ragua Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Har fått ganske kraftig ventiltikking på audi'n min. Det jeg lurer på er hvorfor dette oppstår, om det er mye arbeid og koster mye å fikse, er det lurt å kjøre med bilen når den har dette? Tikkinga kommer først når bilen står på tomgang i 5-10 minutter. Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 tikking kommer av slitte ventilløftere... nå veit ikke jeg hvor mange ventiler du har.. men koster litt. er ikke så utrolig vanskelig å skifte selv egentlig.. og det er ikke farlig å kjøre. bare plagsom lyd.. sjekk også olja di.. kan være tegn på lite olje Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 jepps, jeg ville bytta olje og oljefilter først. 80% av gangene så ere dårlig/gammel/lite olje som er problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet November 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 tikking kommer av slitte ventilløftere... nå veit ikke jeg hvor mange ventiler du har.. men koster litt. er ikke så utrolig vanskelig å skifte selv egentlig.. og det er ikke farlig å kjøre. bare plagsom lyd.. sjekk også olja di.. kan være tegn på lite olje Tusen takk for bra svar. :) Bilen skal inn på verksted om en ukes tid så de får ta oljeskift og nytt filter der. :) Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 på audi er det ofte bare en justeringssak. men prøv no først og bytte olje/filter. Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet November 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 på audi er det ofte bare en justeringssak. men prøv no først og bytte olje/filter. Ja en kompis sa at det var en rask justering som skulle til. Bilen får seg en skikkelig overhaling før vinteren kommer for fullt. :) Var litt redd for at toppen måtte av +++, blir fort noen arbeidstimer og det = dyrt... Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 på audi er det ofte bare en justeringssak. men prøv no først og bytte olje/filter. Hydrauliske ventilløftere kan ikke justeres. Kjør en oljerens før du bytter olje, kan hjelpe litt. men du bare utsetter det, de må byttes. (vanlig feil på audi) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Hydraliske løftere juster seg selv. Sjekk olja! Motor rens hvis du likevell må bytte olja, ellers kan du kjøpe 350ml vinduder smørning for dem på bil rekvesitaer.. smører og renser, kan være at det er tett nemlig, dette ordner du selv;) Forhåpentligvis gjør noen sikkert en 'hvordan og gjøre' tråd Evig takknemlig isåfall :pray Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eklund Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Jeg skifta olje på Audien min, gikk over til mobil 1, 0-50. Etter dette begynte et sant kakle-hælvett. Fungerte helt fint inntill olje bytte. Meget irriterende. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maggi Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Bra at dere tok opp dette - funderte akkurat på det samme selv. Kjøpte akkurat en Mini Cooper S som kun hadde gått 17.000 km, men merket ventiltikking på den da jeg skulle starte den i morges. Dette gikk bort etter at den hadde stått litt på tomgang, eller når jeg begynner å kjøre litt - men at det i det hele tatt er det på en såpass ny bil synes jeg ikke er riktig. Har ikke lagt merke til dette før, men hadde bilen nylig på oljeskift hos Stenshagen (aldri igjen - det var meget dyrt!!) Etter oljeskiftet mener jeg denne tikkingen kom - men er ikke sikker. Skal stikke nedom dem i morgen. Peilet oljen, og mener det var bra med olje der. Hva kan gjøres med dette? Nybilgarantien har akkurat gått ut, men vil ikke ha noen urenheter på en ny bil.. Tar som sagt turen ned i morgen, og holder dere oppdatert.. Siter Det vanskelige er enkelt, det umulige litt verre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2maz Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Jeg skifta olje på Audien min, gikk over til mobil 1, 0-50. Etter dette begynte et sant kakle-hælvett. Fungerte helt fint inntill olje bytte. Meget irriterende. Da skifter du igjen da vettu ;) Hadde heftig tikking på Bmw'en en stund jeg og. Olje var svaret. Hadde allerede levert den inn, og de mente at ventiler og muligens en kam måtte skiftes. Og det hadde kostet kroner med stor "O". Så ikke altid hør på dem :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 eklund: ved skifte til tynnere olje er det "normalt" at det oppstår mindre lyder. tynnere olje gir tynnere oljefilm, og større sjangse for ulyder. dette er værst hvis man bytter fra mineral til syntetisk olje. på en eldre slitt motor lønner det seg å gå over på en litt tykkere olje... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maggi Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 2maz: Mener du at jeg skal skifte olje igjen akkurat etter at jeg har skiftet olje? Isåfall må den jo inn på oljeskift igjen.. Det må jo Stenshagen ta seg av. Betaler ikke 2500,- for ingenting! Siter Det vanskelige er enkelt, det umulige litt verre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Maggi: det er det stikk motsatte problemet som eklund har, når det er kaldt, blir olja tykkere, og alt beveger seg tregere, dermed oppstår lyd. bruker man 10w30 eller 10w40 på sommeren kan man gå ned til 5w30/40 om vinteren Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maggi Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Ok, skjønner. Jeg har altså for tykk olje - og derfor lager den tikkelyd? Men om sommeren går det bort igjen? Siter Det vanskelige er enkelt, det umulige litt verre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.