Leif_Håkonsen Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Motoren min begynte å skape seg for et par uker da den begynte å jukse litt. Så jukset den hyppigere å hyppigere. Så jeg har byttet plugg ledningene, å tennpluggene å sjekka fordeleren. Har ennå ikke funnet problemet! Motoren går som en klokke å er faktisk ganske sprek i begynnelsen til den blir varm, så begynner den å jukse som faen.( Går på 3 sylindrer) På et visst turtall jukser den ikke i det hele tatt, men hvis jeg går over eller under dette turtallet jukser den med en gang! Hva kan dette være og hva kan jeg gjøre? Siter Ride it like you stole it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFanatikeren Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Har du sjekket slangen mellom luftmengdemåleren og innsuget ? Sjekk også etter løse kontakter eller ledninger med brudd til i systemet. Siter "Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif_Håkonsen Skrevet November 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Okay,har sjekka dette er ikke noen av de tinga, noen flerre tips!?? Siter Ride it like you stole it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPELTURB0 Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Kanskje lurt og si hvilken motor du har =P Men så i profilen din at det er c20ne... Vil iallefall be deg om og kjøpe dyserens og eventuelt rense tomgangsregulatoren. Og som opelfanatikeren sier, sjekk slanger og rør til innsuget. De har det med og morkne med tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif_Håkonsen Skrevet Desember 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Kanskje lurt og si hvilken motor du har =P Men så i profilen din at det er c20ne... Vil iallefall be deg om og kjøpe dyserens og eventuelt rense tomgangsregulatoren. Og som opelfanatikeren sier, sjekk slanger og rør til innsuget. De har det med og morkne med tiden. Okay, skal prøve det! Hvor ligger tomgangsregulatoren egentlig? Er ikke helt sikker? :wonder Siter Ride it like you stole it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPEL 2RE Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Her har du tomgangsregulatoren: happyhappy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPEL 2RE Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 men sliter med noe av det samme på min egen. noen som kan si hvilke rør som kan sjekkes.. har sjekket slangene mener jeg yummy og di løse kontaktene eller ledningene med brudd i systemet som opelfanatikeren skrev om hvilke er dette?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPELTURB0 Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 men sliter med noe av det samme på min egen. noen som kan si hvilke rør som kan sjekkes.. har sjekket slangene mener jeg yummy og di løse kontaktene eller ledningene med brudd i systemet som opelfanatikeren skrev om hvilke er dette?? Det er de som går fra luftfilter og inn til innsuget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPELTURB0 Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Okay, skal prøve det! Hvor ligger tomgangsregulatoren egentlig? Er ikke helt sikker? :wonder No som du vet hvor den er, ta den av og vask den i wd-40. Kan være lurt lurt og gjøre rent innsuget også mens du først er i gang. (Innsuget er under metaldekselet som fører luften fra slangen og ned i motor) Bare i tilfelle ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif_Håkonsen Skrevet Desember 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 No som du vet hvor den er, ta den av og vask den i wd-40. Kan være lurt lurt og gjøre rent innsuget også mens du først er i gang. (Innsuget er under metaldekselet som fører luften fra slangen og ned i motor) Bare i tilfelle ;) Skal jeg bare spraye litt wd-40 inni begge endene av regulatoren da, eller er det noen måte å få åpnet hele greia på? Siter Ride it like you stole it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPELTURB0 Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Spray inn ja, bruk mye!! La den stå og tørke litt, så starter du motoren og lar den gå på tomgang til det ikke lukter wd-40 av eksosen og turtallet er nede på normalt nivå igjen. Så får vi håpe det dette som er grunnen =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif_Håkonsen Skrevet Desember 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 :pray Problemet er løst!!! yodude Heiv en flaske dyse-rens på tanken, og fikk kjørt med det en stund( fra fredag til lørdag kveld) så var problemet løst! Kjørte den litt hardt igår natt får å få den varm å den gikk uten noen antydninger til fjusking etter det! Det var nok noe rusk i den ene dysa sikkert! Takker så mye for svara fra dere alle! :pray Får håpe at du finner ut av det du også OPEL 2RE! Prøv dyse-rensen! Siter Ride it like you stole it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPELTURB0 Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 happyhappy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.