Gå til innhold

power, chip, fk...

Ranger emnet


slire_sladd

Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ossen ser man forskjell på gullboks og vanlig, tviler litt på at den er gull farget

Den er gullfarga jo.... Kan godt ta bilde av min hvis du ikke tror det.. hehe..

Skru ut 4 skruer, så er det bare å flekke ut chipen...

Men er ingenting som er bedre enn et skikkelig datasprut.

Men er mye muligheter med LH2,4 og, så noen i statene som driver å modder originale bokser. Driver med noe HEX programering, snakka om at styringsprogrammet til volvo bare var 8bit mens brikka hadde plass til 64bit. Så døm legger til funksjoner som ikke var der fra før. Leste noe om dette på turbobricks.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Hvilken turbo skal jeg velge om målet er ca 220hk på 230 FT? 15g, 16t, 19t eller T3/T4 hybrid?? Ladetrykk på ca 1 bar. Chip som skal brukes er Ecomax, bør jeg bytte den orginale BTR? Hvilken turbo passer på 940 turbo manifold, må jeg ha noen overgangsflens for å gå over til 2,5" 940 downpipe?

86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil

88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil

86- Volvo 240 GLE (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved motoren da?

 

Jeg har orginal 13c turbo, a kam, viking chip, progressiv btr, 3'' eksos og åpent filter. Kjører på ca 0,9. Tør ikke spekulere i hvor mange hk det er. Tenkte jeg bare skulle hoste opp 1500 kr og få stilt den inn optimalt og kjørt den i benk. Tenkte jeg skulle ta det på autoconsult. Da får jeg jo papirer på hk og nm som jeg kan vise på biltilsynet i samme slengen.

tror ikke du bør ta med deg de papirene på BT.. du overskrider ihvertfall 280Nm som er max i 240..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15g passer rett på. er samme flens som 13c.

 

Min FK hadde 16t, T5 gr-a kam, alucooler, chipet bensin, og chipet gullbox, progresiv BTR, alt annet var standar. Den bremset 250hk og 397nm på bakhjula til Trond Stensbøl. det var over 230hk og 350nm på hjula allerede på 3000rpm.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å få 16t til å passe må jeg vel vri kompressorhuset. flensen passer vel heller ikke... hvor får jeg tak i slik flens? hva med olje/kjølevann, passer dette eller må noe gjøres der?

86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil

88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil

86- Volvo 240 GLE (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår