Gå til innhold

Noe artig jeg kan putte i en Rocco?

Ranger emnet

Thyfire

Anbefalte innlegg

Hei

Færskis hær! hellothere

Lurte på om noen kunne både nevne og/eller vise vei til en side som viser hva de forskjellig VW og Audi modellene kommer med orginalt. tenker på ting som motor (Cc/volum, syl. E/i etc.), girkasse og drivverk.

Er egentlig bare på søken etter hva for nå artig jeg kan putte i en Scirocco.. Forslag? penger ingen hindring :D (ønske prosjekt, in my mind)

Hørt at ting som at motor fra audi 80 skal passe, og stortsett alt fra VW... Noen som vet?

forresten noen som vet om noen bra sider med info om rocco'n? Noen som kan fortelle meg om MKI og MKII og forskjellen på chassis og motor etc.

I'll be pleased!

:thanks

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner meg at dette kan bli dyre forslag!.. hehe... Men altså, vil audi sin 5 syl. passe nedi en Rocco? dessuten, forslag til noe rundt 2.0-2,2l med E/i eller turbo, kompress etc. mottas med takk :D Kommer ikke rocco org. med 1,8 16v, som vil si 139 hk eller noe i den dur.. hva er det minste som må til av motor for å få rocco'n til å gå opp i 190-200 hk? den er jo ikke tung som bil.. rundt 800-900kg?

77 Honda Accord 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I prosjekttråden til Kid-A finner du mye info om Scirocco:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=14726&highlight=badroc

Å få plass til en Audi-femmer tror jeg blir vanskelig, siden denne er langsmontert i Audiene, og det er tverrstilt motor i Roccoen. Men noe av det grommeste som "passer" er vel en 16v motor med G-lader. Gjerne bygd på en 2-litersblokk fra Passat... Da får du lett 200 Hk, og masse moment sombrero

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I prosjekttråden til Kid-A finner du mye info om Scirocco:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=14726&highlight=badroc

Å få plass til en Audi-femmer tror jeg blir vanskelig, siden denne er langsmontert i Audiene, og det er tverrstilt motor i Roccoen. Men noe av det grommeste som "passer" er vel en 16v motor med G-lader. Gjerne bygd på en 2-litersblokk fra Passat... Da får du lett 200 Hk, og masse moment sombrero

hehe, høres jo veldig bra ut! Er det vanskelig og dyrt å få turbo på orginal motor'n til rocco? er det noe vits egentli? 1,8 med 16v? vil ha mange hester.. men også momete til å match'e det... Vanlig trimming av kam vil vel utgjøre noe?

77 Honda Accord 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G-lader er ålreit, men ved å bruke turbo istedet så vil det bli lettere å få tunet ut hester av motoren, g-lader lar jo hestene komme med en gang, men turbo er vel det beste å satse på, ikke like mye overhalinger og skulle du ha en, er det flere som tar dette i Norge enn en G-lader. Gå for en G60 16vT maskin!:D lykke til!:)

'86 Vw Polo 86c Coupé

Vi lærer alle av våre feil....Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker det bare blir trimming i første omgang egentlig. Og turbo heller en kompresspr.. trur det blir mye prakk med å sette inn en g60 ift. en turbo. Hva GROMT kan jeg få av VW/audi som er 1,8-2.2l og turbo? hehe :cocain:

77 Honda Accord 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider