Gå til innhold

Hva synes dere? kjøpe ny eller fikkse opp.

Ranger emnet

Kristian S.

Anbefalte innlegg

Går rundt å har lyst på en strøken 245 turbo.

245`n jeg har nå ser ikke så verst ut, men det er nok en del å gjøre med den for å få den i tipptopp stand. Først og fremst må jeg få rustsveisa litt, få på nye dempere+masse småplukk. Også måtte jeg fått nedi en 230ft eller fk.

Jeg er ikke akkurat ekspert på å skru bil, men jeg lærer etter hvert. Har heller ikke noe sted å skru.

Så det jeg lurer på er: Burde jeg fikse opp den jeg har, bytte motor osv eller burde jeg kjøpe en som er ferdig med turbomotor og full pakke?

Hvor mye må jeg regne med å måtte ut med for en ålreit ft eller fk motor?

her er et bilde kjerra: http://photobucket.com/albums/b396/volvokristian/?action=view&current=volvo5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer seg vell egentlig på hvor glad du er i bilen du har nå deT?

Regner med at alle har sett rusta som er på min bil, men dette skal fikses. ny motor blir bygd i disse tider. Men da er jeg utrolig glad i denne bilen grunnet meget stor affeksjons verdi for meg.

Så dette er vell opptil deg hva du vil gjøre. men det er alltid kjekt å ha et sted å skru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..

en 240 med ft/fk koster lett 30+ lapper.

motoren må du vel ut med 10-15k for, avhengig av alder, kjørelengde, stand, medfølgende deler, etc.

er dog vanskelig å bytte motor uten å ha garasje eller mekkeplass, da ting gjerne tar mer tid enn du regner med.

fordelen med å bygge, er at da vet du alt er på stell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo glad i bilen. Det er min første bil så jeg vil ta vare på den.

Har rust på samme sted som deg xcetera. Et jævla svært høl, men det er det rusthølet på bilen. Skal få det ordna i løpet av vintern. må bare få ræva i gir.

Vil jo helst gjøre alt selv, men jeg har ikke nok kunnskaper til det. Hvis jeg får hjelp lærer jeg jo en del.

Hvis det hadde blitt motorbytte, har jeg en kar som kunne hjulpet meg.

Får låne garasjeplassen til pappa en gang i blant når jeg må skru, men jeg tror ikke det hatt blitt populært med motorbytte nedi der. Bor i en bygård med sure naboer.

Skal begynne å spare opp penger, så får vi se hva det blir til.

Ble forelska i Sølvpilen når jeg så bildene av den her på forumet :afro

Hvor får jeg tak i en ft fk motor? I sverige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er sikkert billigst i .se

du kan jo høre med de som handler mye fra sverige..

maxis og de folkene der..suggen, etc.

jeg kjøpte min motor i norge, eneste jeg har handlet fra sverige, er turboer, alkohol og bacon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo glad i bilen. Det er min første bil så jeg vil ta vare på den.

Har rust på samme sted som deg xcetera. Et jævla svært høl, men det er det rusthølet på bilen. Skal få det ordna i løpet av vintern. må bare få ræva i gir.

Vil jo helst gjøre alt selv, men jeg har ikke nok kunnskaper til det. Hvis jeg får hjelp lærer jeg jo en del.

Hvis det hadde blitt motorbytte, har jeg en kar som kunne hjulpet meg.

Får låne garasjeplassen til pappa en gang i blant når jeg må skru, men jeg tror ikke det hatt blitt populært med motorbytte nedi der. Bor i en bygård med sure naboer.

Skal begynne å spare opp penger, så får vi se hva det blir til.

Ble forelska i Sølvpilen når jeg så bildene av den her på forumet :afro

Hvor får jeg tak i en ft fk motor? I sverige?

Her handlet 240ft motor til sølvpilen:http://www.karstorpsbildemontering.se/

-90mod 745 ferdig bygget om til 965/V90

-86mod 745tic

-99mod MB C180T Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider