Maggi Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Sjekket opp nå. Oljen som ble fylt på het Castrol SLX LL040-W30... Så de gjorde en feil? Siter Det vanskelige er enkelt, det umulige litt verre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maggi Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Kan isåfall ulyden gå over, eller hva burde gjøres? Tar turen ned i morgen for å snakke med dem, men nekter å bla opp med flere laken for dette.. Siter Det vanskelige er enkelt, det umulige litt verre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Oljen er litt tykk, og da den er kald så er den mer tykkflytende, derfor tar det litt tid før det får ordentlig smørning og løfterne på sitt optimale. 2500kr for et olje skift :deng Jeg kunne ha hjulpet deg, og da hadde du bare trengt og betalte for oljen for og si det sånn well Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 2maz: Mener du at jeg skal skifte olje igjen akkurat etter at jeg har skiftet olje? Isåfall må den jo inn på oljeskift igjen.. Det må jo Stenshagen ta seg av. Betaler ikke 2500,- for ingenting! Om noen har tatt 2500 for olje, filter og jobb er du SVINDLET, det er beint fram ran! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet November 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Jeg bruker Castrol TWC 10w60 olje. Skal jo være en veldig bra olje men vi får prøve med ett oljebytte og ta filteret i samme slengen! ;) Skal komme med tilbakemelding! Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 sålenge man har original bil, bør man åpne bruksanvisningen (den boka som ligger og samler støv i hanskerommet) og lese om hva slags olje som er anbefalt til din bil. å bruke bedre olje enn det som er anbefalt til din bil er nesten alltid unyttig, det fører til høyere oljeforbruk og rakling... jeg har kjørt en -88 chevrolet suburban med 6.2 Diesel, den brukte jeg 15-40 mineral på, og hadde moderat med rakling, en kompis av meg hadde en tilsvarende bil, og brukte castrol helsyntetisk 5w50, man skulle tro han hadde brukt kvernet metallspon istedet for olje...dette er et ekstremt eksempel, men det gjelder alle biler. er bilen din eldre enn 1990 er all oljen du får på markedet i dag bedre enn kravene til din bil. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet November 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 sålenge man har original bil, bør man åpne bruksanvisningen (den boka som ligger og samler støv i hanskerommet) og lese om hva slags olje som er anbefalt til din bil. å bruke bedre olje enn det som er anbefalt til din bil er nesten alltid unyttig, det fører til høyere oljeforbruk og rakling... jeg har kjørt en -88 chevrolet suburban med 6.2 Diesel, den brukte jeg 15-40 mineral på, og hadde moderat med rakling, en kompis av meg hadde en tilsvarende bil, og brukte castrol helsyntetisk 5w50, man skulle tro han hadde brukt kvernet metallspon istedet for olje...dette er et ekstremt eksempel, men det gjelder alle biler. er bilen din eldre enn 1990 er all oljen du får på markedet i dag bedre enn kravene til din bil. Bilen er ganske bra trimma så orginal olje er utelukket. :) Derfor jeg var litt for at det kunne være andre ting og kanskje litt skummelt å kjøre rundt med. Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Hydrauliske ventilløftere kan ikke justeres.Kjør en oljerens før du bytter olje, kan hjelpe litt. men du bare utsetter det, de må byttes. (vanlig feil på audi) Hydraliske løftere juster seg selv. Sjekk olja! Motor rens hvis du likevell må bytte olja, ellers kan du kjøpe 350ml vinduder smørning for dem på bil rekvesitaer.. smører og renser, kan være at det er tett nemlig, dette ordner du selv Forhåpentligvis gjør noen sikkert en 'hvordan og gjøre' tråd Evig takknemlig isåfall Har dere vært borti Opel/GM CIH, er hydrauliske løftere med mulighet for justering der, men hydrauliske løftere er jo automatiske, men med litt slitasje er det rom for justeringer.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maggi Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Om noen har tatt 2500 for olje, filter og jobb er du SVINDLET, det er beint fram ran! Er klar over den, var innom Stenshagen og svidde lett av noen laken der. Det skal aldri skje igjen. Drar innom og konfronterer dem med denne ventilklikkingen, for det skal jeg ikke ha, selv om oljen er litt tykk ved kaldt vær.. Siter Det vanskelige er enkelt, det umulige litt verre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Må bare si det at kammen blir slitt ned av de ekstra påkjenningene, men det er ørlite... Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Har dere vært borti Opel/GM CIH, er hydrauliske løftere med mulighet for justering der, men hydrauliske løftere er jo automatiske, men med litt slitasje er det rom for justeringer.... Vet du hvordan dette fungerer, bilder og slikt hadde jo vært greit og fått med på en tråd som denne.. :) Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 bilen din skal ha Castrol TXT (5w-30) Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fed Skrevet Februar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 Tar frem denne tråden igjen. Et godt råd er å bruke vår MCR på motoren. Stort sett så forsvinner problemet. Vi kjører introduksjon for dere på Bilforumet.net nå! Se på firmaforumet. Siter X-1R send e-post Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveina Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 Det som ofte skjer i hydrauliske løftere (som bruker oljen som trykk) er at når man ikke har fulgt instruksjonene i boka om tykkelser, og gjerne byttet oljemerke noen ganger, og kanskje kjørt litt lenge på noen skift, fet blanding av bensin/diesel (under 11,0:1 A/F-ratio vasker du sylindervegga og får en god del brennstoff i olja), så blir det fort avleiringer på løfterne, som kan gjøre at de kan henge av den grunn. Derfor er det lurt å kjøre på en oljerens hver gang man bytter olje, og holde seg til ett merke! (Og lese i instruksjonsboka). Er motoren trimmet er det sjelden man trenger å gjøre noe med viskositetene sine, heller skaffe seg oljekjøler og oljetermostat som matcher motoren, den skal jo ikke gå begydelig varmere i oljen når den er trimmet heller! Rens av motoren er f.eks. Omega 907. Det negative med ventiltikk (og ventilheng) er at man kan risikere å få for dårlig løft på en ventil, slik at motoren ikke går som den skal. Dette merkes gjerne på tomgang, hvor motoren vil gå uregelmessig. Fører også til høyere bensinforbruk (og stygg lyd). Siter S.C.E. '76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 Det negative med ventiltikk (og ventilheng) er at man kan risikere å få for dårlig løft på en ventil, slik at motoren ikke går som den skal. Dette merkes gjerne på tomgang, hvor motoren vil gå uregelmessig. Fører også til høyere bensinforbruk (og stygg lyd). Og til syvende og sist kan man slite ut nitridherdingen på lobene og kammen må skiftes. Nye originale løftere koster kr 162 / stk hos Velox Motor. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.