Gå til innhold

Motortrøbbel er noe jævla herk!

Ranger emnet

Leif_Håkonsen

Anbefalte innlegg

Motoren min begynte å skape seg for et par uker da den begynte å jukse litt. Så jukset den hyppigere å hyppigere. Så jeg har byttet plugg ledningene, å tennpluggene å sjekka fordeleren. Har ennå ikke funnet problemet! Motoren går som en klokke å er faktisk ganske sprek i begynnelsen til den blir varm, så begynner den å jukse som faen.( Går på 3 sylindrer) På et visst turtall jukser den ikke i det hele tatt, men hvis jeg går over eller under dette turtallet jukser den med en gang! Hva kan dette være og hva kan jeg gjøre?

Ride it like you stole it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje lurt og si hvilken motor du har =P Men så i profilen din at det er c20ne...

Vil iallefall be deg om og kjøpe dyserens og eventuelt rense tomgangsregulatoren. Og som opelfanatikeren sier, sjekk slanger og rør til innsuget. De har det med og morkne med tiden.

Okay, skal prøve det! Hvor ligger tomgangsregulatoren egentlig? Er ikke helt sikker? :wonder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, skal prøve det! Hvor ligger tomgangsregulatoren egentlig? Er ikke helt sikker? :wonder

No som du vet hvor den er, ta den av og vask den i wd-40. Kan være lurt lurt og gjøre rent innsuget også mens du først er i gang. (Innsuget er under metaldekselet som fører luften fra slangen og ned i motor) Bare i tilfelle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No som du vet hvor den er, ta den av og vask den i wd-40. Kan være lurt lurt og gjøre rent innsuget også mens du først er i gang. (Innsuget er under metaldekselet som fører luften fra slangen og ned i motor) Bare i tilfelle ;)

Skal jeg bare spraye litt wd-40 inni begge endene av regulatoren da, eller er det noen måte å få åpnet hele greia på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:pray Problemet er løst!!! yodude Heiv en flaske dyse-rens på tanken, og fikk kjørt med det en stund( fra fredag til lørdag kveld) så var problemet løst!

Kjørte den litt hardt igår natt får å få den varm å den gikk uten noen antydninger til fjusking etter det! Det var nok noe rusk i den ene dysa sikkert! Takker så mye for svara fra dere alle! :pray Får håpe at du finner ut av det du også

OPEL 2RE! Prøv dyse-rensen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider