Gå til innhold

sidepipes!

Ranger emnet

subarualfen

Anbefalte innlegg

Sidepipes fantes aldri på mustang. Og siden hans er en Mustang II er den heller ikke cab. Derimot går døra, og dermed vinduet nesten helt bak til bakhjulet. Det er ikke 30 cm klaring. En av få yankees som faktisk hadde sidepipes originalt er '68 Corvette. Ellers er det stort sett styling. I nyere tid er det stort sett Viper som har sidepipes, + Noe tvr greier. Viper er forresten cab... Så hvordan den er godkjent med 30 cm regelen er et godt spm..

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sidepipes fantes aldri på mustang. Og siden hans er en Mustang II er den heller ikke cab. Derimot går døra, og dermed vinduet nesten helt bak til bakhjulet. Det er ikke 30 cm klaring. En av få yankees som faktisk hadde sidepipes originalt er '68 Corvette. Ellers er det stort sett styling. I nyere tid er det stort sett Viper som har sidepipes, + Noe tvr greier. Viper er forresten cab... Så hvordan den er godkjent med 30 cm regelen er et godt spm..

så lenge ting komer orginalt fra fabrik så kan norske lover kastet ut av vinduet. så hvis en bil kommer orginal med eksos utslippet inne i bilen så får man hvite skilter på den. og sånn er det med andre ting og. hehe så der har du folklaringen hvorfor viper kan komme med sidepipes

Mvh

Ole-P

[o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front)

[x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes faktisk biler man må bygge om for å få Norske skilter på.

Andre er det ikke mulig å få registrert i Norge.

Ett lite eksmpel kan være tysk-importerte biler.

Mange av de blir ikke levert med blinklys på skjermene.

Etter Norsk lov må det monteres blinklys før du kan få den registrert.

Vet at det ruller rundt noen biler uten, men det er nok heller sløvhet fra biltilsynet under visningen.

Ett annet eksempel er Nissan Skyline.

Det er vel ett par som har fått lurt ut noen hvite skilter, men ikke uten sømfare syskrinet etter ett nåløye.

Det nåløyet er vel tettet igjen nå også for alt jeg vet.

Rett meg hvis jeg tar feil der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg veit ikke om jeg må si meg helt ening der. hehe. når noen har klart å få hvite skilt på en bil som i utganspunktet ikke skal få hvite skilt i følge norsk lov så vill jeg si at nål øyet blir en smule større og lettere for andre. er jo mye japse biler som blir tatt inn av båte skyline og silvia'r som egentlig ikke skulle ha hatt vite skilt men som får det. nettop fordi noen har klart å krangle seg til hvite skilt før dem.

Mvh

Ole-P

[o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett lite eksmpel kan være tysk-importerte biler.

Mange av de blir ikke levert med blinklys på skjermene.

Etter Norsk lov må det monteres blinklys før du kan få den registrert.

Vet at det ruller rundt noen biler uten, men det er nok heller sløvhet fra biltilsynet under visningen.

Hørte med biltilsynet for litt siden om jeg kunne bytte til speil med blinklys (fjerne i skjermene) Det var greit så lenge de var e-merket.. hmm

- 98' Saab 9-5 2.3t

x 97' e39 523i

x 89' Camry 2.0 xli

x 83' 240 (Julesleda)

Smoking tyres can seriously damage your wealth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte med biltilsynet for litt siden om jeg kunne bytte til speil med blinklys (fjerne i skjermene) Det var greit så lenge de var e-merket.. hmm

som sagt tidligere så kan det meste bli godkjent så lenge de forventede sikerhets tingene er til rette. om man på liv å død vill ha side blink lysene på dørene så kan man få godkjent det å så lenge ting ikke mister funkjonen sin.

og alt til det bedre så skal det ikke være noe problem.

og når det gjelder motor og understell så får man alt godkjent så lenge man kan bevise at det er sikkelig bygd ikke noe snlurv osv. med den nye loven som er nå ang ombygning av biler så kan det meste godkjennes, man trenger ikke lenger ha papirer fra merke levrandør eller noe. bare å møte opp på biltilsynet og omregistere. men med visse krav som: at ting ikke er slurv men sikkelig bygd. at man kan legge frem papirer/kviteringer på ting og at det er innen for regelverket. så hvis man vill ha en skyline motor på 1000hk i en gammel taunus er ikke det noe problem så lenge man kan vise til papir på at understell er bygd for å tåle så mye osv. og samme gjelder med det meste annet av karoseri arbeid også. problem å få ting godkjent så lenge det ikke sier seg selv at det et umulig å godkjenne. som feks ekos som kommer ut forran vinduet på en cab eller kufanger med pigger på osv, og til slutt en veldig VIKTIG og vesetlig del. er å ha mye dialog med biltilsynet mye før man starter bygget og hele veien til man er ferdig. da får man all den veiledingen man trenger og får oplyst alt av regelverk og krav man må innen for og når man til slutt får time for godkjenning så vips skilter på bilen og nye ting ført inn i vongnkortet.

Mvh

Ole-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg veit ikke om jeg må si meg helt ening der. hehe. når noen har klart å få hvite skilt på en bil som i utganspunktet ikke skal få hvite skilt i følge norsk lov så vill jeg si at nål øyet blir en smule større og lettere for andre. er jo mye japse biler som blir tatt inn av båte skyline og silvia'r som egentlig ikke skulle ha hatt vite skilt men som får det. nettop fordi noen har klart å krangle seg til hvite skilt før dem.

Lykke til!

He He..

Husk at dette ikke gjelder de "gamle" skylinene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare '69 Corvetta som hadde Sidepipes? (Lakers)

Corvette 4 ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider