å være noe ytre lekkasjer på motoren din.

Min motor "blør" innvendig.

Se etter bobler i ekspansjonstanken til kjølevæska, se etter hvitt skum i olje påfyllingslokket.

Oljen i motoren din skal ikke være brun- lyse brun, men svart.

Den kan være brun, man da har du nettopp byttet olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det kan jo allikevel hende at du har en defekt toppakning.

Jeg har det i hvertfall...

Men det trenger ikke å være noe ytre lekkasjer på motoren din.

Min motor "blør" innvendig.

Se etter bobler i ekspansjonstanken til kjølevæska, se etter hvitt skum i olje påfyllingslokket.

Oljen i motoren din skal ikke være brun- lyse brun, men svart.

Den kan være brun, man da har du nettopp byttet olje.

har finni feilen nå. Lekasje på et vakumrør. går når det er kaldt, men når motoren blir varm å det er kaldt ute så stopper det...Ellers takk for tipsene.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider