Gå til innhold

Helene's Magic Adventure (Jeg bygger min kjære golf)

Ranger emnet

VilleW

Anbefalte innlegg

Min lille kjære golf II har nå stått nesten et halvt skoleår i garasjen og rett og slett støvet ned. Så jeg fant det som en veldig smart ide og faktisk få ut fingern og jobbe litt med denne bilen! Jeg har tatt litt bilder og slikt, men min romkamerat har ikke fått lagt de inn på datan enda, så jeg skal legge de ut så fort han får dem inn...

Endelig er jeg straks ferdig med og rustsveise, pusse og generelt sett makke, som er (etter min mening) den kjedelige delen :P

Men siden jeg ikke har bilder, kan jeg vel fortelle litt om bilen sånn for og gi dere en liten pekepinn...

"Helene" er da en 88-mod Golf II GL med en illsint 1.6 l forgassermotor. Når jeg kjøpte bilen fulgte det med en Xplod cd-spiller med medfølgende 6x9ere yodude (disse ble da solgt til en i klassen min fpr 550,- , noe jeg synes egentlig var litt for mye *hirrhirr* ). På kjøpet fikk jeg også med ca et halvkilo sand. Ja, det høres rart ut, men jeg hadde seriøst en liten sandstrand under baksetene fordi det hadde sprutet innigjennom et stort rusthull i venstre hjulbue :deng Liker 90dørene på den...

Jeg er faktisk ikke helt sikker på hva farger som har vært på den bilen, da det ser ut som det er et lyseblå lag underst, så en stygg jævlig turkisfarge over der, så den nåværende mørkeblå fargen.

Motormessig er det egentlig ikke så mye og legge ut om, det er en helt standard 1.6 motor. Clutchen er litt freaky (trykk helt inn til gulvet, slipp 3 cm og den griper) men jeg liker den slik :) om den har bra av og være slik er en helt annen sak. Et irritasjonsmoment er at den lille stangen som går ut fra motorrommet og som er festet i toppen av gasspedalen driver og hopper ut av hullet, slik at jeg mister evnen til og gasse. (Rivesveisesparklefugebendepå)

Jeg er egentlig VEDLIG åpen for forslag med hva jeg kan gjøre på bilen... Bare det ikke blir for dyrt, så kan det gjøres :)

Ting jeg SKAL få gjort:

* Sveise\Sparkle igjen VW og Golfmerkene bak (nesten ferdig)

* Sparkle igjen rennene på siden av dørene (da jeg skal kjøre uten de stygge dekslene)

* Sette på et luftinntak av noe slag

* Porte forgasseren

* Sette på Powerfilter + Effektanlegg

* GTI-leppe (muligens GTI-rompe også)

* Lakke røde detaljer inni bilen, da den skal være helsvart utenpå og inni

* Jetta-front

* Nye felger (har noen i utkikk)

Jeg tror faktisk dette kan bli bra ;) Legger ut bilder fortløpende hvis noen vil se..

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene's Magic Adventure høres igrunn ut som en hjemmelaga porrfilm :P

kansje det blir en porr film på slutten:P nei da! men skal u ha noen bra ider så sjekk inspirasjons tråden til han poloclassic da finner u ut av hvordan bil du vil ha;) Å dropp Jetta front heller sett på emblemfri grill med single lykter.

Sett på 90 fangere å behold den HEEEEEEEEEEEEEEEEEEELT clean men husk IKKE GLEM SENKING!

bra valg av bil;)

Lykke til med projektet ditt;)

2006 Bmw E91 Gangster BITCH!

1999Vw LuPo 1.4 16V(Low & Fast)-Solgt-

1999Vw Golf 1,6"one of a kind"(Show No GO projekt)-Solgt-

1994Vw Corrado G60 -Vraka-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, som faktisk alle vet; "Sex Selger"... Det er også dem som selger sex, men de gidder jeg ikke og innføre en lengre diskusjon om her ;)

Men i dette tilfellet så selger ikke sex; sex gir en tråd litt treff og en posjon innlegg.. Og det er jo alltid gøy og finne :) Så min supersindige mesterplan funket *mohahahaha* kremtkremt.. jah...

Noen som vet hvordan man får av den platen som er rundt selve intstrumentene der? (Ikke instrumentene i seg selv, men den plata som strekker rundt de og forbi seks knapper på høyresiden av de eller noe?) jeg suger i og forklare nå; beklager

1988 Golf II aka. Helene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om du er en av de "få" jeg har prøvd å prakke på rallyefronten min i dag?;)

Men hva enn du gjør, ikke velg jetta-lykter. Single runde med emblemfri grill, eller rallyfront:)

Ellers lurer jeg også litt på hva du mener med GTI rumpe?;) Mine antagelser faller ned mot 90' fangere framme og bak.

Hva mener du med "* Sparkle igjen rennene på siden av dørene (da jeg skal kjøre uten de stygge dekslene)"? kom gjerne med bilder som illustrerer:)

Husk at du må ha breie felger, med strekte dekk, lite plastikk, myye senk og clean bil:)

Mange prosjekter her inne på golf 2 forumet du kan bruke til inspirasjon:)

Lykke til med prosjektet, og selvom det er mye dritt og få fordi du velger dine løsninger, kjør på med det du synes er fett, og bare la folk kommentere det der etter:)

Men, vil du ha en bil som er likt på forumene rundt om, ta deg en titt i den inspirasjons tråden, der finner du svarene på dine spørsmål;)

Mvh

Kim Andre

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenkte at bilen skulle egentlig være veldig clean, men jeg gidder helt seriøst ikke og sveise igjen skiltbrønnen :P synes det er like greit og ha den der, for og være helt ærlig. Men bortsett fra det, skal den være ganske clean.

Ja Pilsen, jeg var nok en av de du snakket med. Men for og være helt ærlig så liker jeg ikke de runde lyktene på golfen.. Av en eller annen merkelig grunn. Men jeg får se; kanskje jeg klarer og legge hendene på noen engleøyne eller ett eller annet som endre synet mitt på akkurat den saken. Men nå gleder jeg meg egentlig mest til og faktisk få tak i litt rød lakk å få begynt og lakkere litt detaljer inni bilen... Det er det jeg synes er gøyest med bilmekking

1988 Golf II aka. Helene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er alle så imot Jetta-lyktene? Er enig at med den gamle grillen og de gamle fangerne så ser det ikke pent ut. Men med 3 riller og sort emblem og nye fangere, kan det bli pent. Firkantet bil, firkantete lykter. Men selvfølgelig, smaken er som baken. Kjøpte selv jetta-front til golfen i 2000, og da var det jammen ikke mange med det på Golf! Forsøkte ihvertfall å skille meg ut, hehe.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider