Gå til innhold

Bredding av stålfelger?

Ranger emnet

mfafa

Anbefalte innlegg

Har litt lyst til å bredde 14" stålfelger fra 5-6 til 8-9 tommer brede og ha på f.eks. 185 brede vinterhjul... er dette mulig?

Vet det finnes spesialister på bredding av stålfelger..

Hvor? Og hvor mye koster det ca. å bredde 4 stålfelger? Vil helst få breddet de slik at man får kant.. om det er mulig.

Noen formeninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vil vel ha mer dekk på 8-9" brede felger?

185/75-14 anbefales til 4,5-6,5" felg

185/65-14 anbefales til 5-6,5" felg

185/55-14 anbefales til 5,5-6,5" felg

hva som helst med lavere profil enn det på 185bredde kommer tilbake uten treff, se http://www.1010tires.com/TireSizeCalculator.asp

245/60-14 anbefales til 7-8,5" felg, hva i svarte slags bredde er det du skal ha?

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du jeg driter i hva du syns om det. Hvorfor gidder du å engasjere deg i diskusjonen? Du burde skjønne hva som ligger i gjerdet når topic sier "bredding av stålfelger" og den første setningen jeg skriver inneholder ordene 'bredding', '8-9 tommer' og '185 brede vinterhjul'. Jeg er ikke interessert i dine synspunkter hvorvidt det ser bra ut eller ikke. Hvis jeg ville ha dine meninger om det, ville jeg kalt topic "syns du det ser bra ut med bredda stålfelger og strekk på dekka?"

GOD natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vil vel ha mer dekk på 8-9" brede felger?

hva som helst med lavere profil enn det på 185bredde kommer tilbake uten treff, se http://www.1010tires.com/TireSizeCalculator.asp

245/60-14 anbefales til 7-8,5" felg, hva i svarte slags bredde er det du skal ha?

Er du helt på jordet eller??

Skal du sette 245 dekk på en 7-8,5" felg vil de vel sprette av når du fyller luft.

7-8" felger får du godkjent på biltilsynet med 195 og til nød 185 på 7".

Det sier vel litt...

Og en liten ting til..

Det er ikke profilen som angir bredda på dekka?

Setter du 185 dekk på en 4,5" felg vil den svømme på veien.

Det er livsfarlig å kjøre med.

185 dekk passer til en 6-7,5" felg uansett profil.

4,5-5,5 bør ha 145 til max 165 dekk.

Logikken kan vel forklare resten.

Jeg håper du lar dekkforhandleren fortelle deg hva du bør kjøpe neste gang VCE. Håper ihvertfall ikke han er dum nok til å selge deg det du vil ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den kalkulatoren jeg linka til, fikk jeg tips om på vianor...og det har da stemt med det jeg har hatt av originaldimensjoner, og jeg regner med at alle billeverandører ikke tar feil. eks. Volvo 240 GLT blir levert med 185/70-14 på 5,5" felg. men jeg skjønner jo tydeligvis at det er feil.

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...
  • 1 month later...

Sunnås tar 1200,- for bredding av 13" felg. Det tar jeg og men inkl sandblåsing og grunning.Det gjør ikke Sunnås Hjulservice. OBS større felger høyere pris. Ja takk må ha 8 felger for å bredde 4 om ikke må man valse flattjern og det koster extra.

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider