Gå til innhold

Det teiteste vi ser på biler er.....

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Originally posted by Jonte

Det teiteste jeg ser er emblemtrimming! :)

 

 

Tja, men, sånn midt i landet i Usa så er det ikke så mye mere enn flatmark og rette veier. Men, på kysten, som f.eks California er det mye veier med svinger ved klipper osv.. :)

 

 

 

Når man har en kalipper / trommel i en farge som rød, blå, oransj, osv så er det jo for at folk skal se den lettere. Det er forsåvidt greit på sportslige biler med store bremser, men hvem faen vil skryte av bremsetrommelene sine?

kan godt skryte av bremsetromlene mine jeg vent litt da.......

 

Sånn ja!!! steika ta du du skulle vert me ut i sta da jeg var ute og sklei på stripa.kjørte fort som faan nesten 60 vanvittige km/t og så bremsa jeg vet du.helt sinnsykt hvor enormt de tromlene mine fungerer,og så har jeg lakkert de røde!da tenker jeg bremsene ble enda vassere.er så enormt kult. tror jeg skal bygge om til tromler foran og jeg!er jo enormt det da!!!!!! stopper på meteren vet du..

 

Sånn,nå har jeg skrytt av tromlene mine..... Noen flere som har oppdaget magien ved tromle bremser???

itj sant

Skrapbil med mange farger snart renovert til vidunder bil med samme farge! he he.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Hot Rod

Min 1950 kg tunge Chevrolet Astro 96 modell bruker under 10 sek fra 0 til 100km/t med trommelbremser bak! Ikke noen ræser, men nok til å "dra skinnet av endel pølser!"

Dessuten virker det ekstra brutalt i en såvidt stor bil med høy sittestilling og greier.

 

Siden vi er på V8-forumet må vel også nevnes den hærskare av vanvittige amcars med trommelbremser både her og der som fortsatt i en alder av 30-40 år er istand til å matche akselrasjonen til div GTI-biler, porsche'r og det som værre er!

 

Kjører bil fra '56 jeg. Tromler rund baut. har riktignok oppgradert fra 25mm til 40mm på bremsebåndene, men ellers er det standard. Klarer 0-100 på under 7 sek...

 

Men, når det er sagt. Hvor mye hester man har spiller liten rolle når man skal bremse fra 100-0. Bilens vekt er den samme uansett. Tromlene fungere fint de. Må bare huske å clutche, samt følge med litt i trafikken. Blir jo en vanesak det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BugStar

 

Kjører bil fra '56 jeg. Tromler rund baut. har riktignok oppgradert fra 25mm til 40mm på bremsebåndene, men ellers er det standard. Klarer 0-100 på under 7 sek...

 

Men, når det er sagt. Hvor mye hester man har spiller liten rolle når man skal bremse fra 100-0. Bilens vekt er den samme uansett. Tromlene fungere fint de. Må bare huske å clutche, samt følge med litt i trafikken. Blir jo en vanesak det...

 

tromler fungerer i trafikken.. dersom man tar hensyn til at de blir fortere utmattet enn skivebremser. det er vel bedre "bitt" i en skivebrems da..

Klarer meg stort sett fint med trommelbremser(støpejønn..) på min gamle motorsykkel med sine 250kilo..

Bakbremsen er skummelt effektiv (bortimot 40mm) og tåler masse juling før den blir varm/fader.

Forbremsen derimot. En tidlig versjon av abs brems! "Designed to drag, not grab" påstod iallefall fabrikken.. om det stemmer vet ingen, men det var endel grusveier på '30 og '40 tallet og bakbremsen var ansett som den viktigste.

I vinter så har jeg dreiet ned bremsekammen til ca 3/4 av det den var, evt så tar jeg den helt ned til 1/2 av original diameter.

 

Originalt så er det 4/1 forhold mht kreftene overført av bremsekammen, når bremsekammen er dreiet ned til halvparten så er forholdet 8/1. Har dratt av 4 forbremsevaiere..og forbremsen har stort sett kun vært nyttig for å varme opp trommelen.

 

trikset er vel å bremse på motoren, og forsøke holde tromlene kalde slik at de fungerer i nødstilfeller.

Har tolvhundrede kubikk og 4 7/16" slag, så det er litt motorbrems...:)

 

 

 

off topic ?? you bet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CorradoBoy

Er vel så lenge det kun er rett frem.. :D

 

Amerikanerne måler veigrep i G-krefter. Hvis man sammenligner en sen 60-talls Corvette (delt bakaksel på den) så tåler den mer G enn flere av dagens såkalte sportslige biler. Hvis vi i tellegg sammenligner med typiske rånebiler som halvgamle BMW'er Golf'er, Escort'er osv kan førerne av slike fort få seg en aha-opplevelse.

 

Dessuten: Stiv bakaksel MÅ ikke nødvendigvis gi elendige kjøreegenskaper. Den kan antakelig ikke komme opp mot et optimalt tunet uavhengig understell, men med små modifikasjoner og riktig dekkvalg kan mange amcars spore veldig fint i svinger.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BugStar

 

Men, når det er sagt. Hvor mye hester man har spiller liten rolle når man skal bremse fra 100-0. Bilens vekt er den samme uansett.

 

Hvor mye hester man har spiller derimot en rolle når man faktisk er avhengig av at bremsene skal kjøle seg litt ned innen neste gang man skal bremse fra 100 til 0.

 

Over tid skal bremsene gjerne kunne dissipere like mye energi som motoren din leverer ;)

The problem with me, they tell me, is that I use people, and love things

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cax

 

Hvor mye hester man har spiller derimot en rolle når man faktisk er avhengig av at bremsene skal kjøle seg litt ned innen neste gang man skal bremse fra 100 til 0.

 

Over tid skal bremsene gjerne kunne dissipere like mye energi som motoren din leverer ;)

 

Det er selvfølgelig sant. Sier ikke at tromler er bra altså, bare at man kan justere kjørestilen deretter. Har aldri måttet bråbremse med bobla. Bare man følger med litt i trafikken så kan man unngå mange situasjoner. Hr vurdert alu. tromler fra Porsche 356, men det koster jo like mye som hele bilen...

 

Jøye meg som vi sporer av :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

verste jeg ser / leser er at det må stadig nevnes "1,4 l" i innlegg... bla bla

 

stygge biler uten hengerfeste. de er jo bare stygg, ikke noe praktiskt. kast dem.

 

stygge, feite, ekle, dumme, nedbrutte 18-åringer i en kappa volvo 240 med 5x12" i bagasjerommet som plutselig får seg dame... (men disse er også kjekke å ha klokka 0600 om søndagsmorgenene når man vil hjem fra fest... de kjører jo seff da også)

Ikke alle har skjønt det, men det har tydeligvis du.... Klikk der ->www.dirtysnow.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsetromler ser dumt ut innenfor store felger når de er små.

For å spore litt mer av;

Har ikke hatt noen problemer med tromler rundt om (10x2 1/4" foran og 10x2" bak in jeg ikke husker feil). Men så presser jeg heller aldri bilen til det ytterste heller.

- '82 Lada 1500S/2103, vinterbilen.

- '68 Ford Mustang HT, hobbyen.

x '87 Lada 1600/2107, Dele-/lekebil (skrotet)

- '76 Lada 1500S (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammen med powerglide automat (2 trinns) var tromler rundt om særdeles dårlig. Siden automaten gikk nærmere 80 km/t på 1. gir var den tilsvarende dårlig å bremse med i lange eller bratte nedoverbakker. Tromlene var skumle ved at de kjennes så utolig bra ut først, mens de er kalde, for så veldig raskt å miste effekt når de varmes.

 

Dette var jo også en avsporing, men avsporinger er gøy (bortsett fra med tog, naturligvis). Uten avsporinger ingen kreativitet, uten kreativitet er ikke livet verdt å leve!

 

Og husk: There is no substitude for being cool.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hot Rod

Sammen med powerglide automat (2 trinns) var tromler rundt om særdeles dårlig. Siden automaten gikk nærmere 80 km/t på 1. gir var den tilsvarende dårlig å bremse med i lange eller bratte nedoverbakker. Tromlene var skumle ved at de kjennes så utolig bra ut først, mens de er kalde, for så veldig raskt å miste effekt når de varmes.

 

Dette var jo også en avsporing, men avsporinger er gøy (bortsett fra med tog, naturligvis). Uten avsporinger ingen kreativitet, uten kreativitet er ikke livet verdt å leve!

 

Og husk: There is no substitude for being cool.

 

mere avsporing...

 

Vet at noen av de som kjører classic racing med gamle motorsykler får noen pussige problemstillinger..

Noen av de gamle syklene har bremsetromler som er presset ut av relativ tynne plater (5mm ..?) og har eikene festet i ytterkant av trommelen. Når bremsetrommelen blir varm så utvider den seg, og eikene blir slakke (mindre stramming)..

man kan f.eks lage til en ekstra ring på utsiden av trommelen for å motvirke dette..evt ekstra kjøleflenser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 964C2

 

mere avsporing...

 

Vet at noen av de som kjører classic racing med gamle motorsykler får noen pussige problemstillinger..

Noen av de gamle syklene har bremsetromler som er presset ut av relativ tynne plater (5mm ..?) og har eikene festet i ytterkant av trommelen. Når bremsetrommelen blir varm så utvider den seg, og eikene blir slakke (mindre stramming)..

man kan f.eks lage til en ekstra ring på utsiden av trommelen for å motvirke dette..evt ekstra kjøleflenser

 

så jævlig OFF TOPIC :D :D :D :D Fett:)

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår