Gå til innhold

Forsterker innmat!

Ranger emnet


hc_TK

Anbefalte innlegg

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen uttalelser på denna?:

http://ampguts.realmofexcursion.com/Lightning_Audio_B300.4/inside1.jpg

 

Kansje en av forsterker'ne jeg skal ha i landroveren når stereoen skal inn ;)

Ville heller satset på noe annet en Bolt serien til LA..

Jeg vil tro du kan få MYE annet som er bedre til omtrent samme prisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med hc_TK der.. Personlig har jeg ikke gode erfaringer med Lightning audio. Elementene og forsterkeren jeg har drevet med har hatt en rekke feil.

2x Stroker 15" - 138,4 dB

Pioneer TS-W5000SPL - xxx,x dB

Ma audio HC 4002 - 4000W RMS @ 1Ohm 14,4V

Student - 3. år Elektroingeniør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det var Alpine.... det er en standar trafo borsett at selve kjernen er av ferrit istedenfor flere lag med laminerte platter. ferrit kjerne blir ikke så fort mettet ved høyere switch frekvenser, strålings mønster på magnet felten vil også være mindre ideelt i forhold til en ringkjerne transformator. Som du ser har den ferrit kjerne transformator en extra kjerming med kobber platter for å forhindre stor lekasje stråling fra magnet felten... ringkjerne er mellom 20-60% bedre enn standar trafo men mye dyrere og innviklet å produsere. Hvilken Alpine er det forresten?

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det var Alpine.... det er en standar trafo borsett at selve kjernen er av ferrit istedenfor flere lag med laminerte platter. ferrit kjerne blir ikke så fort mettet ved høyere switch frekvenser, strålings mønster på magnet felten vil også være mindre ideelt i forhold til en ringkjerne transformator. Som du ser har den ferrit kjerne transformator en extra kjerming med kobber platter for å forhindre stor lekasje stråling fra magnet felten... ringkjerne er mellom 20-60% bedre enn standar trafo men mye dyrere og innviklet å produsere. Hvilken Alpine er det forresten?

Den nye MRD-605..det ene lille barnet mitt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det var Alpine.... det er en standar trafo borsett at selve kjernen er av ferrit istedenfor flere lag med laminerte platter. ferrit kjerne blir ikke så fort mettet ved høyere switch frekvenser, strålings mønster på magnet felten vil også være mindre ideelt i forhold til en ringkjerne transformator. Som du ser har den ferrit kjerne transformator en extra kjerming med kobber platter for å forhindre stor lekasje stråling fra magnet felten... ringkjerne er mellom 20-60% bedre enn standar trafo men mye dyrere og innviklet å produsere. Hvilken Alpine er det forresten?

mener du at denne type trafo er 20-60% bedre en "standard" eller er denne typen 20-60% dårligere..? sick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener du at denne type trafo er 20-60% bedre en "standard" eller er denne typen 20-60% dårligere..? sick

 

jepp, en ringkjerne transformator er bedre og har høyere virknigsgrad en standar trafo. Standar trafo med laminerte plater går fortere i metning og tåler ikke så høye frekvenser da den laminerte kjerne vil "oppretholde" magnetismen når spenningen blir borte (antall ganger den slås av/på=switch frekvens), en annen type ferrit kjerne tåler høyere frekvenser ...osv...sombrero

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår