Gå til innhold

power, chip, fk...

Ranger emnet


slire_sladd

Anbefalte innlegg

locked skrev en gang:

kjøper du en FK motor så er det en sterk allsidig motor som jeg er jævla godt fornøyd med. Så kan du chippe den til 205hk og 330nm (flytter seg det ). Eller du kan kjøpe EKO chip, 155hk og 280nm. det går veeldig billig. (2.3liter turbo som bruker 0,6-0,7 på mila er faen ikke verst..)

Steg 205HK chip koster 4800SEK inkl. ny wastegate. 70HK og 100Nm ekstra for så lite penger

 

min fk er chippet(vet ikke hvilket chip) og i følge målere så lader den rundt 0,9.

hvor mye hk vil dette gi? noen anelse? ca lissom...?

 

mvh thomas

...prrrrrtt...

 

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ved motoren da?

 

Jeg har orginal 13c turbo, a kam, viking chip, progressiv btr, 3'' eksos og åpent filter. Kjører på ca 0,9. Tør ikke spekulere i hvor mange hk det er. Tenkte jeg bare skulle hoste opp 1500 kr og få stilt den inn optimalt og kjørt den i benk. Tenkte jeg skulle ta det på autoconsult. Da får jeg jo papirer på hk og nm som jeg kan vise på biltilsynet i samme slengen.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved motoren da?

 

Jeg har orginal 13c turbo, a kam, viking chip, progressiv btr, 3'' eksos og åpent filter. Kjører på ca 0,9. Tør ikke spekulere i hvor mange hk det er. Tenkte jeg bare skulle hoste opp 1500 kr og få stilt den inn optimalt og kjørt den i benk. Tenkte jeg skulle ta det på autoconsult. Da får jeg jo papirer på hk og nm som jeg kan vise på biltilsynet i samme slengen.

spørs om du kan vise de papirene da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det er det jeg bør bytte ut så fort som mulig...? ny kam og ny turbo?

 

dere snakker om flenser og hva som passer på hvilken og hvordan og hvorfor...

hva har jeg? hva skal jeg kjøpe sånn at jeg ikke trenger å sveise eller bytte grenrør?

 

bytte kam er noe jeg ikke har gjort før... hokus pokus? eller kan det lett forklares hvordan?

 

er den ene boksen for tenning og den andre for drivstoff?

DSC00042.jpg

...prrrrrtt...

 

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår