Gå til innhold

Stash til 2litern


SunnyGTi2.0

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Som det sikkert er mulig å tenke seg til av nicket mitt, har jeg en sunny gti. Siden det ikke er noen eget område for sunnyer her på forumet, skriver jeg heller her. Sunny og nx er vel samme greia utenom karosseriet.. ?

 

Noen som har noen forslag til luftfilter til 2liters motoren? Evt induction kit?

Dere som har NX her, hvilke luftfiltre bruker dere?

Har dere gjort noe annet med motoren? Eller har noen kjekke planer?

 

 

mvh

SunnyGTi2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HKS PowerFlow "freeflow" induction kit vil gjøre susen...http://www.tdi-plc.com/SUNNY%20GTI-R.html

 

(det er bare en beskrivelse av kitet på denne siden, og det er til en GTI-R, men ta en tur innom Powerzone, så kan de sikkert finne det til deg :) )

 

 

eller ett K&N kit... (se nermere her) http://www.forgemotorsport.co.uk/GTiR.asp?cat=gtir&catalog=gtir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det ! Sunny og NX er laget på samme plata ! så og si ! 100nx B13 værtfall. og Sunny N16 eller 14 eller hva det var !

 

Jeg kan også bruke bremsene dine. stabstag osv. også sannsynlig vis Dempere, coiler osv...

 

Men først skal jeg ha ny motor !!! (SR20DE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LilleGud

Stemmer det ! Sunny og NX er laget på samme plata ! så og si ! 100nx B13 værtfall. og Sunny N16 eller 14 eller hva det var !

 

Jeg kan også bruke bremsene dine. stabstag osv. også sannsynlig vis Dempere, coiler osv...

 

Men først skal jeg ha ny motor !!! (SR20DE)

 

gå heller for en SR20DET... 205hk @ 7psi... 14 /15 psi max på standard, da klarer du nesten 280... sjekk ut disse linkene!

http://www.srswap.com/html/products/s13redtop.htm

http://www.srswap.com/html/products/s13blacktop.htm

 

lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. SR20DE.

*Tenke*

Det høres kjent ut. Er det den motoren jeg har? Klarer ikke huske det nå.. Litt trøtt og sånn :rolleyes:

 

Tror dere det der powerflow-filteret funker på min motor.. Det er jo samme motoren som gtir, men uten turboen.

 

Hva er egentlig forskjellen mellom induction-kit og vanlig kon-filter? Bare at de har et slags deksel rundt?

 

Lillegud: Du skulle kjøpt deg en gtir-maskin og trykket den i nx'en din.. Kanskje en frontmontert intercooler og.. Det kunne blitt farlig gøy :)

Får du godkjent bilen din med en SR20DE motor? (Er ikke dette tolitern?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BanZaj

 

gå heller for en SR20DET... 205hk @ 7psi... 14 /15 psi max på standard, da klarer du nesten 280... sjekk ut disse linkene!

http://www.srswap.com/html/products/s13redtop.htm

http://www.srswap.com/html/products/s13blacktop.htm

 

lykke til :D

 

morsom eller ??

jeg skal bruke en orginal 100nx GTI motro ! (143) hk !

Grunnen til det er at jeg skal ha en hel delebil ! dvs at jeg får med alt av pumper osv også ! + clutch og girkasse.

 

også er motoren i NX'n tverrstilt ! så det kan bli meeeeget trangt om plassen.

 

også er denne SR20DE motoren jeg skal ha meget trimme vennlig med tanke på turbo kit osv ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Nissan 100NX came with three different engine types

 

The GA16DS. Specific to Europe mostly. 1.6L. Carburettor & Catalytic converter fitted. Manufactured from 89 to 92.

 

The GA16DE. World exported. 1.6L. Multi point fuel injection system. Manufactured from 92 to 97.

 

The SR20DE. World exported except UK. 2.0L. Multi point fuel injection system. Manufactured from 93 to 97.

 

 

 

The B13 platform (sentra, sunny, nx) is the ideal car for an engine swap. You can fit almost anything in there. If you now have the GA16DS (92 HP) you can swap it for the GA16DE (110 HP) version, that will gain you I think about 18 HP. If you want more here are the other options.

 

 

SR20DE (140 HP) you will need a 2.0 gearbox. (primera gt)

SR16VE (160 HP) at the moment only JDM, I think gearbox will fit. (check websites, I'm not sure!!)

SR20VE (190 HP) at the moment only JDM, you will need a 2.0 gearbox.

SR20DET (205 HP - 227 HP) this is the engine which can be found in the in the sunny gti-r, nissan bleubird, nissan avenir. You will need a 2.0 gearbox. be carefull with the turbo engine's 'cause the gti-r engine has a to mount intercooler that won't fit under the nx's hood, but can be converted to front mount. The det's from the avenirs and bleubird are front mounted inetrcoolers. With a turbo conversion eventually you will need extra cooling under the hood.

SR20VET (230+ HP) at the moment only JDM, you will need a 2.0 gearbox.

 

 

source http://www.100nx.com

Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!!

 

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår