Gå til innhold

Problem med tomgång!

Ranger emnet

Turbo123

Anbefalte innlegg

Problem:

Min Golf går ostabilt/ojämnt på tomgången och dör då lätt. Om jag stannar i en korsning/trafikljus dör den väldigt ofta. Om jag frikopplar i lågfart och varvtalet närmar sig tomgång, så kan den även dö medans jag kör!!!

*Min Golf ligger på ca: 780 varv/min på tomgång.

Är det för lågt? Går det på ett enkelt sätt att ställa upp tomgången själv?

* GOLF IV 1.6 Sportline -98

* OPEL Corsa Swing 1.4 -97 [såld]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan være så mangt egentlig, hadde samme problem på min A4.. Viste seg da å være Luftmengdemåleren... Bruker du åpent (öppet) filter?

Men andre tips kan være lambdasonde, gasspjeldet eller batteriet ditt!

Få noen med en VagCom til å se etter feilkoder. Ditt VW Verksted kan evt hjelpe deg med den saken!

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var ihvertfall det jeg fikk høre at batteriet gjorde at den døde på tomgang... Hvorfor vet jeg ikke men! Tomgangen din er altfor lav, min ligger vel på 900 o/min ca... kanskje litt i underkant!

Men bytt batteri om du likevel skal det, viktig nå på vinteren med god strømkilde vet du :)

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problem:

Min Golf går ostabilt/ojämnt på tomgången och dör då lätt. Om jag stannar i en korsning/trafikljus dör den väldigt ofta. Om jag frikopplar i lågfart och varvtalet närmar sig tomgång, så kan den även dö medans jag kör!!!

*Min Golf ligger på ca: 780 varv/min på tomgång.

Är det för lågt? Går det på ett enkelt sätt att ställa upp tomgången själv?

Høres ut som LMM eller at du har en slange som lekker...

Sjekk alle små og store slanger rundt motoren for sprekker!

Kan også være pluggledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag löste det på mitt sätt... :crazysant

Jag misstänkte själv att tomgången på 780 varv/minut var för lågt. Egentligen ska kanske tomgången skötas elektroniskt med nått chip eller så.

Men jag spände helt enkelt gasvajern en aning och sedan fungerade allt perfekt! :)

* GOLF IV 1.6 Sportline -98

* OPEL Corsa Swing 1.4 -97 [såld]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag löste det på mitt sätt... :crazysant

Jag misstänkte själv att tomgången på 780 varv/minut var för lågt. Egentligen ska kanske tomgången skötas elektroniskt med nått chip eller så.

Men jag spände helt enkelt gasvajern en aning och sedan fungerade allt perfekt! :)

hmmm.. Vet ikke helt om dette er en ideel løsning.. Ville nok tatt en grovere sjekk jeg, for når du strammmer gassvajeren så vil det være det samme som at du holder gassen litt ned..Det blir feil for meg, men kan jo være at det gjelder en eldre bil da?

Gammel, ny?

02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion

89 Nissan Sunny - Arbeidsbil

x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil

x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo

x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider