Gå til innhold

Et teit spørsmål angående sveising av dørhåndtak.

Ranger emnet


Lance

Anbefalte innlegg

Noen synes sikkert spørsmålet er helt på trynet teit...men jeg har aldri sveist før, og derfor spør jeg. Ikke skyt meg om jeg er altfor blåøyd...:D

 

Jeg skal sveise igjen tre dørhåndtak, og sette inn et dørhåndtak fra annen bil i førerdør på en Audi 80 1986. Planen min var å ta av en og en dør, ribbe vekk alt, sveise, sette sammen igjen, skru på plass.

Helt til jeg oppdaget at hengslene er sveist fast i rammen og døren...og den eneste muligheten jeg har på å få av døren er å demontere hengselet.

 

Derfor blir det teite spørsmålet:

går det an å la dørene være festet på bilen, ta vekk dørpaneler, lister, ruter etc og sveise? Eller blir det litt nyttårsaften med tanke på bilbatteriet, ledninger, stereoanlegg og bensintank? For jeg vet (faktisk) at du må ha en strømkabel festet til stålet en skal sveise.

Kan jeg unngå full fyr ved å ta ut batteri og bensintank?

 

Dersom noen får seg en god latter av dette, er det helt greit. Men det hadde vært fint om noen kunne svart meg på dette...prosjektet mitt avhenger av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dekk til så du ikke får sveisesprut der du ikke vil ha det.

 

Veldig godt tips.... Kan ødlegge utrolig mye om du får sveisesprut.

Så pass på det. Har sett en fyr som hadde gjort det inne i bagasjen

(stasjensvogn) ikke no pent syn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

doh

Veldig godt tips.... Kan ødlegge utrolig mye om du får sveisesprut.

Så pass på det. Har sett en fyr som hadde gjort det inne i bagasjen

(stasjensvogn) ikke no pent syn :)

 

Tro meg well , en kompis av meg skulle sveise sammen et slikt håndtak i døren, han begynte først å kappe til området så skulle han begynne å punkte plassen.. jaja tenkte jeg, greit nok at han hadde tatt ut batteriet osv... men ikke hadde han dekt til front ruten, lakk osv... og ikke ville jeg si det før at han KANSKJE merka litt selv.. så jeg pekte på ruta og vippet med fingeren..

og det så ut som han faktisk hadde forstått det i det øyeblikket..

 

Men NEIJDA! kom tilbake 10 min senere jeg, det første jeg spotter med øynene, er feite streker oppover ruta, og skimtende små metall kuler fra sprutinga... :deng jeg flira så hardt at jeg pissa nestn på meg, fyrn presterte å si til meg...:

 

" Du sa jo at alt var O.K! Du pekte jo på ruta og ga meg klarsignal..." HAHAHAH :boxing

----------------------------------------------

X-84- Mercedes Benz 190e, 2.0

X-87- Ford Scorpio, DOCH 16v

92- Ford Probe, 24v, "medeier".

----------------------------------------------

Det fins ingen problemer, Kun løsninger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint med både 0.8mm og 0.6mm tråd.

 

Hadde 0.8 i apparatet før, har nå 0.6.

Kommer til å gå tilbake til 0.8mm PGA at då kan jeg sveise litt tykkere greier og.

 

Lykke til.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår