Gå til innhold

Forferdelig pipelyd, pluss div!

Ranger emnet

BillaBoo

Anbefalte innlegg

Da har jeg gått til innkjøp av en 360 GLT. Vinterbil! ;)

Men et par småting som irriterer meg.

F.eks den pipelyden som oppstår noen ganger når jeg slipper clutchen, kan vare lenge, eller noen ganger kort. Forandres også etter turtall. Noe som må strammes?

Har heller ikke speedometer, regner med det er wire her, så den saken skal sees nærmere på.

Har ikke lys i instrumentene, mener jeg hadde det tidligere på dagen, men ikke nå lenger. Har sjekka sikringer, og de virker hele. Har ikke tute heller...

Noe som av dette som er standard feil jeg bare må leve med? Eller kan det meste enkelt fikses?

Skal bytte alle sikringene, olje og plugger imorra/tirsdag.

Ellers rocker jo bilen på snøen yodude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speedometeret: kan det godt hende at wire'n bare har hoppa ut av festet sitt ved venstre forhjul...

Instrumentbelysningen funker ikke på min heller....vet ikke helt hva det er for no....

Det er et eller annet #¤¤¤% rele som jukser litt. Har hatt en del problemer med det samme på min, men det ser ut til at det er KUN når det er litt kaldt... Ofte så løser det seg ved å skru av/på tenningen noen ganger... Da ser det ut til at den "våkner til liv" igjen.

Speedometer: er nok wiren som Haaken nevner her ja, standard på 360. Jeg skal fikse meg et beslag som holder wiren på plass, er så kjedelig å drite seg ut på hastigheten...

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

speedometerwiren er et evig problem på alle 300modeller virker det som, bare å bytt hele skiten. De nye man får kjøpt hos volvo er av mer solid vare, kan anbefale det.

Instrumentbelysning, sjekk dimmeren som er på venstresida av rattet. er sannsynligvis en feil der eller ei sikring som har tatt kvelden.

hvis det er feil med dimmeren kan du bare kortslutte de to ledningene så får du full belysning konstant

-1987 Volvo 340 (skrapet, angrer nå)

-1987 Volvo 245 (hærjebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny speedometer wire er bestilt hos volvo. Må nok også bytte luftfilteret, fullt av møkk. Instrumentbelysningen er nå tilbake.. av ukjent grunn ;)

Da er det vel egentlig bare kosmetiske ting igjen tror jeg... bortsett fra hjemmemekk`n på bakluka. Hvis noen har en ny, hvit en. så let me know..

..og viftereima... så fort jeg finner strammeskruen, så er det fiksa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider