MiNDFLaRe Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Hei! Tenkte jeg skulle prøve meg på en tråd om "kone"-bilen.. Det er en Coupè fra 1996. 2,0 liter 16v Doch... Siter MiNDFLaRe '98 VW Passat stv 1,9 Tdi -> Famile-racer'n til mor '96 Hyundai Coupè 2,0 fx -> Lekebilen til far X '96 Peugeot 306 Xt 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiNDFLaRe Skrevet November 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Ha! Da greide jeg så klart å finne et par ting til jeg må fikse før Eu-ok... 1. Bytte tåkelys forann... (Ohh...biggie!!) 2. Finne en løsning på viskerarmen bak...(Borte skjønner du! Noen har sagd den av m/baufil...) Enten borre opp til ny skrue, og sette på ny arm, eller finne en plast plugg for å plugge igjen der feste er...(Ganske fin uten armen!) Siter MiNDFLaRe '98 VW Passat stv 1,9 Tdi -> Famile-racer'n til mor '96 Hyundai Coupè 2,0 fx -> Lekebilen til far X '96 Peugeot 306 Xt 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiNDFLaRe Skrevet Desember 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Kom gjerne med innspill på hva jeg kan/bør gjøre med den... Det jeg har gjordt hittil med bilen er: - Bytte ut org filter med green-filter - Satt inn et greit anlegg (Pro-Audio forsterker & Spectron 15" sub) Ellers har det bare vært litt vedlikehold hittil, da bilen skal inn til godkjenning nå i januar.... :eek: - Byttet bærearm på venstre side forann - Byttet "stramme"-ledd (husker aldri hva det egentlig heter :deng ) til stab-stagget bak, på begge sider - Byttet skiver + klosser forann og bak Det eneste jeg vet jeg kommer til å gjøre noe mer med innen da er eksosen.. Hull med strørrelse på Hamar forann, rett etter kat.. Har planer om 2,5" fra kat og ut... men først blir det å fikse hullet.. well Svendsen Eksos sa de kunne gjøre det for ca. 1800,-, og da i 2,5" rør m/ overgang til det org røret.. happyhappy Skal prøve å holde det gående, men som alltid...ching ching... (Pusser opp hjemme for tiden..joy¡!) Siter MiNDFLaRe '98 VW Passat stv 1,9 Tdi -> Famile-racer'n til mor '96 Hyundai Coupè 2,0 fx -> Lekebilen til far X '96 Peugeot 306 Xt 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enga97 Skrevet Desember 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 Holder med deg når det gjelder bakrute viskeren. I statene er dette den mest vanlige modden Siter Du har to lykkelige øyeblikk med en gammel bruktbil - når du får den, og når du blir kvitt den igjen '06 BMW 118d '08 VW Passat Blue Motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiNDFLaRe Skrevet Desember 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Skal ut i morgen å se om jeg finner en "plugg"... Siter MiNDFLaRe '98 VW Passat stv 1,9 Tdi -> Famile-racer'n til mor '96 Hyundai Coupè 2,0 fx -> Lekebilen til far X '96 Peugeot 306 Xt 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiNDFLaRe Skrevet Januar 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 damndamn Da har jeg fått en fiiiiin utgift ja! Nei, den syns ikke... Men jeg så at kona hadde kjørt litt langt, og skal levere bilen på Snap Drive i morgen, for å bytte reg. reim... Autorisert forhandler tar 3800,- :aug: Snap Drive tar 3400,- happyhappy Da har jeg jo spart 400,- til... ekos... joy... 400,-... blir vel no sølvtape ut av det da.. :well Bestillt tid for eu-godkjenninga og... siden det må gjøres innen utgangen av januar, la jeg det like så greit til 30/1-06! aneglsmili Jaja... jammen bra det ikke er så lenge til veiavgifta... knock Siter MiNDFLaRe '98 VW Passat stv 1,9 Tdi -> Famile-racer'n til mor '96 Hyundai Coupè 2,0 fx -> Lekebilen til far X '96 Peugeot 306 Xt 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiNDFLaRe Skrevet Januar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Da var reg-reim byttet... "jippi" Men men...nå tørr jeg hvertfall gi litt gass igjen! dragcar Da er det bare eksos igjen! :afro Siter MiNDFLaRe '98 VW Passat stv 1,9 Tdi -> Famile-racer'n til mor '96 Hyundai Coupè 2,0 fx -> Lekebilen til far X '96 Peugeot 306 Xt 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enga97 Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Da var reg-reim byttet... "jippi" Men men...nå tørr jeg hvertfall gi litt gass igjen! dragcar Da er det bare eksos igjen! :afro Brukte du Snap Drive ? damndamn Siter Du har to lykkelige øyeblikk med en gammel bruktbil - når du får den, og når du blir kvitt den igjen '06 BMW 118d '08 VW Passat Blue Motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiNDFLaRe Skrevet Januar 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 Ja... Var det veldig galt av meg¿ Siter MiNDFLaRe '98 VW Passat stv 1,9 Tdi -> Famile-racer'n til mor '96 Hyundai Coupè 2,0 fx -> Lekebilen til far X '96 Peugeot 306 Xt 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enga97 Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 Ja... Var det veldig galt av meg¿ Nei, nei - på ingen måte. Fornøyd med service og kundebehandling der ? Jeg bruker Arne Ingier i Trescows Gate - super fornøyd med dem. :hello: Siter Du har to lykkelige øyeblikk med en gammel bruktbil - når du får den, og når du blir kvitt den igjen '06 BMW 118d '08 VW Passat Blue Motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiNDFLaRe Skrevet Januar 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Jupp da! Veldig fornøyd! Brukte avd på Økern... Rask behandling, og alltid i godt humør! happyhappy Men så har jeg en mindre bra nyhet da...(ikke ang Snap Drive :deng ) Bulka i går... Kjørte fra Gardermoen, og tok av mot Nannestad... Fin slak høyre sving i nedoverbakke... Lå i 80, bremset forsiktig (grunnet ny-fallt regn, etterfulgt av kuldegrader).. damndamn damndamn Dekkene tok ikke så veldig bra kan man si...Fikk lagt opp bilen riktig...Så utgangen på svingen...halveis inn i svingen hadde farten minket til 45-50... Og akkurat i det dekkene begynte å få grep igjen, så var jo autovernet der for å sende meg videre avgårde i retningen jeg allerede hadde.. :aug: Resultatet ble: Godt bulket venstre forskjerm, knust blinklys på siden, og en førerdør som ikke gikk opp! :well Døren løste seg ved hjelp av en hammer (Stor takk til Rakriste aneglsmili ), og resten for vi se på da... Haster mest å få tak i nytt blink-lys, pga Eu-kontrollen i slutten av mnd... :cocain: Siter MiNDFLaRe '98 VW Passat stv 1,9 Tdi -> Famile-racer'n til mor '96 Hyundai Coupè 2,0 fx -> Lekebilen til far X '96 Peugeot 306 Xt 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiNDFLaRe Skrevet Januar 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 Tja.. Da har jeg fått fiksa eksos-lekkasjen da! :wave Kosta meg "bare" 1500,- på Svendsen Eksos.. Så nå høres det ikke harry ut, når jeg kommer kjørende! :thumb Fått en pris på ny forskjerm og... kommer på ca 2700,- inkl mva... Så kommer lakkering på det igjen... Men blir etter eu-ok... Vel vel... Ta en titt innom igjen da! Her er det alltid noe nytt!! :roll: :hammer Siter MiNDFLaRe '98 VW Passat stv 1,9 Tdi -> Famile-racer'n til mor '96 Hyundai Coupè 2,0 fx -> Lekebilen til far X '96 Peugeot 306 Xt 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiNDFLaRe Skrevet Januar 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 Ehem! Da var eu-kontrollen unnagjordt.... nesten... :oohh 4 stk 2'er feil... Og jeg nevner... - "Forskjell i bremsekraft mellom hjul på samme aksel større enn 30% av høyeste verdi; dårlig v.bak" (Dette blir en klage sak til verkstedet som monterte alt nytt 28/6-05!) -STOR slitasje i endeledd v. forann damndamn - Retningslys: feil farge,mangler glass v.forskjerm -Støtdempere: dårlig virkning og slag h.bak Skal alt kjøpes org så kommer det på.... 4129,- NOK Men... Så har me juksa litt... Endeledd+2 stk dempere+ senke-sett+ retningslys = 4200,- kiddie Ja, takk! :wave Og alt dette "skal" være på plass innen utgangen av januar... :hello: :shake Siter MiNDFLaRe '98 VW Passat stv 1,9 Tdi -> Famile-racer'n til mor '96 Hyundai Coupè 2,0 fx -> Lekebilen til far X '96 Peugeot 306 Xt 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiNDFLaRe Skrevet Februar 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Ja... Da har jeg greid å bytte endeledd forann... Og det gikk greit nok... Også har jeg byttet demper bak... Det var "litt" mer jobb.... Der var det snakk om bolter som satt greit... Mye mindre pen ordbruk mens jeg holdt på der... Siter MiNDFLaRe '98 VW Passat stv 1,9 Tdi -> Famile-racer'n til mor '96 Hyundai Coupè 2,0 fx -> Lekebilen til far X '96 Peugeot 306 Xt 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiNDFLaRe Skrevet Februar 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Sånn! Da er bilen eu-ok! Kostet meg ca 30 min service på bremsene bak.. Må visst hver 15000 km gitt... Og ikke 25000... (nag nag nag) Men men! Tut & kjør folkens! Siter MiNDFLaRe '98 VW Passat stv 1,9 Tdi -> Famile-racer'n til mor '96 Hyundai Coupè 2,0 fx -> Lekebilen til far X '96 Peugeot 306 Xt 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg