Gå til innhold

Forsterker innmat!

Ranger emnet

hc_TK

Anbefalte innlegg

• Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hva med mb quart sin eldre forsterker. ganske hefftig power supply på den!

MB Quart så litt heftigtig den... men minner meg veldig på RF....få sw transistorer til så digre toroider. er dette et digital forsterkere på 4 kanaler?

Macrom.... har sett "verre" PerryZaphire... yodude

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så ut som en macrom 1000W mono?

er litt vanskelig å si helt ut ifra bildet, for det er jo litt mer som avgjør. for eks vil en 1000W forsterker med en 500W strømforsyning være elendig, men når man ikke vet hva den er ment å klare er det vanskelig å si. for alt vi vet kan det jo være at forsterkeren er ment for 200W, og da blir den jo plutselig veldig bra igjen.

i tillegg ser vi jo ikke spesifikasjonen på motstanderene og kondensatorene osv. så blir ren gjetting om de har brukt 10% motstandere eller 1%. og om kondensatorene klarer høy spenning og har lav kapasitet eller motsatt er også uvist ut ifra bare å se oversiden. i tillegg er det helt uvist hvor mange grader kondensatorene er ment for.

for å si det sånn, etter Min personlige mening, så mangler det litt for mye informasjon til å si om den er bygd med bra komponenter eller ikke. er mer enn bare "digre strømforsyninger og kondensatoren" som avgjør om den gir bar lyd.

men på den andre siden vet jeg macrom ikke lager direkte dårlige produkter (ikke så vidt jeg vet om i allefall), så den er nok helt fin, som nevnt over. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så ut som en macrom 1000W mono?

er litt vanskelig å si helt ut ifra bildet, for det er jo litt mer som avgjør. for eks vil en 1000W forsterker med en 500W strømforsyning være elendig, men når man ikke vet hva den er ment å klare er det vanskelig å si. for alt vi vet kan det jo være at forsterkeren er ment for 200W, og da blir den jo plutselig veldig bra igjen.

i tillegg ser vi jo ikke spesifikasjonen på motstanderene og kondensatorene osv. så blir ren gjetting om de har brukt 10% motstandere eller 1%. og om kondensatorene klarer høy spenning og har lav kapasitet eller motsatt er også uvist ut ifra bare å se oversiden. i tillegg er det helt uvist hvor mange grader kondensatorene er ment for.

for å si det sånn, etter Min personlige mening, så mangler det litt for mye informasjon til å si om den er bygd med bra komponenter eller ikke. er mer enn bare "digre strømforsyninger og kondensatoren" som avgjør om den gir bar lyd.

men på den andre siden vet jeg macrom ikke lager direkte dårlige produkter (ikke så vidt jeg vet om i allefall), så den er nok helt fin, som nevnt over. :)

Ja ...macrom M1a.1000d skal gi 1x1000w rms i 14v

Hatt den i over 7mndr og testa den kun i 4 minutter :P KJIPT...

Kan vel nevnes at den dro Cadence wildbeast 12" like bra som RF1001BD...

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så jo heller ikke så galt ut

inside1.gif

Ground Zero GZPA 1.3000D

1 x 1100 Watt @ 4 Ohm mono

1 x 1800 Watt @ 2 Ohm mono

1 x 2500 Watt @ 1 Ohm mono

1 x 3500 Watt @ 1 Ohm 18 volt

Eller denne .

inside1.jpg

Ground Zero GZPA 1.5000D

1 x 3750 Watt @ 1 Ohm mono 14,4Volt

1 x 5000 Watt @ 1 Ohm mono 18 volt

Bruker en slik på frontsettet nå .

inside1.jpg

Brax X2400

4 x 100W @ 4 ohms 12 V

4 x 200W @ 2 ohms 12 V

2 x 400W @ 4 ohms 12 V

Fuse: External 100A

Denne fra Signat er jo også et smykke :)

inside2.jpg

Signat RAMbo

6 channel amplifier

4 x 90W + 2 x 150W @ 4 ohms

Total power 1150 Watts RMS

Limited Edition of 500 units

Mvh

Mvh

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar