Gå til innhold

rs-utblås

Ranger emnet

selbekk

Anbefalte innlegg

fikk rs-utblåset i posten i dag. Skjønner fortsatt ikke helt hva det gjør, men det blir jo seendes pent ut da. Jeg så litt på hvordan det gamle utblåset var montert (eller coveret over iallefall), og jeg er ikke helt sikker på hvordan man (av/på)monterer det gamle og det nye. Litt hjelp please?

Bestefaren til kompisen min (som begge har hver sin corrado ;) ) sa at noen av de skruene satt veldig hardt. Er det et visst moment jeg må stramme til med i etterkant?

Dessuten, satte på et nytt luftfilterbend, men det er såvidt det går rundt dynamoen. Er det noe man kan sette på som fungerer som en extension?

thx, one love

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk rs-utblåset i posten i dag. Skjønner fortsatt ikke helt hva det gjør, men det blir jo seendes pent ut da. Jeg så litt på hvordan det gamle utblåset var montert (eller coveret over iallefall), og jeg er ikke helt sikker på hvordan man (av/på)monterer det gamle og det nye. Litt hjelp please?

Bestefaren til kompisen min (som begge har hver sin corrado ;) ) sa at noen av de skruene satt veldig hardt. Er det et visst moment jeg må stramme til med i etterkant?

Dessuten, satte på et nytt luftfilterbend, men det er såvidt det går rundt dynamoen. Er det noe man kan sette på som fungerer som en extension?

thx, one love

RS-utblåset gjør egentli ikke no spesielt, det holder det for det meste bare tett, da det pleier å bli lekk i den pakningen som sitter rundt den "lyddemper"-boksen..Noen påstår at det vil bli mer kompressorlyd, men tror det er litt opp og ned fra bil til bil...For å montere det må du først fjerne den svarte boksen..For å fjerne denne må du dele den, det sitter fire 10mm skruer i hvert hjørne av den, hvis jeg ikke husker heil feil..Når du har delt denne sitter den en 15mm eller noe i den duren midt i den delen som sitter igjen på laderen..Har ikke hørt at det skal være no spesielt moment den skal trekkes til med, bare sørg for at den ikke strammes så har at noe sprekker eller du vrir over gjengene;)...Så er det bare å tre på slanger og slangeklemmer:)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så man kan på en måte skru den delvis fra hverandre før man tar den av?

Ja du MÅ dele den for å få den av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og "vippe"ledd;)

nei det er kanskje mulig å bare ta av IC slangen å stikke en forlenger med vippeledd inn ja, tenkte ikke på det jeg:P...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er kanskje mulig å bare ta av IC slangen å stikke en forlenger med vippeledd inn ja, tenkte ikke på det jeg:P...

Dessuten har 10mm skruene en tendens til å sitte så hardt at du drar de rundt i plasten og sprekker utblåset. Dette gjelder spesielt den som sitter innerst mot motoren øverst

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten har 10mm skruene en tendens til å sitte så hardt at du drar de rundt i plasten og sprekker utblåset. Dette gjelder spesielt den som sitter innerst mot motoren øverst

Ja er godt mulig det, har aldri hatt problemer med dette jeg da men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider