Gå til innhold

bytte av motor?

Ranger emnet

SubaruL

Anbefalte innlegg

har en bil med en 1.8 motor som jeg gjerne vil sette inn en 2.2 motor isteden, problemet er bare det at 2.2 motoren er injection og det er ikke den på 1.8...

noen som vet om det er mye jobb å få satt over motoren da?

eventuelt om hvor mye det koster på et verksted?

Hadde vært greit å vist hvilken bil det er snakk om og hvilken bil den 2.2l kommer fra. :)

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

oi glemte å skrive ossen merke jeg gitt,

er en Subaru legacy 1.8 GL Edition 91mod som jeg har klart å ta toppen på, så er litt jobb å fikse det,,men jeg har en annen subaru legacy 2.2 GX 92mod med nyoverhalt motor som er kondemnert på grunn av store karosseriskader bak(ellers så er bilen hel forran,ingen skader på motor),Bilene er også utseendemessig identsike og likt karosseri.. Men går det da ann å flytte over den motoren? for den motoren som sitter i 1.8 litern er etter hva jeg har hørt en cfi(central fuel injection)motor og 2.2 litern er en vanlig injection motor,, er det mye Jobb med tanke på ledninger og alt mulig sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

du må flytte over alt ledningsnett til innsprutet og evt instrumentpanel/tenningslås.

bensintank, pumpe, rør og ledninger må byttes.

dette er det som må gjøres med ombygging fra gasser til sprut. i tillegg kommer evt motor/gir-festebraketter, stikkaksler, radiatorslanger og luftinntak(rør og filterhus+++)

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må flytte over alt ledningsnett til innsprutet og evt instrumentpanel/tenningslås.

bensintank, pumpe, rør og ledninger må byttes.

dette er det som må gjøres med ombygging fra gasser til sprut. i tillegg kommer evt motor/gir-festebraketter, stikkaksler, radiatorslanger og luftinntak(rør og filterhus+++)

altså... en motor er en motor uansett om den suger eller ikke...

regner med at du ikke må flytte noen motorfester..

da å rive den game motoren ut å kaste den nye nedi.. kasse å drivakslinger tåler orginal effekt... men ryker fort vis du skal trimme.

å så er det bare å flytte alt ledningsnettet over... det er det enkleste... å bygge om det ledningsnettet som står på gasser bilen har du ikke lyst til.

å så må du putte en føde pumpe ned i tanken.

men det du må tenke på er at du må nok flytte over bremsene også.. og eventuelt godkjenne det på biltilsynet... å da vil jeg anbefale deg å ringe biltilsynet å få en brekreftelse (på papiret) på at dette vil bli godkjent.

å vis du skal på verksted for og fikse dette så kan du glemme det... da koster det mer enn det er verdt det. vet ikke hva det koster på subaru men på volvo koster det 1500kr bare for å få bilen inn porten.

eneste vi stoler på er gud! resten betaler cash!!!

Øl er også greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg veit ihvertfall at det ikke blir no problem med bremsene, var ikke abs på den forrige bilen, men på den jeg har nå(den jeg ville putte motoren i) så er det abs!!, så tror ikke det blir no problem da..

men har planer om å få en som kan mekke litt til å gjøre dette, for hørte sånn ca pris med en verkstedkar, han tippa på rundt 15-20tusen!!! å det var litt mye gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 months later...

Motoren di er en innsprøytningsmotor det, er en 1,8 liters 16 ventilers boxermotor med enkeltpunktinnsprøytning.

Hvilken topp har du tatt da, eller er det begge.

Mener 2.2 motoren passer rett på kassa, men måsannsynlighvisskifte ledningsnett til motor, hjerner og slikt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider