ragua Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Ragua, er det noen regeler for hor mye jeg kan vinkle det da? Må vel ha et vist rom bak seg også? :) Nei, ingen regler for dette da det varierer fra element til element og fra bil til bil. Så lenge du følger volum anslaget som produsent har sendt ved skal det nok fungere. Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegardAa Skrevet November 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Jaha? hvem har riktig? :o Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Jaha? hvem har riktig? :o Produsenten sin volum anbefaling er rett. Dette er som sagt testet. Å måle volum i en kasse full av isolasjon er jo ganske vanskelig så. Om du skal støpe en form med litt runde former og vinkler så er det enda vanskeligere å få riktig volum. Da bygger du bare etter øyemål. :) Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Uansett NSR160, har sett en del på postene dine osv. Så håper du kan komme med tips til form og mer :) Det skal jeg gjøre vettu. Noe slikt? (gir deg kanskje en ide) Bare tenk. "Du har nettopp vært i butikken og kjøpt en kasse pils. Siden du gleder deg veldig til å komme hjem, å drikke et par pils. Blir du litt tung på høyrefoten, SÅ plutselig kommer det en elg midt iveien. Du bremser for harde livet og bilen sklir sideslengs. Kassen sklir mot bass`en. Og du hører et dunk i bagasjerummet. Du banner et par remser, og kikker i bagasjerommet. Bass`en var jo like hel (jippi), pilskassen hadde jo blitt stoppet av den nedre delen." THE END *herregud, jeg er ikke helt i vadder* Moralen: Hva hadde kunne skjedd med mandel sin? Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegardAa Skrevet November 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 hehehehe, ta å legg deg tidligere gutt! Kassen der så bra ut :) litt bedre "vinklet" også.. Kanskje jeg skal prøve å vinkle elementet mer mot coupe? :) Uansett, blir tvilsomt plass til noe plskasse i bagasjerommet, tenkte jeg skulle lage noe i tre/glassfiber på den "resterende" plassen. Sånn jeg fikk lagt kondensatorene og forsterkeren der.. Fikk btw deler av annlegget i igår.. hoho... Ligger bilder her: http://www.aalesund-gatebilklubb.no/forum/viewtopic.php?t=737&start=30 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Altså, jeg gjør dette for 2 grunner, spare plass og få et kult resultat! Akkuratt ja, mitt "design" var jo for å spare plass og se bra ut. Og først nå sier du det er ubegrenset med plass. Luni Hvorfor mot coupe? Skal baksetene vekk? Legg ut et bilde av subben imårå. Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegardAa Skrevet November 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Spare plass for at jeg skal få plass til annet dilldall.. Setene skal ikke vekk nei, men hvor er det mest at elementet vender? Har støtt på "problemer", for å forstå dem må dere nesten lese av målene 70cm bak til seterygg (som da er vinklet, altså mindre lengde på toppen av setene) 51 cm opp til hattehylla.. Rundt 87cm brei (fra demper til demper) Begynte å bygge kassa i pappa idag, for å se hvordan det ville bli. Brukte vel 3 forsøk på å lage bunnplata, ettersom jeg trodde den kom til å bli MYE større enn det den skal bli. Probelemet jeg har er at jeg ikke er sikker på om jeg vil få plass til elmentet. Altså, den kan ikke være så stor, for da blir det for mange L. Skråer jeg "plata" elementet skal festes i (egentlig glassfiber ja) for mye blir det for brett nede, gjør den beinere har jeg ihvertfall ikke plass (ettersom jeg ikke skal ha den høyere enn rundt 43 cm). Noen tips? Hvor stort er elmentet med kanten rundt osv? og hvor mange ekstra CM trenger den rundt seg? Tenkte også på å lage en kasse som sto i hjørne, noe aka dette: Bare med elementet mitt i miten, det samme på andre sida bare at der blir det forsterker og sub som blir "innebygd".. Kanskje ikke så lurt med danke på kjøling.. Eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Sjekk PM Vegard. :) Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Bombe at du skulle ha den slik. Du Har støtt på "problemer", for å forstå dem må dere nesten lese av målene Nei, hva er problemet. At du må ha en skrå vegg bak??? Du Noen tips? Hvor stort er elmentet med kanten rundt osv? og hvor mange ekstra CM trenger den rundt seg? Det må du se på når du får den. Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegardAa Skrevet November 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Skrå vegg har hvert planen hele siden, men når det ikke ser ut til å "gå" i forhold til formen jeg skulle ha, så blir det jo bare teit. Tror det ikke den 3kanten blir noe bra heller. Program du bruker for å tegne? Må nesten sette meg ned å dille litt. Smil å vær glad Nsr160 ;) Så smiler jeg tilbake.. Vist ikke kommer jeg og biter deg.. gRrrr høhø Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Hehe, bare bit du. Jeg liker det :op GLEM dine planer, se her heller. Hadde blitt bra tror jeg da. Alle skal jo ha den skrå i hjørnet. Bare bland litt av din fantasi, med min. *Merkelig hva en kommer på, når man hører på Metallica.* Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegardAa Skrevet November 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Skal ikke installere noen platespillere/vinylspillere bak i bagasjerommet også da? . Bedre? :p Teine program du bruker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 hehe, skal ikke smelle på noen vinyl spilleren og litt sånn der også vel? :P Jeg forstår sikker 50% av det du skriver. Denne forsto jeg ikke. Smaken er som baken, den er splittet. Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegardAa Skrevet Desember 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 skal "testbygge" ferdig idag.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg