slire_sladd Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 locked skrev en gang: kjøper du en FK motor så er det en sterk allsidig motor som jeg er jævla godt fornøyd med. Så kan du chippe den til 205hk og 330nm (flytter seg det ). Eller du kan kjøpe EKO chip, 155hk og 280nm. det går veeldig billig. (2.3liter turbo som bruker 0,6-0,7 på mila er faen ikke verst..) Steg 205HK chip koster 4800SEK inkl. ny wastegate. 70HK og 100Nm ekstra for så lite penger min fk er chippet(vet ikke hvilket chip) og i følge målere så lader den rundt 0,9. hvor mye hk vil dette gi? noen anelse? ca lissom...? mvh thomas Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 et sted mellom 220-240hk ca..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 vil tippe rundt 210-220HK... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Tipper 200-210 hk jeg :usa: :aug: resten er BONUS :crazysant Mine ECOMAX-chip (200-240 hk) koster 1500! Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Tipper 200-210 hk jeg :usa: :aug: resten er BONUS :crazysant Mine ECOMAX-chip (200-240 hk) koster 1500! hadde du chip til b230et? Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Ved motoren da? Jeg har orginal 13c turbo, a kam, viking chip, progressiv btr, 3'' eksos og åpent filter. Kjører på ca 0,9. Tør ikke spekulere i hvor mange hk det er. Tenkte jeg bare skulle hoste opp 1500 kr og få stilt den inn optimalt og kjørt den i benk. Tenkte jeg skulle ta det på autoconsult. Da får jeg jo papirer på hk og nm som jeg kan vise på biltilsynet i samme slengen. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Ved motoren da? Jeg har orginal 13c turbo, a kam, viking chip, progressiv btr, 3'' eksos og åpent filter. Kjører på ca 0,9. Tør ikke spekulere i hvor mange hk det er. Tenkte jeg bare skulle hoste opp 1500 kr og få stilt den inn optimalt og kjørt den i benk. Tenkte jeg skulle ta det på autoconsult. Da får jeg jo papirer på hk og nm som jeg kan vise på biltilsynet i samme slengen. spørs om du kan vise de papirene da :P Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Hehe.. Tar vel og justerer ned trykket eller drar av ei plugghette på de papirene biltilsynet skal se... Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 ja.. jeg tenkte å ta effektmåling med 0.1 bar, når jeg monterer twinturbo. kanskje med 0 bar :P hehe.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 ehh.. BSR lover 205hk oh 330nm med sin chip. dette er kun bensinchip. du vinner noen hester og en del ekstra nm på tenningschip i gullbox. men den største begrensningen ligger i den orginale turboen og den trøtte T kam'en Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet November 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 så det er det jeg bør bytte ut så fort som mulig...? ny kam og ny turbo? dere snakker om flenser og hva som passer på hvilken og hvordan og hvorfor... hva har jeg? hva skal jeg kjøpe sånn at jeg ikke trenger å sveise eller bytte grenrør? bytte kam er noe jeg ikke har gjort før... hokus pokus? eller kan det lett forklares hvordan? er den ene boksen for tenning og den andre for drivstoff? Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 jetronic boksen er for bensin og den sorte for tenning... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet November 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 forslag til turbo og kam? Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet November 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 ønsker å havne på ca 300hk etter hvert, så kjøper deler som takler dette med en gang. Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 240hk med en orginal fk motor med 0,9 i lading er nok ikke akkurat realistiske tall.. et sted mellom 220-240hk ca..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.