Gå til innhold

Senkefjærer???

Ranger emnet

"Rabbit"

Anbefalte innlegg

Har senket 30mm med Eibach-fjærer, pluss at det har sunket litt sammen med tiden.

Syns det er helt greit, men har aldri prøvd å sammenligne med noen som har fullt senkesett med dempere, så mulig det er stor forskjell.

Det subber bak dersom man har passasjerer i (eller to), så jeg prøver å unngå dette. Tenkte å valse med tiden også..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vurdrerer 40/40 mm noen som har innvendinger?

JA......

Med et slikt senkesett vil bilen se ut som den er "segen" på ræva p.g.a at hjulbuen bak er lavere enn fremme også vil den se litt for høy ut fremme, kjøp heller et som senker mer fremme enn bak, det er mitt råd.........

Og skal man senke ned i mot 60 så bør man bytte dempere, visst ikke vil man oppleve å bunne dem i noen humper....

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forstår det. men hva om jeg setter på senke skåler fremme da? Har ikke lyst til å bytte til kortere dempere side de akkurat er byttet:)

tja det er jo en mulighet men har hørt mye negativt om senkeskåler og slikt, men en liten grunn regel er vell om man senker mer enn 40mm da inkludert senkeskåler så bør vell man begynne å tenke på å gå over til kortere dempere.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har senkeskåler på min, senker ikke en dritt... Men å ha kun senkefjære, ville eg ikke anbefale... Hadde faktisk sunket så lavt at eg hadde kjøpt supersport justerbart

Kjører kun biler så e rieger stylling på

Golf Vr6 Turbo.........

Prosjekt: Golf2 1,8GL

*Bmw E-36 320......... (Automote)

*Bmw E-30 316.........

*Opel Caibra 2.016v...

*Porsche 944 2.5......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hva folk har så i mot supersport..

Vet at de hadde en del feilvarer på de tidlige modellene, men av nyere modeller er det et skikkelig bra sett til en så stutt pris..

ang senkefjærer.

Hadde først 40/40 på helt nye orginale møller dempere. Dette ble til en jævla sprettball etter 1 sesong, og jeg tror nok jeg kan legge ca 30-40% skyld på demperene/understellet, da bilen gikk i fjellveggen i fjor.

Anbefaler deg og enten kjøpe kortere sportsdempere, eller supersport gewinde.

Da får du MYE kjøreglede samt muligheter for variasjon mellom 0-120 mm for en latterlig lav sum!

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hva folk har så i mot supersport..

Vet at de hadde en del feilvarer på de tidlige modellene, men av nyere modeller er det et skikkelig bra sett til en så stutt pris..

ang senkefjærer.

Hadde først 40/40 på helt nye orginale møller dempere. Dette ble til en jævla sprettball etter 1 sesong, og jeg tror nok jeg kan legge ca 30-40% skyld på demperene/understellet, da bilen gikk i fjellveggen i fjor.

Anbefaler deg og enten kjøpe kortere sportsdempere, eller supersport gewinde.

Da får du MYE kjøreglede samt muligheter for variasjon mellom 0-120 mm for en latterlig lav sum!

Må si meg enig der ja... Syntes supersport er helt genialt jeg..

99' Passat 1,8T

98' Golf 3 cab (solgt)

86' Jetta (r.i.p.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg senkedempere du. De nye demperne din er mesta sannsynlig utslitt etter noen måneder uansett, når du bare bruker fjærer! Mange herover har erfart det. Forskjellen på bil med kun senkefjærer og en med både senkefjærer og dempere er veldig merkbar. Har selv H&R justerbart, og det er et VELDIG godt understell spør du meg. Så kost på deg de kronene senkedempere koster, det er verdt det m'm

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har senket golfen sin med kun fjærer på org. dempere?

Hvor mye har dere senket? og hvordan ble dette?

=)

Jeg ahr senket golen min 80-65 men skal senke den 80-75 det går fint det bare du ikke har større enn 15tomms felger! det subber hvis du ikke kjører forsikdig på stygg vei da men! er rått da!

mvh:håkon

1988 toyota corolla (spiker)

1987 vw Golf mk2, gto front-rsbakfanger-euroskjørt-jettafront-monovisker-soting-senket 80,65-igjensveiset bakluke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ahr senket golen min 80-65 men skal senke den 80-75 det går fint det bare du ikke har større enn 15tomms felger! det subber hvis du ikke kjører forsikdig på stygg vei da men! er rått da!

mvh:håkon

jeg hadde senket 85-90mm foran og 70-75 mm bak med 17" felger og 205/40-17.

Ikke noe problem det !

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider