s90r Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 hva er forskjellen?! 15g, 19/17T, hybrid t3/t4... eh... Hæ?!har alle samme flens? flens, er det hvilken tilkobling det er til grenrør? eller utblåsen? føkk nå føler jeg meg grønn... Var jeg deg ville jeg satt bort dette til noen som kan det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet November 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 neeeei. kan'ke det. da lærer jeg det ikke til neste gang jeg skal gjøre det da jo. dessuten så er verksteder såå dyre. har ikke råd til sånt på den luselønna mi. pengene mine skal brukes på deler, ikke på verkstedtimer! men takk for tipset. Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_240_GLT Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 neeeei. kan'ke det. da lærer jeg det ikke til neste gang jeg skal gjøre det da jo. dessuten så er verksteder såå dyre. har ikke råd til sånt på den luselønna mi. pengene mine skal brukes på deler, ikke på verkstedtimer! men takk for tipset. trenger jo ikkje å sette den på verksted for de... bare å kjenn no som har peiling å kan hjepe deg Siter Volvo 242 Dl 81 mod Volvo 240 Gle 86 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet November 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 vel, har ingen bekjente med super peil på volvo, så det blir nok å lære seg selv desverre, med god hjelp fra dere da selvfølgelig. tusen takk for et superinlegg Mogwai. har da kommet frem til at jeg har LH2.4. Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 15g og 19t er begge mitsubishi turboer. 15g satt orginalt på alle 850 t5 og t5r,mens 19t satt kun orginalt på v70r bilene fra 1998. hva er forskjellen?! 15g, 19/17T, hybrid t3/t4... eh... Hæ?!har alle samme flens? flens, er det hvilken tilkobling det er til grenrør? eller utblåsen? føkk nå føler jeg meg grønn... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Desember 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 hvor mye er de gode for? passer rett på orginal manifoil? Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Jeg ville heller satsa på en T34 hybrid turbo.. Mitsu greiene gir seg vist oppover i registeret mens en skikkelig en bare pøser på mer og mer.. VikingChip... Er det liksom det grommeste av det gromme eller er det noe bedre? lurer på hvordan chipen min reagerer på større LMM, spjellhus og dyser... Det er en dings som er knabba fra volvo's "utväklingsavdeling". Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 "volvo-r-sport": det kommer jo helt ann på hvordan mitsu turbo du har det da. man velger jo turbo i forhold til motoren. og bare fordi det er en mitsu turbo betyr ikke at den gir seg oppover i registeret. de lager trossalt ganske mange forskjellige turboer :P Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 240hk med en orginal fk motor med 0,9 i lading er nok ikke akkurat realistiske tall.. vell motoren er forsåvidt ikke orginal om den er chippa + 0,9 i ladetrykk. Dessuten vet man ikke hvilken chip den har, siden det ikke ble nevnt noen sted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 har 16t på min fk med bsr chip og jeg synes det er en genial turbo til min bil.evig nok.ladder 0,5 fra ca 2000(lett å leke seg) og ladder opp mot 1,2 rundt 4000 og oppåver. Perfekt Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Husk på at det ikke alltid er hvor mye trykk du kjører på som har noe å si for hvor mange hester du har. Er en gjeng i sverige som har tatt ut nesten 400 h.k. og noe over 500nm på bare 1 bar. Motoren er bygd for det, og de har brukt lang tid på å finne løsninger som har gjort dette mulig. Så ikke se dere blindt på hvor mange bar det er. Tenk optimal tenning og bensin/luft blanding. Det er det som gir hester, ikke alltid hvor mange bar man kjører. Og jeg synes og at det er antall nm som er imponerende, h.k. er jo bare utreknet på en formel sammensatt av ett turtall og antall nm ved det turtallet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 nå må dere ikke rote sammen luftmengdemåler og luftmassemåler... luftmengdemåler finner du på bla 740tic med motronic, og denne har en klaff innvendig som styrer et potmeter, for å fortelle motorstyringen hva som går gjennom av luft. Denne måleren er det som går an å bytte ut med en fra f.eks. en bmw535i eller lignende, bare den er cirka 3" og med klaff... innmaten/printkortet ditt (ikke fjæra) byttes ut med den fra din egen originale lmm, og de grønnsvarte originaldysene på 300ml v/3bar byttes med de helgrønne fra s60/v70r/lancer evo som har en spec på 465ml v/3.8 bar. (ja bensintrykket ditt må oppjusteres) til dette må du ha en større bensinpumpe under bilen, pluss at du enten må bytte pumpen i tanken (740tic vi snakker enda) med en større eller evt. bygge catchtank om du skal bruke den du har. har du en vettig turbo m.m. og en eller annen chip i boksen din som IKKE er original og lar deg lade det du vil kan du nå vri opp ladetrykket en del mer. Tør ikke si noen eksakte tall, men jeg lader 1.3 nå, pga litt trøbbel med bensinpumpe. anbefaler også at det sveises inn en lambdasonde og at du følger litt med på blandingen din via en lambdamåler eller et multimeter. Det var litt om motronic'en, for mer info søk litt på http://forum.turboperformanceclub.com LuftMASSEmåler - finner du i div 740tic fra 87-89 (for det meste 89 i Norge) med LH2.2 styresystemet, som er katta i sekken deluxe om du skal chippe, for jeg har aldri sett en chip til denne modellen - du finner den også i 740tic fra 90-> og alle 940 turbo, og disse har LH2.4 sprut. en luftmassemåler er i prinsipp (enkelt forklart) et rør med en oppvarmet tråd i, og ettersom luftmassen øker/synker påvirker dette kjølingen på tråden, og signalene til motorstyringen endres. det som turboperformance har gjort med sin luftMASSEmåler ettersom hva jeg kan se, er å ta ut elektronikken fra det originale røret og montere det i et større rør (han kan nok fylle mer inn på det selv), og fortsatt er det samme dysene som gjelder, men siden de litt nyere turbovolvoene har dyser på 337ml og ikke 300ml, må muligens bensintrykket være en tanke høyere? ellers gjelder mye av samme tingene som skrevet om motronic. angående kam har jeg hatt både T og A, og T funker vel best til dabbekjøring i byen og annet fjas... den er TRØTT. A kammen jeg har nå er litt bedre, venter spent på å montere en grpa t5 kam. tilslutt vil jeg bare si at en b230ft/fk er en mye sterkere bunndel enn b230et som de fleste forhåpentligvis begynner å bli kjent med, og særdeles mange henter ut godt over 300hk fra disse. Vil bare legge til slik at eg ikke blir forvirring, men får også luftMASSEmåler med heteplate (disse ryker ofte). Men ser lik ut utvendi, så er vel ikke så veldi vikti.. flushit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 vel,men turbo og diverse andre komponenter er jo orginale,så 240hk er vel likevel å ta litt hardt i... :rolleyes: vell motoren er forsåvidt ikke orginal om den er chippa + 0,9 i ladetrykk. Dessuten vet man ikke hvilken chip den har, siden det ikke ble nevnt noen sted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 ossen ser man forskjell på gullboks og vanlig, tviler litt på at den er gull farget :) Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_sport Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Har gullfarga tenning boks til min:p og rekner med at navnet kommer av det:p Siter 1997 Volvo 960 T6R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.