Viking_Mo Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Hvordan er reglene når det gjelder kjøring på feks. vålerbanen? MÅ de som kjører på banen ha en EU-godkjent bil med hvite skilter? Grunnen til at jeg lurer er at muligens hele prosjektet til meg og en kompis går i dass etter vi fikk høre at det er kommet nye regler når det gjelder kjøring på bane med prøveskilter. Vi får IKKE kjøre på Sommertreffet på Arctic Circle Raceway med prøveskilter fordi det ikke er lukka bane/kjøring. Håper noen kan komme å si dette er bare bullshit :) Siter Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters. Privat : 96 Volvo 850 T5 Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver. Garasjen: 91 Volvo 245 230FT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Hvordan er reglene når det gjelder kjøring på feks. vålerbanen? MÅ de som kjører på banen ha en EU-godkjent bil med hvite skilter? Grunnen til at jeg lurer er at muligens hele prosjektet til meg og en kompis går i dass etter vi fikk høre at det er kommet nye regler når det gjelder kjøring på bane med prøveskilter. Vi får IKKE kjøre på Sommertreffet på Arctic Circle Raceway med prøveskilter fordi det ikke er lukka bane/kjøring. Håper noen kan komme å si dette er bare :) Du signerer under på at du ikke skal bruke bilen til annet enn kjøring ifm. registrering, prøvekjøring etc. når du får ut prøveskiltene. Står definitivt ingenting om at banekjøring er lov da:) Å kjøre med røde skilter på bane, er forbudt uansett! enten hvite, grønne, eller sorte, eller ingenting. De korrupte bilforhandlerne som har kjørt på røde metallskilter ulovlig skjelver nok også litt i buksene nå som folka de har kjøpt i vegvesenet blir tatt:) Grunnen til at røde skilter blir dyrere, og man blir mer restrektive, er nettopp pga idioter som misbruker dette til råning, banekjøring etc. Få ødelegger for de mange som faktisk _trenger_ skiltene:( mvh oddi edit: flau skrivefeil:) Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Du signerer under på at du ikke skal bruke bilen til annet enn kjøring ifm. registrering, prøvekjøring etc. når du får ut prøveskiltene. Står definitivt ingenting om at banekjøring er lov da:) Men det er ikke sikkert baneeier / arrangør godtar det :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking_Mo Skrevet November 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Du signerer under på at du ikke skal bruke bilen til annet enn kjøring ifm. registrering, prøvekjøring etc. når du får ut prøveskiltene. Står definitivt ingenting om at banekjøring er lov da:) Å kjøre med røde skilter på bane, er forbudt uansett! enten hvite, grønne, eller sorte, eller ingenting. De korrupte bilforhandlerne som har kjørt på røde metallskilter ulovlig skjelver nok også litt i buksene nå som folka de har kjøpt i vegvesenet blir tatt:) Grunnen til at røde skilter blir dyrere, og man blir mer restrektive, er nettopp pga idioter som misbruker dette til råning, banekjøring etc. Få ødelegger for de mange som faktisk _trenger_ skiltene:( mvh oddi edit: flau skrivefeil:) synd at enkelte klarer å ødelegge dette da :( men jeg er jo en av dem siden jeg kjørte på sommertreff med prøveskilter :x Siter Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters. Privat : 96 Volvo 850 T5 Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver. Garasjen: 91 Volvo 245 230FT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garnes Racing Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 for å si de som de er! registrer å godkjenn dritten! så slipper du mere pes:) Siter TURBO`S TOO THE PEOPLE! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking_Mo Skrevet November 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 ser ikke værre ut..vi får tilsendt papierer fra ROLF på forumet her om hvordan vi skal klare å registrer mk2'en med sierra IS motor..:) <3 ROLF <3 Men er så forbanna dyyyrt! Siter Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters. Privat : 96 Volvo 850 T5 Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver. Garasjen: 91 Volvo 245 230FT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garnes Racing Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 jeg har kopi av tuv-papirer for godkjenning av mk2 med 150hk(110kw) å brede 13 toms felger med 235/50 dekk. hadde en mk2 med turbo som hadde fått ja til godkjenning med de papiret Siter TURBO`S TOO THE PEOPLE! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 En bil med røde skilter er vel ingen GATEbil? Dvs, den er ikke gateregistrert Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SupraN/A Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Så lenge veitrafikkloven gjelder på ACR, noe jeg fikk opplyst ifjor, kan man bruke årskjennemerke, såfremt du har en gyldig grunn, f.eks, "tuning av bil", "prøving av bil etter skifte av deler/reprasjoner" o.l demo for eventuelle kunder visst den er til "salgs" osv. D viktige er at du som eier eller bruker av skiltene har gyldig grunn oppgitt på kjøreseddeln. "Har man en bil man ikke har regga enda, kan man jo ikke akkurat bare ut på veien å kjøre visst man driver me litt opptuning eller sånt, derfor må man benytte slike anledninger til å "tune" opp bilen." :crazysant Siter FWD!! NO THANKS..No Drifting..No Feeling:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg