Gå til innhold

bremsen og håndbrekket fungerer ikke på venstre bakhjul(trommel)

Ranger emnet


trebor87

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

da var bånd og sylindere skiftet.. men enda låser ikke bremsene seg bake.. ikke på is en gang.. Når jeg monterte så så jeg at sylinderene gikk ut når jeg tråkket på pedalen.. Er det noe annet jeg kan se over? bremsekraftforsterker eller noe? Hvor mange % skal den bremse bake?

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var bånd og sylindere skiftet.. men enda låser ikke bremsene seg bake.. ikke på is en gang.. Når jeg monterte så så jeg at sylinderene gikk ut når jeg tråkket på pedalen.. Er det noe annet jeg kan se over? bremsekraftforsterker eller noe? Hvor mange % skal den bremse bake?[/Q

 

rimelig sikker på at det ikke er bremsekraft forsterkeren! det er en ting som aldri blir ødelagt! jeg har bytta det en gang men det var fordi kunden ville det skulle gjøres for han trodde det var den! kunden har jo alltid rett! :rockets rimelig sikker på at det ikke er den!

 

det er vel heller ikke den lasteavhengi ventilen! for den gjør jo så trykke blir høyere til bakhjulene ved last.. F.eks senking!

har du bremser bak i det hele tatt? kan jo væra så det ene kretsstemplet i hovedsylindren som har satt seg..

"Vorsprung Durch Technik"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg har laste ventil jeg.. hvor er eventuelt denne? Er ikke senket nei, men den er sunket ned til ca40-50senk.. hehe.. (skal kjøpe senkesett til sommern..) Som sakt så såg jeg at bremsene bevegde på seg, men de låser seg ikke på glattisen en gang.. Det med brekket er sikkert bare en vaier ja.. den var velldig slapp på ene siden.. men er bremsene som er viktigst her.. og hovedsylynderen er den du trykker sammen med pedalen? vanskelig og skifte? takker for svar så langt

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lasteventilen står på bakstillinga. det går to br.rør inn på den og to ut igjen ett til kvar trommel.

 

huska etter senk og trommel bytte hos meg så var bakbremsane mine rare. syns at dei ikkje låste seg bak. tok ein bremsetest og fekk beskjed at alt var nesten ok. 37% bremser på eine bakhjulet og 40 % på da andre men det var rett etter skift og at dei sa at det ville ordna seg etter ett par km kjøring

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg har laste ventil jeg.. hvor er eventuelt denne? Er ikke senket nei, men den er sunket ned til ca40-50senk.. hehe.. (skal kjøpe senkesett til sommern..) Som sakt så såg jeg at bremsene bevegde på seg, men de låser seg ikke på glattisen en gang.. Det med brekket er sikkert bare en vaier ja.. den var velldig slapp på ene siden.. men er bremsene som er viktigst her.. og hovedsylynderen er den du trykker sammen med pedalen? vanskelig og skifte? takker for svar så langt

 

hovedsylindren er den som veske bedoleren sitter på! nei ekke vansklig men tror den er veldig dyr! så skjekk opp på et verkste isåfall før du bytter den!! du hakke no tette rør ell fått en knekk på røran? men som sagt en lasteavhengi ventil hjelper bare til med mer trykk når bilen din er sunket sammen! MEN det som for oftest skjer me disse gamml golfan er at den lasteanhengie ventil har hengt seg opp å stenger for trykket prøv å bøy litt opp å ned på stemplet på ventil du! så finner du ut om det sitter fast!

"Vorsprung Durch Technik"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. kan henne det er en knekk på rørene eller noe, kjørte ned i ei grøft for noen uker og da hang bilen på midten.. siden skal se over litt i morgen tenker jeg.. har gått rett ifra skole til jobb hele uken nå :eek:

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bytta avlastningsventilen på bilen nå for litt siden. den gamle var helt rusta fast og stempelet inni der var rusta fast.. Koster endel for en ny sånn. Mekonomen selger den for 1200,- veldig enkelt å skifte.

 

ja de er kjent for å ruste seg fast når den nesten aldri blir brukt! for mange greie på en høgger også da! bare smør for den monteres!

"Vorsprung Durch Technik"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bytta avlastningsventilen på bilen nå for litt siden. den gamle var helt rusta fast og stempelet inni der var rusta fast.. Koster endel for en ny sånn. Mekonomen selger den for 1200,- veldig enkelt å skifte.

Var det slik at du og ikke hadde bremser på bakhjulene?

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår